koorts en lichte uitslag

Discussie in 'Verzorging' gestart door Katje2, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    hoi,

mijn zoontje van 10.5 maand had vorige week wat verhoging van rond 38°, maar verder niet echt last van iets, naar pediater geweest omdat we oorontsteking vermoedden, wat hij al 2 keer gehad heeft op korte tijd. het was het begin van een oorontsteking en kreeg neusdruppels met AB in. Alles verliep goed tot vannacht, ineens 39.5°C koorts, vond ik toch ineens wel vrij hoog voor hem, en in de loop van de dag ging het niet lager dan 38°C ondanks toediening van suppo's, ook staat zijn hele lijfje vol hele klein pukkeltjes. Toch maar terug naar pediater geweest, maar hij vindt niks. Geen oor, noch keelontsteking, hij hoest ook niet. Hij wilt nog paar dagen afwachten en indien koort aanhoudt terug onderzoeken.
    Ik vind het toch maar vreemd dat er schijnbaar niets aan de hand is, die uitslag kan van de koorts mss komen of van de infectie, maar ja dewelke?
    zijn er mensen die hetzelfde al meegemaakt hebben met hun kindjes?

Groetjes

2. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
  3. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    heb het ook al gedacht, de 3 dagen koorts dat zeggen?
    de uitslag op zijn lichaam is nu weggetrokken, had hem gisteren druppeltjes gegeven voor de jeuk en uitslag.

dit is een virus en zal hij moeten uitzieken veronderstel ik

4. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    klinkt als de zesde ziekte. Heeft mijn dochter ook gehad,
    Begint met 3 dagen hoge koorts en daarna volgt de uitslag, deze verdwijnt ook vanzelf weer.
    Onze huisarts zei dat op het moment dat de vlekjes komen de ziekte zowat over is.

5. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    het is toch geen zesde ziekte, vandaag terug gegaan naar kinderarts wegens nog altijd koorts, 39 en meer, foto genomen van zijn longen en er is en licht longontsteking te zien.
    die vlekjes kwamen dus gewoon van de koorts, die waren er ook al eigenlijk vanaf dag 1 van de koorts.

nu krijgt hij antibiotica, hopelijk gaat hij snel beter.

groetjes

Deel Deze Pagina