ik kan het wel, maar ondanks dat het veel rechttoe/rechtaanwerk is, vind ik het een rotwerk. maar bij veel winkels kun je ze tegenwoordig ook gratis op je maat laten maken, moet je even goed naar informeren.
Voor de moeite en geld die uitgeeft aan het laten maken zou ik het liever laten maken in de winkel. Ik heb pas verduisterende gordijnen voor de kamer van mijn dochter laten maken bij de Leenbakker.
Wij hebben gordijnen laten maken bij de kwamtum, ondanks dat ze gratis gemaakt werden was het niet goedkoop maar het resultaat mag er wel wezen. Zelf kan ik het niet gordijnen maken en vind van die zelf strijkgordijnen ook niet echt mooi.
Ik maak ze zelf, maar nu zijn die van mij ook makkelijk te doen. Het worden overgordijnen die aan een roede komen, dus ik hoef niet te pielen met plooien. Ik zoom ze links en rechts af, dan bovenin de tunnel voor de roede en als ze hangen speld ik de juiste lengte af en zet de onderste zoom erin. Maar als je niet handig bent met de naaimachine en/of je geen zin hebt in gepruts voor de plooien, zou ik ze ook laten maken. Veel zaken bieden dat gratis aan als extra service bij de aankoop.