vraagje gazelle bloom

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door taliaa, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    hoi even een vraagje over de gazelle bloom moederfiets.
    Vandaag was eindelijk mijn maat bloom binnen (61 cm), dus ik ging voor een proefrit. Heerlijk, ik was helemaal verkocht.
    Maar.... toen ik vroeg hoe het stuurslot werkte, zei die man dat dat er niet op zat op deze maat (alle andere maten wel) Heeeeel raar vond ik dat en dat zou ook de reden zijn dat ik hem niet zou kopen. Hij ging nu bellen wat er nog mogelijk was en waarom het er niet op zat. (ik bedoel ben geen superwoman, ookal ben ik wat langer..)
    Dus mijn vraag: wie heeft de bloom 61 2009? en heeft die stuurslot?
    En wie heeft überhaupt de bloom 2009 en hoe zie dat stuurslot eruit? (heb zo;n idee dat het er misschien wel op zat, maar het is weggewerkt?)

Alvast bedankt,
    Taliaa

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Taliaa,

Wat vreemd! Ik heb de 53 cm en die heeft idd een stuurslot.
    Is een zwarte draaiknop aan het stuur. Is toch voor de veiligheid voor het in het zitje zetten van je kindje, dan kan het stuur niet omklappen. Ben heel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

Veel succes!

Groetjes Elke

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    @elke, dank voor je reactie. Ja dacht ik ook... maja. Er zat iig geen zwarte draaiknop op. iK hoop nog dat dit model een nieuw stuurslot heeft, die je mis. niet ziet ofzo....

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zou zeggen ( ik ken de fiets niet) maar t stuur van een model waar t wel opzit overzetten op de fiets die jij zou willen hebben..

Maar misschien kan dat technisch niet..

Uit de info op de site van Gazelle blijkt niet dat de 61-er dat stuurslot niet zou hebben..
    http://www.gazelle.nl/producten/speciaal-voor/fietsen-met-kinderen/bloom.html#269

Dat is raar, dat zou er dan bij moeten staan, vind ik...

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    ja vind ik ook, heb gister ook nog even zitten googlen.
    Ik denk dat het of een foutje was, of dat het stuurslot er wel op zit, maar dan dus mooi weggewerkt..
    Ik vind het gewoon jammer, er is maar 1 model fiets in mijn maat, dus kan al niet echt kiezen, en dan moet ik hem ook nog laten aanpassen (dus nóg duurder).
    Ik heb even geprobeerd met een normaal model fiets, maar dan kan er gewoon geen stoeltje bij...:( dus ik wacht nog even af...

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb geloof ik ook de 61, dat is toch 1 framemaat groter als de standaard versie?

Ik heb hem alleen van 2007, daar zit wel een stuurslot op.
    Het is niet echt een knop maar meer een ring rondom het stuur.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    @pinkpuma, volgens mij is 57 normaal en 59 1 maat groter, maar dat weet ik niet zeker..:) maar er zit bij jou dus wel een slot op... heb steeds meer het idee dat de fietsenmaker er zelf niks vanaf weet..
    is het een zwarte ring?

8. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Het is een zwarte ring in de overgang van de fiets naar waar het stuur begint. Op de foto's zonder fietszitjes kan je het zien op de site van Gazelle.

Er staan afbeeldingen van een open en een gesloten hangslotje op de fiets afgebeeld ten hoogte van de ring. (niet zichtbaar op de foto's)
    Lijkt me heel apart als die van 61cm het niet heeft!
    Ik hoop het voor je, het is een superfiets namelijk!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Het is inderdaad een zwarte ring om het stuur frame.
    Vind het ook heel erg vreemd dat jou fiets het niet heeft.
    Het stuurslot is erg handig, ik gebruik het altijd.

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    @bibi en consider: thnx voor de reacties! er zat op de fiets geen zwarte ring (die ik wel zag op het model in de winkel, een kleinere maat dus...) Maar ik wacht even af wat die man me gaat vertellen, anders neem ik zelf even contact met gazelle op, want ik geloof het ook niet zo. Maar goed, als het er niet op zit, dan koop ik hem niet. lijkt me toch erg handig, zeker hopelijk in de toekomst met 2 kindjes..

Deel Deze Pagina