wanneer doe je je kindje in een slaapzak? mijn ventje is nu 3 maanden oud en ligt nog gewoon onder een lakentje/dekentje. ik vraag me af wanneer je dat moet gaan doen. en als ze in een slaapzak liggen heb je toch alleen een hoeslaken om het matrasje en verder geen dekens/lakens meer toch?
Wij hadden vanaf 3 maanden een slaapzakje, daarvoor was ze ingebakerd. Ze ligt met haar pijama in een mouwloze slaapzak onder een dekentje. Kamertemperatuur is ongeveer 18 graden.
Die keus is aan jezelf. Ik vond op een gegeven moment een slaapzak net iets meer warmte bieden omdat mijn dochter wat onrustiger werd in bed en haar dekens naar beneden trapte. Ik gebruikte meestal nog wel een dekentje. Lag er een beetje aan wat voor slaapzak ze aanhad en hoe koud was.
Mijn mannen liggen vanaf dat ze +/- een week oud waren in een slaapzak! Als ik het niet doe zijn ze veel te onrustig en vind ik ze bovenin hun bedje... En daar overheen gaat lekker een dekentje met een lakentje, tis bij ons boven nou niet bijzonder warm...
Waneer jij wilt! Als je kindje zich gaat omdraaien en bloot ligt (of onder de deken terecht komt en zelf niet meer er boven uit komt) zou ik wel voor een slaapzak gaan. Handig is om er een te hebben met afritsbare mouwen. De lengte maakt niet uit voor de slaapzak. Het gat voor het hoofd wel, daar moet hij/zij niet doorheen passen.
Hier vanaf een week of 6 een slaapzak.. Meestal zonder dekentje maar als het koud zoals begin van de week dan leg ik er wel een dekentje op...
hier vanaf week 6 ongeveer in de puckababy. met 3mnd over naar een gewone slaapzak dunne slaapzak met laken & deken (hij werd ziek en begon vervolgens te draaien, dan mogen ze niet (meer) gebakerd worden). Vanaf 5,5 maand in een echte winterlsaapzak met lange mouwen, met alleen een laken (om hem wat vaster te leggen, anders zwerft ie nog zijn bedje door).
Nadat ik mijn dochtertje een aantal keer in de ochtend bovenaan haar bedje vond, of overdwars in haar bedje, ben ik naar een slaapzakje overgestapt.... Ik denk dat je daar geen leeftijd aan kunt verbinden, sommige kindjes liggen tot een half jaar helemaal stil in hun bedje en die van mij ging met 2 maanden al aan de wandel.... Ik heb nu een winterslaapzakje, daarin gaat ze met een romper + zacht broekje (of een pyjama) en sokjes aan. Ik leg dan nog wel het lakentje over haar heen. Het is minimaal 17 graden in de slaapkamer.
sorry ik ga ff je topic bevuilen met een vraag. vanmorgen vond ik onze kleine meid met haar benen tussen de spijlen. ze is 61,5 cm bijna 7 kilo en heeft maatje 74 omdat ze nogal stevig is. welke maat slaapzak kan ik het beste nemen? ik ga vanmiddag ff bij de wibra en de kruitvat kijken, daar hadden ze ze in de aanbieding. anders rij ik na de prenatal en daar kan ik het natuurlijk ook ff vragen.
70 cm of van hema 68/80 denk ik Die van de aanbieding van Kruidvat waren 80 cm (de kleinste) en daar ligt mijn dochter nu in (die is 68 cm).. Maar als je hem wast krimpt hij iets.. Waar je vooral op moet letten, is dat de armsgaten en hoofdgat niet te wijd zijn zodat ze er in kunnen schieten.. De lengte maakt dan niet zo heel veel uit Bij Wibra hangen ook van 70 cm.. De slaapzakken van Prenatal vind ik kwalitatief het beste maarja daar betaal je ook voor...