Ik ben op zoek naar een moederfiets. Maar ik ben niet groot (1,62) en ik kan niet echt een vinden die klein is. IMet normale fietsen vond ik het geen probleem dat ik niet makkelijk bij de grond kon maar met twee kinderen op de fiets wil ik wel mijn voeten dichtbij de grond hebben. Wie kan mij helpen?
Formido had laatst hele leuke moederfietsen staan die ook niet zo heel groot waren. Ik kon er op en ben ook maar 1,62
Ik heb de gazelle amazone (via marktplaats) en hier kan ik goed op en met mijn voeten bij de grond (ik ben 1,60).
Was even in de war, maar de amazone is een sparta. Die heb ik ook en ik haal de 1.60 niet. Je moet wel zorgen dat je een klein frame hebt, ik heb een 48 volgens mij. Standaard zitten ze op 54 of 55 volgens mij en dan kun het zadel heel laag zetten, maar dan kun nog steeds niet aan de grond. Overigens is het mijn lengte toch wel behelpen. Zelfs de vering er tussenuit gehaald om het zadel nog lager te zetten. Dat ging goed, maar nu met de kinderstoel achterop kan het zadel niet helemaal naar beneden. Ik haal het net, maar daar is ook alles mee gezegd.
Ik heb een Giant Mio in maat M en kom goed bij de grond. Ik ben ca. 1.64. Er is ook nog een maatje kleiner, een S
ik had zelf een tweedehands mamafiets bij een fietswinkel gekocht, kleinste maat maar weet even niet welk merk het is, ik ben zelf 1,55.
Ik heb 50 euro meer betaald incl. 2 Qibbel zitjes (voor en achter) en een dubbele fietstas in dezelfde print als de zitjes. Gewoon nieuw bij een Profile fietszaak.
Ik ben 159cm, en ik heb een gewone fiets, maar ik heb er een mama stuur op laten zetten voor als ik straks met ze samen ga fietsen...
Ik ben 163 en ken je probleem. Ik heb de Batavus Mambo de luxe in een kleine framemaat besteld. Volgens mij was dat niet mogelijk bij de andere merken met moederfietsen. Ik heb het zadel op de laagste stand zijn, zodat ik goed met mijn voeten bij de grond kan. Maar mijn stuur moet ik hoger zetten omdat er zo'n bevestigingsblok aan het bobike kinderzitje zit. Dat vindt ik wel erg lastig. Als ze wat groter worden kan ik bijna niet meer over ze heen kijken.....
Ik heb de BSP moederfiets in de kleinste framemaat, omdat ik ook maar 1,63 m ben en hiermee kan ik prima bij de grond komen. Heb hem toen redelijk voordelig aan kunnen schaffen en ben er nog steeds zo ontzettend blij mee (alleen een beetje spijt van de versnellingen, had toch liever 7 gehad ipv 3).
Jawel kan vaak wel, heb ik tenminste wel bij mij Sparta Amazone. Ik heb hem uiteindelijk tweedehands, maar daar is wel heel lastig aan te komen. Meesten kopen toch het standaard frame en terecht als je wat langer bent. En als ze te groot worden, wordt het waarschijnlijk tijd om ze naar achteren te verhuizen. Voorop is wel gezelliger trouwens, maar daar zit nu nummer twee.
Ik heb de gazelle miss grace. Dit is geen officiële mamafiets maar zit meer ruimte tussen zadel en stuur, iets breder stuur dan normaal. Stuurslot en dubbele standaard. Heb hiervoor gekozen omdat ik een damesfiets een te breed stuur vindt hebben en ook dat is niet fijn als je klein bent. Standaard is deze zonder bagagedrager maar die is wel los verkrijgbaar.
Fijn topic! Ik ben zelfs maar 1,55 maar wil echt met mijn voeten aan de grond kunnen als er een kindje op de fiets zit. Nog meer tips voor moederfietsen?
De miss grace is toch een hele zware fiets? ALthans dat geeft mijn zusje aan die hem heeft. Ze heeft spijt omdat hij zo zwaar trapt.