Joolz boodschappennet of toch tashaak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kiwi1405, 31 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Beste meiden,

Ik heb vandaag de Joolz Day 2013 binnengekregen voor onze frummel.

Nu heb ik uit een aantal topics gehaald dat je het boodschappennet wel vast kan krijgen onder de reiswieg maar niet echt handig is. Uiteraard wil ik wel een aantal boodschappen kunnen meenemen (meer dan het mandje onderin). Maar eigenlijk ben ik op zoek dan naar de beste oplossing voor zowel bij reiswieg, wandelwageninzet en maxi cosi.

Nu heb ik ook gehoord van die tassenhaken, die je aan de duwstang kan bevestigen. Ook een simpele oplossing, denk ik.

Wat is of zou jullie voorkeur zijn? Thnx alvast voor jullie reacties! :D

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het net en een brica tashaak. Gisteren de haak gebruikt toen ik even naar de drogist ging maar als ik meer boodschappen nodig zou hebben zou ik het net meenemen (met bak inderdaad niet handig) want met de haak had ik het idee dat hij sneller zou kiepen gezien m'n luiertas ook nogal zwaar bepakt was ;).
    De xl-tas kreeg ik bij de wagen en lijkt me echt ideaal als de buggy-inzet erop zit!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Aan zo'n haak kun je niet veel hangen, dat is te zwaar en dan loop je het risico dat de wagen kiept. Maar voor een tas met wc-papier (groot pak, weinig gewicht) is het wel erg fijn! Ik hang er vaak tasjes aan van kleine aankopen (even Hema, drogist, dat soort aankopen).
    Ik heb geen Joolz, maar een Bugaboo Cameleon, in de supermarkt wurm ik gewoon alles in het mandje onder de wagen, niet heeeel makkelijk (met de buggy-inzet wel, met de reiswieg is het lastiger), maar het gaat wel.

4. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    afhankelijk ook van hoe 'zwaar' je wagen is, zou ik zo'n haak kiezen.
    Wij hebben best een stevige wagen gekocht (MC mura 4) en die kan best wat gewicht hebben aan die haak (voordat hij zou kunnen gaan kiepen) , dus die haak lijkt mij veel fijner!
    Schuift ook niet en is ook niet met klittenband ofzo, waardoor hij ook niet open zou kunnen gaan onverwachts. Maar als je een lichtere wagen hebt, en je zou er meerdere tassen aan hangen, denk ik dat dat weer een minder fijne oplossing is.
    Wij hebben deze:
    Luvion Stroller Hook | Accessoires Kinderwagens | Baby-Dump

5. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Thnx voor jullie reacties tot nu toe.

Ik weet dat in dat boodschappennetje, als hij goed hangt, gewoon best aardig wat boodschappen kunnen. Ik denk met elke oplossing als je dr te veel aanhangt of teveel in doet, dan gaat tie kiepen. Enne meer dan zoveel KG gaat er zoiezo niet in. :p

Maar zoals jij zegt Arual, misschien beide opties doen, en dan zien hoeveel boodschapjes ik ga doen. Boodschappen voor de hele week doe ik zoiezo met de auto of met de winkelwagen, aangezien de supermarkt bij ons om de hoek zit.

Heb je die haken behalve met klittenband ook nog met ander bevestigingsmateriaal dan?

6. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    als het goed is heb ik in mijn berichtje een link gezet naar de Luvion stroller hook, anders hier alsnog:
    Luvion Stroller Hook | Accessoires Kinderwagens | Baby-Dump
    Deze is zonder klittenband en blijft dus veel beter hangen!
    Is echt een kliksysteem zeg maar. Zit ook een non-slip schuimlaag op, zodat hij ook niet gaat schuiven als je hem aan de wagen hebt hangen. Dit lijkt mij verreweg de beste haak die er momenteel op de markt is, als ik zo eens bekijk online wat er te krijgen is van dit soort artikelen.
    Combinatie van beide is inderdaad een goede optie. Wij hebben ook ruimte onderin de wagen voor wat boodschapjes, en mocht dat niet genoeg zijn, heb ik de haak om nog wat extra's aan te hangen. Maar hier ook de bedoeling om met de wagen alleen tussendoor wat kleine boodschapjes te doen. Grote boodschappen worden hier wekelijks 1x met de auto gewoon gehaald en dan gaat manlief mee, dus dan is alles sowieso geen probleem :).

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik heb het grote boodschappennet bij de joolz. Niet heel handig met de reiswieg erop. Dan kan hij maar met 4 punten ipv 6 vast en heb je iets minder ruimte. Maar ik kan er best wat boodschappen in kwijt helemaal als je de rits los maakt.

Met de maxicosie als ik met de auto boodschappen ga doen past hij er prima onder en heb je heel veel ruimte.

Omdat de onderste punten bij de wielen vast gemaakt moeten worden kantelt de wandelwagen nieuwe als je hem vol laadt. Ik ben er erg blij mee.

Als je de maxicosie weer in de auto zet kan je goed bij je boodschappen om ze in een kratje of tas in de auto te zetten. Het onderstel kan je opklappen zonder dat de tas eraf gehaald moet worden.

9. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Het past wel hoor de boodschappenmand onder de wieg. Gewoon erop zetten als je de wieg er nog niet op hebt. Er in doen gaat eigenlijk best makkelijk maar je moet de rits gebruiken in plaats van het gat aan de bovenkant.

Ik vond het met de maxi cosi en de wandelwageninzet wel veel fijner.

10. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik had trouwens dat netje waar je voetenzak in zit gebruikt als boodschappennetje. Die kan je nl net aan de twee kleine haakjes (waar je ook je luiertas aan hangt) ophangen. Is ook ideaal voor wat boodschapjes. En de zware dingen gewoon onderin het mandje leggen. En je kan ook altijd nog dingen op de wieg leggen hé

11. Mary T

Mary T Lid

10 okt 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb ook de Joolz Day en de Luvion stroller hook.
    Ik heb geen goede ervaring met de Luvion stroller hook in combinatie met de Joolz Day.
    De haak kan maar een klein stukje open en de duwstang van de Joolz Day is net te dik om de haak handig te bevestigen. Het lukt net, met veel moeite. Als de haak eenmaal hangt, kan je wel makkelijk tasjes eraan hangen.
    Maar je kan geen zware tassen eraan hangen. Het zwaartepunt van de kinderwagen gaat dan naar de duwstang.
    Alleen maar handig voor brood of WC papier of zoiets.

Ik zou de Joolz XL boodschappentas kopen als ik jou was...

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    De Brica haak vind ik wel handig, gaat wijd open en je hoeft hem niet open te maken om het hengsel van een plastic tasje ertussen te doen.

13. cindy490

cindy490 Lid

12 okt 2010
    44
    0
    0
    NULL
    roermond
    Nou de luviin lijkt me het fijnst. Heb tot nu toe al 2 verschillende haken geprobeerd die van brica is oo zich wel stevig maar glijd gewoon naar onder. En die met het klittenband waren erg fijn en bleven zitten totdat ik ze de tweede keer gebruikte brak me er al een doormidden en had er alleen maar 2 broden van bakker bart aan hangen.

Deel Deze Pagina