Vraagje over de flessen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Mama26, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

Ik heb even een vraagje, we willen van het weekend proberen om naar 4 flessen te gaan. Van het CB hebben we het volgende schema gekregen:
    Tussen 7 en 8 uur de fles
    Tussen 10 en 11 uur fruithapje (heeft ze nog nooit gehad, wordt 1e keer)
    Tussen 12 en 13 uur de fles
    Tussen 16 en 17 uur de fles
    Tussen 20 en 21 uur de fles.

Nu is het schema
    7 - 11 - 3 - 7 en 22.30 uur. En krijgt ze 180 cc water en 6 schepjes.
    En dat zou ze met 4 flessen ook krijgen. Mag ook naar 210 water en 7 schepjes geloof ik. Maar van het CB mogen we ook 180 proberen.
    Ze is 4 maanden geweest en woog 7150 gram en is 62,5 cm lang.

Maar NU heeft ze een zeurtijd van half 5 tot half 7 (tot de fles) en daarna is ze kotsmoe! Hoe gaat dat dadelijk (weet jij ook niet natuurlijk). Maar slapen de meeste kindjes dan dadelijk opeens door van 21 uur tot 7 uur? Omdat ze dus eerst om 22.30 uur de laatste fles kreeg?

Stel dat het niet lukt en we terug gaan naar 5 flessen moet ik dan het fruithapje weer laten vervallen of moet ik hiermee doorgaan?

Ik ben bang dat ze dadelijk te dik wordt omdat ze al een beetje boven de lijn (gemiddelde) zat volgens het CB.
    Hopelijk kun je me antwoord geven, vind het moeilijk hoe ik dit aan moet pakken.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Over doorslapen kan ik je het antwoord niet geven. Dat is en blijft afwachten. De één slaapt wel direct door en een ander na maanden nog niet.
    Wat betreft de hoeveelheid zou ik eerst proberen om 4 x 180cc te geven. Meer kan je altijd nog. Mocht je toch 5 flessen geven mag je rustig fruit erbij geven. Zie dit echt als een extraatje. Van de melk groeien ze.
    En over het gewicht zou ik me geen zorgen maken.

Ilja

Deel Deze Pagina