Welke luiers?

Discussie in 'Verzorging' gestart door B en N, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Sinds deze week kruidvat luiers in gebruik. Ideaal. ZIjn wel iets stugger dan pampers maar neemt zeker net zoveel op.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gebruiken nu Pampers New Baby maat 1, en die bevallen prima. Dus voor maat 2 gaan wij ook eerst Pampers proberen. Als die gewoon goed zijn, houden we het bij pampers, en anders gaan we wat andere merken proberen.

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Wij gebruiken Nature Babycare luiers. Die zijn beter voor het milieu (70% afbreekbaar) en ik vind ze ook prettiger voor mijn kindje. Je kunt ze alleen bij de Etos kopen. De prijs is vergelijkbaar met Pampers. Die heb ik trouwens wel geprobeerd, maar ik vond ze niet fijn: ze plakten aan mijn dochters billetjes vast, ze zijn te elastisch en ze ruiken vies (ook voordat ze ze in werking nam... ;)).

4. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Hier eigenlijk altijd pampers, heel soms huggies..
    De rest van de merken luiers vind ik altijd zo vies dik worden nadat ze geplast hebben :(

5. Pris

Pris Fanatiek lid

Huggies...Nooit doorgelekt nog ofzo.

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Hier ook altijd pampers, nu sinds een paar weken new born maatje 2. Lekken niet door als je maar goed de randjes van de beentjes er uit haalt.

En een vervolgvraagje voor degene die ook pampers gebruiken: gebruik je new born of baby dry?
    Wat is het verschil want er zit wel een groot verschil in prijs. New born 48 voor 10 euro en baby dry 62 voor 10 euro.

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij merkten winig verschil. Gewoon eens proberen of je deze ook prettig vindt. Scheelt inderdaad behoorlijk.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij borstvoedingspoep werkt de baby dry niet zo goed, de poep blijft er dan op liggen en loopt zo de luier uit.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gebruiken de luiers van de Aldi. Ik kan er geen nadelen van bedenken.

Pampers stinken al voordat ze in gebruik zijn.
    Etos en Bumblies vind ik te stug.
    Huggies lekte ze na 2 uur al helemaal door (urine).

10. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Lopen - sjezen noemen we dat :oops: Pfoei dat was schrikken zeg :confused: gelukkig hebben we tegels :)

Hmm Aldi is wel een beetje uit de buurt maar dan moet ik die maar 'ns proberen, bedankt voor de tip Snoopy ;)

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Zijn de Aldi-luiers beduidend goedkoper? Ik gebruik zelf Pampers, ben er op zich heel tevreden over, lekker niet door of zo maar stinken inderdaad wel gauw.

12. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Oh Snoopy, té leuke foto's van Eva weer.....

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik heb altijd of Huggies of Pampers, maar nu voor het eerst heb ik Aldi-luiers gehaald. Tot nu toe ben ik tevreden. Qua prijs maakt het eigenlijk haast niets uit; Aldi-luiers zijn bijna net zo duur als Pampers of Huggies in de aanbieding.

14. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Pampers bevallen prima, maar ik vind ze zo duur.
    c1000 heeft een prima luier, maar scheelt amper met pampers in prijs.
    Kruidvat is goed, maar valt heel erg klein.
    Etos komt er niet meer in, wat een nare stugge dingen.
    Huggies worden heel snel klam aan de buitenkant. En ze krijgt er luieruitslag van.

Mijn volgende test word toch bumblies. Maar bij de kleine maatjes maakt de prijs volgens mij niet zo veel uit. Gaat pas schelen bij maat 3/4 denk ik.

15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij hadden van een heleboel merken proefpakketjes.
    Die van C1000 waren wel goed. Kruidvat was ons door vrienden en familie aangeraden, maar Aaliyah lekte bij de randen helemaal door met een spuitluier.
    Pampers bevallen ons het beste. De luiers zijn ook een stuk dunner waardoor ze niet zo'n dikke broek heeft. En vangen het vocht goed op bij een flinke plasluier. En ons dochtertje kan plasluiers maken...!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het zijn 70 of 72 luiers voor 9,50... dus wel beduidend goedkoper. Ik vind ze gewoon echt heel fijn.

Bedankt voor het complimentje trouwens ;).

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij scheelt het inderdaad meer als je kindje groter is. Eva zou pampers maat 4 aanmoeten nu en dat zijn dan geloof ik de active fit of baby dry, maar baby dry werkt hier dus niet zo goed door de borstvoeding (ook al krijgt ze nu ook bijvoeding, het is vaak toch ook nog wel dun). En de active fit is vrij prijzig.

De luiers van de Aldi zijn volgens mij van 7 tot 18 kilo. Dus er zit ook nog wat rek in ;). Dus ja kan een keer een pak kopen om te proberen, en als het bevalt een keer weer gaan en een stuk of 15 pakken kopen ofzo :) (voor Keiko die niet in de buurt van een Aldi woont ;)).

Heel soms lekt Eva nog wel eens door hoor, maar dat had ze bij elke luier wel, dus daarin merk ik geen verschil. En met de Aldi luiers slaapt ze ook zonder lekken het klokje rond, de luier zit dan helemaal vol uiteraard, maar alles is nog droog.

Ik werk trouwens niet bij de Aldi en heb ook geen aandelen ;), maar ik ben gewoon erg blij met de luiers! Die toevallig ook nog het goedkoopste zijn!

18. Neehoor.. Aldi luiers blijven goedkoper, omdat er veel meer in de verpakking zit. Bij Pampers zitten er maar 42 in, en bij de Aldi 70.. Is nogal een verschil vind ik..

Mensen kijken vaak alleen naar de prijs, maar niet naar hoeveel erin zit..

19. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik verkies zelf ook de Pampers baby-dry 2 (geef bv) (na Kruidvat, Huggies en enkele huismerken geprobeerd te hebben). Die van Kruidvat zijn zo stug en laten vocht door, haar rompertjes voelden altijd nat aan!
    Wel valt het me op dat de Pampers bij jullie goedkoper zijn! Hier in België kost een pak baby-dry 2 met 45 luiers 12 euro en in Kruidvat kosten ze zelfs 14 euro! Hier zijn er zelden of nooit aanbiedingen!

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ons ventje is wat stevig, dus huggies vielen af, vallen niet mooi.
    kruidvat vind ik te plastic aanvoelen.
    wij zijn geeindigd bij de pampers en zweren hier bij. ik let goed op de aanbiedingen van 3=2 en koop dan wat extra. ik heb nog nooit de gewone prijs voor pampers betaald, ik gebruik altijd een aanbieding (nu meende in 3=2 bij de kruidvat of de trekpleister ;))

Deel Deze Pagina