kies jouw fijnste hydrofiele luiers-->

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamiReg, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat is jouw favoriete hydrofiele luier?

1. Hema

2. Ikea

3. Prenatal

4. Isi Mini (voorheen Teddy)

5. Zeeman

6. Bambino (Kruidvat)

7. V&D huismerk

8. Wibra

9. overig, graag in apart bericht noemen welke

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zie dat iedereen verschillende voorkeuren heeft maar ben toch wel erg benieuwd of er 1 bovenuit springt.

Baseer je oordeel aub op zachtheid, mooi uit de was en absorbatievermogen.

Bonusvraag voor Aden en Anais gebruikers: vind je de Bamboo versie fijner dan de originele katoenen?

2. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    De witte van de hema zijn wat mij betreft de allerbeste. Blijven heerlijk zacht en absorberen veel.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik heb voor Ikea gekozen, die zijn vrolijk, lekker groot en niet duur. Bovendien absorberen ze imo net zo goed als Hema.

Die hydrofielen van 70x140 maak ik trouwens zelf door er twee aan elkaar te naaien. Vroeger had Hema nl. doeken waar één zelfkant aan zat, dus de naad voel je nauwelijks.

Van mijn schoonmoeder kreeg ik trouwens ook nog een stapeltje hele oude hydrofielen, ik denk Teddy, maar die zijn écht onverwoestbaar en superzacht.

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heb er een paar van zeeman en prenatal gehad en die van zeeman bevielen me het beste.

5. Hema was stevig maar toch ook zacht en goed absorberend..

Ikea was heel stug, die heb ik dus nooit voor afdrogen gebruikt. Prenatal waren weer heel slap en het model ging er gauw uit. Die worden nu voor andere doeleinden gebruikt :D

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Bambino

Lekker zacht, zijn na 3 jaar nog steeds redelijk wit, drogen prima af en ze blijven hun vorm behouden (in tegenstelling tot de hydrofielluiers die ik van de Hema en de Prénatal heb). Die van de Trekpleister (geen idee welk merk dat is), vind ik trouwens net zo fijn.

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb ze gewoon van de Wibra en bevallen prima!

8. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ik heb ze van ISI, Hema en Wibra. Die van ISI zijn zoooooo fijn, wel wat stugger, maar ze absorberen heel goed en blijven echt mooi. Die van de HEma zijn wel lekker zacht en die van de Wibra gebruik ik alleen als spuugdoek, vind ze erg dun.

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb ze van de ikea, blijven heel mooi na vaak wassen. Kan ze zo voor te tweede weer gebruiken.

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    jeetje wat hebben er veel op de hema gestemd. ben er wel nieuwschierig naar geworden.

ik heb hydrofiele doeken van de kruidvat, en van babydump. die van kruidvat zijn wat zachter.

11. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

IK heb er toen best wel veel bij v&d gehaald maar die waren niet zo goed als de hema vond ik...
    Ik heb een stuk of 50 van die doeken echt idieaal...

12. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    50?! Ik heb er twaalf ofzo. :D

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Van de Hema en Prenatal vond ik zo snel 'dun' worden.
    De Bambino daarentegen blijven heel mooi.
    Als ik nog weer eens wat nodig ben haal ik die!

14. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die supergrote van jj cole, zacht en fijn. Daarna de witte hema

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Eigenlijk zeg ik geen! Ik gebruik ze wel in het bedje en op het aankleedkussenhoes, maar voor het afdrogen gebruik ik een aantal oudere handoeken en badhandoeken.

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij hadden ze van de Prenatal, en die vond ik waardeloos.. De vorm was er na het drogen uit, ze worden grijs, stug en de naden gaan rafelen.. misschien had ik echt pech met de doeken die ik kocht.. maar die ik van de Wibra had waren super.. Nu nog steeds zacht, mooi afgewerkt, niet vormloos.. en voor mij heel belangrijk; ze zijn nog mooi wit! :)

17. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    prenatal krimpt minder dan hema (bij mij dan hihi) dit geld ook voor de washandjes. verder weinig verschil, zou er zelf niet speciaal voor naar een andere stad rijden (hema ligt bij ons wel maar prenatal niet)

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    12?!?! dat is weinig :D ik heb er 50 ofzo :D

ghehe *melige zin*

19. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    heb zelf Hema en Bambino (Kruidvat) gekocht, laatsgenoemde vind ik echt helemaal niks.. krimpt heel erg, komen draadjes af, randjes worden rafelig, bobbelig en lelijk..
    die van Hema vind ik prima

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

V&D en inmiddels al ruim 3,5 jaar in gebruik. Helemaal prima. Il geloof dat ik er een stuk of 12 heb meer dan genoeg.

Deel Deze Pagina