Op vele producten voor mijn baby/peuter staat op tot 15KG. Denk aan 'high' chair (staat bij ons op lage stand als lage stoel en bijv. de buggy staat ook in de handleiding tot 15KG Nu is mijn zoon zo'n pak en beet al rond de 11KG en pas 10 maanden oud. Een vriendin van mij haar peuter is met 3 ook al ver boven de 15KG gepasseerd. Hoe vervang ik deze producten wanneer mijn peuter ze straks qua gewicht ontgroeit?
niet Er zit een grote veiligheidsmarge op veel producten. mijn dochter is flink en 17 kg en ruim 1 meter maar het enige wat ik aangepast heb zijn met 16 kg naar een fietszitje achter en een autostoel met een harnas dat tot 25 kg kan ipv 18. Buggy kan prima, al zit ze daar zelden meer in. Kinderstoel e.d valt wel mee, thuis hebben we een trip trap en bij familie zit ze inmiddels p ene gewone stoel maar ze past ook nog prima in een ikea kinderstoel, of op de hang commode die ook maar tot 15 kg is (al moet ze niet teveel willen springen haha)
Je kind blijft ook niet zo hard groeien als in het eerste jaar. Dochter hier was 10 kg toen ze een jaar was. Over een paar maanden wordt ze 3 en ze weegt nu ruim 13 kg. Check maar eens zo'n groeitabel.
Mijn oudste was 11 kilo bij 9 maand. De 15 kilo was bij 1,5 hier.. Daarna zakte de groei echt snel in. Maar bij sommige dingen zijn die grenzen ook wel erg ruim genomen. Dus dat kun je wel aankijken. Iets als het fietszitje heb ik wel verwisseld naar achteren. Maar dat gewicht aan het stuur fietste ook niet fijn meer. En dat heeft te maken met teveel belasting aan het stuur. Autozitje was tot 18 kg, maar dat gewicht hebben we pas na zijn 3e verjaardag gehaald. Buggy tot 15 kg heeft het tot 20 volgehouden. Daarna kon hij zelf wel lopen.. Als het niet direct gevaar heeft hoef je het niet te vervangen. gewoon gezond verstand gebruiken
Groeitabellen zeggen hier niks hij is op de 6e of 9e lijn geboren en nu zit hij gewicht en lengte op tussen de 96 -99 snap ook wel dat die 10 kg er ook wel niet bij zullen vliegen maar een krappe 4,5 misschien wel vandaar
Mijn zoontje is nu 5 en weegt 30 kilo, staat gelukkig nu bijna een jaar met zijn gewicht stil. Daarbij is hij erg groot, ik heb de buggy gebruikt tot hij 20 kg was ongeveer, toen zat hij ook echt niet comfortabel meer vanwege zijn lengte. Fietsstoeltje heb ik vrij snel voor achterop gekozen en zit nu inmiddels een goed jaar met losse steuntjes en een opklapbaar rekje achterop. Was er niet zo'n voorstander van, maar hij was echt te zwaar. Had wel een fietsstoeltje voor achterop tot 25 kg. In de auto zit hij al meer dan een jaar alleen op een ophoger, paste niet meer in de achterkant. Nou is mijn zoontje wel erg extreem hoor, steekt ook in de klas met zijn kop boven iedereen uit. (Af en toe wel grappig aangezien ik zelf een klein slank iemand ben. Schelen nog maar 40cm en 20 kilo?!)
Evientje, ik denk dus dat wij dat straks ook krijgen z'n paps is een grote vent lang maar ook breed nou heb ik ook vrienden die lang maar daarbij ook een enorm mager postuur hebben en mijn partner nu is dus eigenlijk ook zo lang maar omdat hij de bouw er ook voor heeft oogt hij helemaal niet zo lang als de gene die ik ken die er een dun postuur bij hebben en dan heb je mij, ik ben 1.63 met schoenen aan haha en was voor mijn zwangerschap een maatje 34 dus qua bouw ben ik 'mager' alleen ben ik dat maar een kleine periode in mijn leven geweest al met al kan ik dan wel concluderen dat mijn kleine een grote vent aan het worden is kwam er als een klein prulleke van <50 cm uit en had de eerste 2-3 weken maatje 44 aan met geboorte gewicht van 3kg terwijl ik op 28 geschat werd op net onder de 4 toen met 38 weken geboren en ik was er van overtuigd dat hij kwam omdat er geen plek meer was in mijn kleine lijfje om te groeien en dus op papa gaat lijken en mij voorbij groeit op z'n 12e (papa's oudste zoon is nu 13 en langer dan mij)