Onze dochter hoest al meer dan een week heeft ook steeds koorts op en af en vanaf afgelopen vrijdag constant koorts. Zondagavond naar de HAP geweest oorontsteking en luchtweginfectie of longontsteking had ze dus AB gekregen Na een dag moest er wel verbetering zijn en moest ze niet meer zo hangerig zijn. Dat was gelukkig ook zo maar de koorts bleef weliswaar wel wat lager (tussen de 38 en 39) uiteindelijk is dat heel erg wisselend geworden met in de ochtend een gewone temp en in de avond weer een hangerig meisje met koorts.. Vanmorgen naar het inloopspreekuur geweest van de dokter maar daar was het mega druk dus de ha was nog al gehaast.. Naar de longen geluisterd en volgens hem klonk het goed (al hoest ze wel nog als een gek) en die koorts op en af zou wel overgaan.. Nou vanmorgen was ze ook helemaal de oude en ik dacht gaat de goeie kant op dus naar het kdv maar om 17.00 werd ik gebeld dat ze 39,8 had.. En weer de hele avond als dood vogeltje op de bank gelegen met hoge koorts en ondanks de PCM zakte het niet heel erg.. Ze is naar bed gegaan en slaapt heerlijk.. Alleen het antwoord van de HA zit me niet lekker.. Het is toch niet gezond dat je vanaf zondagavond al AB hebt en nog steeds op en af koorts? Of kan dat wel gewoon?
Nee, die koorts had al lang gezakt moeten zijn onder de AB. Mijn zoontje startte toen op maandag met AB en de koorts moest uiterlijk donderdags lager of dan niet weg zijn, anders moest ik echt retour komen bij de ha. Dus zou toch echt mijn poot stijf houden bij de ha, afspraak maken morgen, kan hij ook niet het excuses hebben dat het te druk is. S6! Hoop dat jullie meisje snel weer opknapt.
Chloe heeft nu ook al 2 dagen snachts koorts en overdag niet, wel er verkouden dus ik wacht vandaag nog ff af! Ik zou toch echt aan de bel trekken en vandaag nog even langs je ha gaan, beterschap met je meisje!
1 advies: eis bij de huisarts dat ze met spoed bloedprikken bij je dochter!! ( wil je niet bangmaken, maar het klinkt precies hetzelfde als bij mijn dochter en die bleek achteraf heftige longontsteking te hebben ( die ze dus niet hebben gehoord!), en zij ligt sinds maandag in het zkh)
Geen ervaring met longontsteking, wel met een andere infectie die niet overging na de eerste AB kuur. Zoon was 2,5 jaar oud en kreeg last van zijn keel / hals. Had een enorm dikke klier in zijn nek en kreeg daar pijn van. Had voortdurend koorts, die niet altijd heel hoog was. En hij was ontzettend moe. Na een kuurtje amoxicilline knapte hij iets op, maar werd niet echt de oude. Uiteindelijk zijn we 3 weken aan het kwakkelen geweest. Eindigde met een bezoek aan de SEH omdat meneer veel bloed had opgehoest. Gelukkig niets te zien op de foto's. Conclusie was dat het bloed van een neusbloeding kwam, en dat hij een onderbehandelde lymfklierontsteking had. Dankzij een kuur van amoxicilline met clavulaanzuur (heet ook wel augmentin) was hij er daarna snel weer bovenop! Kortom: ga nogmaals naar de huisarts. Het zou best eens kunnen dat je kind een zwaardere kuur nodig heeft. Als er eerst wel enige verbetering is, maar die zet niet door, dan denk ik dat de kuur te licht is. Anders zou je kind na een paar dagen niet meer zo ziek moeten zijn. Beterschap gewenst!
Ze verdenken haar nu van kinkhoest.. Bloed geprikt en als ontstekingswaardes verhoogd zijn krijgt ze een andere ab anders is het waarschijnlijk gewoon een virus als griep..
Goed dat er verder wordt gekeken! Hopelijk knapt je meisje gauw op. Als het een virus is, gaat AB inderdaad niet werken.
Op en af.. Nu lijkt het beter te gaan maar kan vanavond zo ineens omslaan.. Zo gaat het namelijk al een aantal dagen..