Mijn eerste zat een maand in 50, de tweede een week in 50. Bij de derde had ik nog nouwelijks maat 50 verwacht omdat ze groot geschat werd, maar zij zat uiteindelijk 2 maanden in 50. Maar of 't nu een week is of twee maanden, het ligt eraan hoeveel je wast, hoeveel hij/zij spuugt en hoe je de kleine wilt showen. Heb je 3 setjes in de meest gedragen kleur en een droger dan zou je het technisch gezien moeten kunnen redden. Zonder droger heb je er weer meer nodig. Ik zou voor 5 setjes gaan en dan kijken of meer wenselijk is.
Zie nu dat ik helemaal geen meldingen heb gehad van al jullie berichtjes! Dus sorry voor mijn late reactie haha. Wat een verschil ook nog, zelfs kindjes die met hetzelfde geboortegewicht of zelfde lengte geboren zijn dragen de kleertjes anders. Ik heb gelukkig een wasmachine en droger, en inderdaad als het nodig is heb je het zo in huis. Nu vind ik het zelf ook gewoon heerlijk om te shoppen voor de kleine meid, er is ook zoveel leuks! Dus de kans dat er teveel wordt gekocht, wetende dat je nog kleertjes krijgt en ik nog 5 maanden moet is héél groot. Wel leuk om al jullie ervaringen te lezen en hoe iedereen er toch verschillend mee omgaat!
Ik zou zeker voor wat 50-56 gaan. Mijn dochter kwam maand te vroeg.. Nadat ze de couveuse uit mocht zat ze in Mt 44-48 2400gr 44 cm. Te grote kleding is niet handig, daar blijven kindjes moeilijker warm in. Ik vond zelf de boxpakjes waardeloos complete blote knie viel tussen de drukkers door naar buiten. (misschien omdat ze minder spek had maar zag er niet echt mooi uit en weer nier handig met warm blijven )
Dit ja. Ik vertelde mijn schoonzusje na de geboorte van de eerste dat mijn zoon vaak 2 dagen hetzelfde pakje aan had. Ze keek me aan alsof ze water zag branden. Bij zoon 2 begreep ik waarom. Die scheet en spuugde alles onder, moest hem 3 keer per dag verkleden .