hoe doen jullie dit? Met drie kinderen achterin de auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan31984, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een ruime auto, Skoda Superb, maar ik zit nu steeds in het midden achterin bij de kinderen. Bij een korte afstand gaat het wel maar bij langere afstanden begin ik toch een beetje misselijk te worden.
    We hebben een baby van 11,5 week dus die zit in de maxicosi op de voorstoel/passagiersstoel, een meisje van 3 dus die zit achterin in een romer autostoel en een zoontje van 5 jaar, die zit op een zitverhoger.
    Er is achterin geen plek voor een maxicosi, autostoel en een zitverhoger naast elkaar.
    Dus vraag ik me af vanaf welke leeftijd een kind achterin zonder zitverhoger kan zitten. Dan kan mijn zoontje bijvoorbeeld in het midden met de gordel om en passen de kinderen wel naast elkaar op de achterbank.

Ik vroeg me af hoe jullie dit doen met drie kindertjes.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze dochter is 8 en niet klein voor haar leeftijd, draagt nu kleding maat 140. Zij zit nog steeds op een zitverhoger omdat de gordel anders in haar nek loopt en dat is gevaarlijk.

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Volgens mij moeten ze minimaal 1,35 meter zijn, dat is onze zoon nog lang niet. Wij hebben dan ook een andere auto gekocht, hier pasten ook geen 3 kinderstoeltjes naast elkaar.

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Klopt, daarom hier ook maar voor een familie auto gegaan..

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    wij hebben een renault grand espace. hierin is het geen probleem. stoeltje 2 zitverhoger en stoeltje 3

6. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik kan alleen de auto niet zomaar inruilen want hij is van het werk van mijn man.
    Ik heb zelf een renault scenic en daar past het wel, maar hier rijden we geen lange afstanden mee.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Wij hebben een ford focus en met een beetje proppen past het bij ons net.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier 2 autostoelen en 1 verhoger, past net.

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    In onze vorige auto pasten wel 3 kinderstoeltjes naast elkaar, maar in onze huidige niet. Yosyp en Jorja zitten in een kinderstoel en Lianna zit in het midden zonder verhoger maar wel met gordel. Gaat prima.

Regelgeving
    Uitzondering kinderzitjes
    We zetten de uitzonderingen voor kinderzitjes in de auto op een rijtje:

Te weinig plaats:
    Als op de achterbank al twee autostoeltjes of zittingverhogers in gebruik zijn, is er vaak geen plaats meer voor een derde. In zon geval mag een kind vanaf 3 jaar op de overgebleven zitplaats de gordel gebruiken.

10. Hello

Hello Lid

29 jun 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de site van Rijksoverheid staat:

Te weinig plaats op achterbank voor kinderzitje
    Zijn er op de achterbank van een auto 2 autostoeltjes in gebruik, dan is er vaak geen plaats voor een 3e. In dat geval mag een kind van 3 jaar of ouder op de overgebleven zitplaats de autogordel (heupgordel) gebruiken.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar met een 3punts gordel de schuine kant wel achter de rug anders is het heel gevaarlijk ten tijde van een ongeluk.

Maar persoonlijk vind ik een kindje van 3 nog veel te klein zonder stoeltje in de auto te vervoeren.

12. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij hebben een smallere zitverhoger waardoor het prima past.. Zal eens kijken of ik er eentje kan vinden op internet..

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier tot nog toe 3 stoelen achterin gekregen en dat zijn zeker 10 verchillende auto"s geweest.

Als is een maxi cosi redelijk breed. Wat ik me afvraag waarom zit jij in het midden? met stoel verhoger kan je ook in het midden .

We hebben 2 romer groep 1 stoelen en een romer groep 2/3 stoel naast elkaar in auto als mijn neefje oom mee gaat. De grootse zit dan in het midden.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    Heb je al gekeken voor de smalste stoelen? En de stoelen helemaal naar de zijkanten getrokken? Het moet namelijk wel passen, want mijn zus heeft volgens mij dezelfde auto en ik heb straks dezelfde samenstelling van autostoeltjes.

Ik had eerst mc verhogers, maar nu van graco. Wel nog met rugleuning uiteraard(oudste is pas 4) maar het scheelt 4 cm. En dat keer 2 is toch 8 cm.
    Probeer de maxicosi eens op een easybase te passen, dat scheelt onderaan net een cm.

15. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hm apart dat het niet past, ik krijg 2 maxicosi's met daartussen 1 zitverhoger met rugleuning achterin mijn opel corsa gepropt (en 2 priori's + die verhoger past ook net, net als 1 priori en 2 cosi's) het is 'knus' maar het gaat best voor de kleine stukjes waarop ik ze vervoer. Lange afstanden/met z'n allen doen we in de citroen C4 picasso van m'n man, dat past prima: oudste in het midden en dan de cosi's ernaast.

In de corsa houden we wel een 'instapvolgorde' aan omdat anders de riemen erg lastig dicht te krijgen zijn en het past echt alleen met de oudste in het midden. Ook in de honda jazz van m'n moeder past het op die manier net. Dus kijk er een beetje van op dat het in zo'n ruime skoda niet zou passen.

16. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie tips.
    De stoelen passen wel naast elkaar maar dan kunnen de gordels niet dicht dus daar heb je niet zoveel aan.

We gaan het vanmiddag opnieuw proberen, maar de tip van de rijksoverheid is ook erg goed. Mijn zoontje van 5 is 115 cm dus zou zonder zitverhoger kunnen en dan de 3 puntsgordel achter zn rug, zodat hij alleen de heupgordel gebruikt.
    Mijn dochtertje van 3 kan dan in de autostoel blijven en mijn babymeisje kan dan in de maxicosi naast haar grote broer.

17. tuc

tuc Niet meer actief

hier maar 2 kindjes, maar pas een neefje meegehad in een maxi cosi tobi, dan onze dochter in de rodi en onze zoon in de maxicosi...pastte precies. Wij hebben een renault megane.

De oudste zou in principe idd de gordel mogen gebruiken, maar ik zou dat nog niet doen...vind dat veel te gevaarlijk.

18. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Wij hebben een Skoda Fabia en hebben 3 kinderen achterin. Een maxicosy, een zitverhoger (Rodi) en zo'n stoeltje die ertussenin zit.

Het is wat krap, maar past! Dus dan moet het in een Suburb zeker lukken, want een Fabia is kleiner!!!

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    wij hebben de 3 kleintjes zo in de auto:
    1,5 in groep 1 achter de bijrijder, daar zit namelijk de gordel in een blokje met 1 sluiting (dan gaat ie niet perongeluk los)
    van 3 op een zittingverhoger achter de bestuurder (groep 1,2,3 stoeltje)
    en die van 4 (ze is 129cm) op de middenbank in de gordel, wel als driepunts, toch veiliger en je kan ook gordelgeleiders kopen die ervoor zorgen dat de gordel lager schuin loopt zodat je hem wel als driepunts kan gebruiken.

Zijn we met ons 7-en dan blijft die van 1,5 achter de bijrijder, die van drie schuift door naar het midden, mijn oudste dochter van 12 achter de bestuurder en die van 4 samen met mijn zoon van 13 achterin.

Deel Deze Pagina