Welke lunchbox/drinkbeker?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal29, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben zo'n bedrukte trommel van mepal (kadootje van vriendin) Die bevakt goed, we doen het deksel trouwens niet in de vaatwasser. Dat lijkt me uiteindelijk toch niet goed voor het plaatje.

We hebben ook een trommel en bekers van hema. Die bevallen net zo goed. Maar zijn wel goedkoper! We hebben nog nooit problemen gehad met lekken. Maar in de luiertas van onze zoon staan ze altijd rechtop en in een schooltas vrees ik niet.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier ook een bedrukte (van de prinsessen) en die gaat al ruim een jaar in de vaatwasser. En er is niets aan te zien.

Bekers hoeven hier gelukkig niet mee naar school.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

SIGG = aluminium!:$

4. zogelukkig

Zijn er ook kindjes die pakjes meenemen?
    Ik had als kind echt een hekel aan drinken uit bekers met schroefdraad.;)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ja hoor.. Want ze mag 2x drinken en we hebben maar 1 beker :)
    En voor de beker nam ze gewoon een pakje melk en een pakje sap mee.
    Misschien milieutechnisch niet helemaal goed... Maar wel heel practisch.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik gebruik heel af en toe wel een pakje voor onze zoon. (In zo'n pakjeshouder. Hij is pas 2,5.) Bijvoorbeeld in de auto, omdat ik het knoei-risico dan toch wat kleiner vindt dan met een open beker. Maar eigenlijk heb ik een hekel aan pakjes. Ik vind het een verspilling van materiaal, zowel wat betreft productie als afvalverwerking erg belastend voor het milieu. En als ik op school kijk wat voor ellende we ervan hebben. Nee hoor: gewoon een beker. Of een bidon of rietjesbeker, als het drinken uit een open beker zo slecht bevalt.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Niet op alle scholen mag dat......
    Ik vind het ook niet nodig (hier nog makkelijker, ze krijgen gewoon thee of water op school) en koop ze alleen voor onderweg weleens.
    Net als per stuk verpakt snoep of koekjes.

8. zogelukkig

Ja, milieutechnisch gezien is het natuurlijk kwalijk zo'n pakje. Ik zal nog eens op zoek gaan naar een beker en dan vooral veel oefenen, want motorisch gezien is zoon niet zo'n held (je moet die beker toch wel stevig aandraaien tegen het lekken neem ik aan?).

9. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0

Deel Deze Pagina