kindersluiting op ramen?

Discussion in 'Verzorging' started by Paarse80, Aug 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Hallo,

voor de ramen van de kinderkamers heb ik een haakje (van ongeveer 10 cm) zodat het raam niet te ver open kan staan, zodat ze er niet uit kunnen vallen. Handig en veilig dacht ik. Maar mijn zoons zijn 2 ontdekkers/klimmers en ze klimmen op de radiatorombouw en kunnen de haakjes eruit halen. Mijn oudste liet me zien hoe hij dit doet :$. Het raam maakt hij dan open, zit dan op het kozijn en zegt dat hij zich goed vasthoudt :(:$. Doodeng vind ik dit en heb aan hem uitgelegd dat dit echt niet mag.
    Waar zitten jullie ramen mee vast?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben kiep kantel ramen. We hebben hier toen zoon tussen 2-4,5 was aparte krukken met een slot op gezet omdat hij ook alles open kreeg. De sleutel was bij ons.

3. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,354
    0
    0
    Wij hebben hier kantel/kiepramen, nieuwbouwhuis, die krijgt mevrouw denk ik echt niet open.. Gaat allemaal naar binnen open dus als ik 'm op kiep zet kan ze er niet uitvallen lijkt me, voorlopig nog niet iig :p
    Maar lastig joh. Tja miss bij je bouwmarkt vragen of ze daar oplossingen hebben voor jouw type ramen?

4. dt50

dt50 Actief lid

Jan 5, 2009
    215
    0
    16
    Ramen zijn altijd dicht wanneer de kinderen boven spelen.

Wanneer ze in bed liggen is het raam bij mijn dochter soms wel open, want zij komt niet aan de klink. Bij mijn zoon gaat het echt alleen open wanneer hij slaapt. daarnaast heb ik een zeer sterke hor in het raam, waardoor ze er eigenijk niet uit kunnen vallen.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Normaal gesproken zaten de ramen als het droog was dus vast via die haakjes. Ik heb ramen die naar buiten toe open draaien (geen draai/kiep dus). Maar als ze hier dus bij kunnen wordt er boven NIET meer gespeeld, vind het echt gevaarlijk.

We zullen eens in de bouwwinkel gaan kijken voor een slot oid. Bedankt voor de reacties!

@cygnet, je geeft de leeftijd van 2-4,5 aan. Waarom tot 4,5?

Share This Page