Ik heb nu twee kids (1,5 jaar en 5 weken) en ik wil binnenkort weer gaan zwemmen met de oudste, het is het maar een half uurtje zwemmen, bij mij om de hoek. (ben meestal maar een uurtje weg van huis) Alleen weet niet goed wat ik nu moet doen. Zou ik de kleinste gewoon meenemen in de maxicosi en dan daar in de maxicosi laten langs de kant als ik ga zwemmen? Vind het aan de ene kant wel heel zielig, omdat ik geen fan ben van de maxicosi. En misschien gaat die kleine wel huilen en dan ben ik nat en kan hem dan niet vasthouden. Ik heb niet echt een oppas zodat ik een uurtje wegkan. Wat zouden jullie doen? Toch naar een oppas zoeken? Of gewoon meenemen? Ik ging ook pas zwemmen met de eerste toen hij 8 maanden was. Is de chloorlucht niet slecht voor zo'n kleintje? Heeft iemand tips, ideeen of ervaringen?
Is er geen box in het zwembad waar je je jongste in kan leggen? Hier heb ik de ideale oplossing: oma gaat mee zwemmen. Ik zwem dan eerst een half uurtje met Chris in de les, kleed hem dan aan, leg hem in de box. In die tijd zit Nick met mijn moeder in het kleine badje. Daarna volg ik Nick's les samen met mijn moeder, terwijl Chris tevreden in de box slaapt. Als hij wakker wordt....ga ik eruit want dan moet ik voeden en dat doe ik dan langs de kant van het zwembad een beetje uit het zicht, terwijl mijn moeder de les met Nick afmaakt.
Ja volgens mij is er wel een box. Alleen is het zo lastig dat ik alleen ben. Er is niemand die de kleine kan vermaken als ik met de oudste in bad lig. Ik zit voornamelijk met het probleem dat als de kleinste opeens gaat huilen, wat moet ik dan? En ook de chloorlucht, was dat niet slecht voor zo'n kleintje?
Chloorlucht kan geen kwaad hoor, anders zouden ze ook geen babyzwemmen doen lijkt me. Hier is ook een box, maar zou haar er niet alleen inlegen? heb je geen vriendin die mee wil ofzo?
is er misschien kinderopvang in het zwembad? In het zwembad hier kun je als je met twee kindjes bent een kindje bij de opvang laten. Er zijn een aantal moeders die het bij ons zo doen. Zou wel makkelijk zijn, ik zou me niet echt op mijn gemak voelen als mijn kindje zou kunnen gaan huilen en ik er niet naar toe zou kunnen. Maar dat is voor mij persoonlijk.
Ik geef zelf babyzwemmen en heb het tot nog toe 1 x meegemaakt dat een moeder haar kindje in de wagen (gewoon in de bak) liet slapen terwijl zij de les volgde met haar andere kindje. Ging prima hoor. Door de warmte binnen, slapen ze meestal extra goed. En huilde de kleine eens, dan ging ze er eventjes uit, ze had een handdoek klaarliggen voor haarzelf. Hier ging het prima.
Er is geen opvang, maar de box die er is (herriner me opeens dat die er wel is) staat aan het zwembad. Ik blijf het lastig vinden. Heb het met mn vriend overlegt en ik ga het denk ik toch gewoon een keertje proberen. Ik vind het namelijk zo belangrijk dat de oudste blijft zwemmen. Hij vind het zoooo leuk... in elk geval voor iedereen hun reactie..