Welke maat dekbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nasibal, 28 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nasibal

Nasibal Actief lid

22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Hoi allemaal,

Onze dochter wordt bijna 2 en het wordt dus tijd om voor een dekbedje te gaan kijken. Ze ligt nu nog enkel in een slaapzakje.

Ze heeft een peuterbedje van Ikea van 160x70, welke maat dekbed zou daar nu het beste in passen? Ik zag een mooie aanbieding in de kruidvatfolder staan, 100x135. Of is dat te klein en moet ik voor een 140x200 gaan? Zou dat wat zijn, dat dekbed van het Kruidvat? Hij is nu in de aanbieding voor maar €9,99.

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Wij hebben ook een ikea bed van dat formaat. Die van de kruidvat word te klein denk ik zelf. Wij zijn gewoon voor een 1 persoons gegaan. Geen dubbele aanschaf van beddengoed voor als hij naar een 1 persoons bed gaat. Wij stoppen een heel stuk in onder het matras. Werkt hier prima.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    135 lijkt mij te kort, dat is een stuk korter dan het matras. Dl heeft in haar peuterbedje al 150 lang. Ik zou nu een 1-persoons kopen.
    Of een van 120 x 150 en dan laag opmaken.

Dat kruidvat dekbed is trouwens van polyester, dat vind ik te zweterig. (Wij hebben katoen en tencel).

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
  5. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Wij hebben een eenpersoonsdekbed en stoppen een groot stuk van de onderkant onder het matras. Scheelt weer dat ik straks geen nieuwe hoef te kopen als de jongste naar een gewoon bed gaat.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    100x135 is voor in een ledikant. 120x150 is voor in een peuterbed 140x200 voor in een eenpersoonsbed

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij hadden een peuterdekbed van 120/150 en legde dat 'los' op bed, nooit ingestopt, maar mijn dochter sliep tot haar derde in een slaapzak. Mijn dochter draaide ook veel in bed, dus ik wasbang dat ze onder het dekbed met haar hoofd zou belandden.
    Met haar vierde jaar is haar bedje naar de middenstand gegaan en heeft de een 'groot' dekbed. Maar ik vind het niet handig hoor zo'n stuk teveel...
    Ik zou inderdaad wel kijken naar een katoen, dons, wol dekbedje, geen onnatuurlijke zweetstofjes.

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb twee weken geleden precies hetzelfde dilemma gehad. De ikea peuterbedjes zijn 10cm langer dan de standaard peuterbedjes. Die van ikea zijn 160 en alle andere zijn 150cm.

Bij ikea adviseren ze een gewoon eenpersoonsdekbed. Na heel wat gelezen te hebben kwam ik er achter dat het alletwee kan, en dat het een persoonlijke keuze is. Je kan kiezen voor een eenpersoonsdekbed (140 x 200cm) dat je dan goed instopt, of je kan kiezen voor een juniordekbed (120 x 150 cm), maar dan kan je het bed niet zo hoog opmaken / niet zoveel instoppen.

Mijn zoontje ligt graag hoog in het bed, dicht tegen de spijlen aan. Ik heb gekozen voor een gewoon eenpersoonsdekbed, en dat bevalt heel erg goed. Achteraf hadden wij zeker geen kleiner dekbed moeten hebben, want dan had hij naar boven gekropen in het bed en bloot komen te liggen.

Voor ik de keuze maakte zijn wij overigens gewoon even bij de ikea gaan kijken. Dan kan je zien hoe het bedje opgemaakt is met een eenpersoonsdekbed. Daar kon hij ook even proefliggen :D Dat vond ik er prima uitzien, helemaal niet te groot, dus was de keuze makkelijk te maken :)

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Zou een 140x200 kopen, en dan flink onderaan instoppen. Heb je naderhand nog plezier van het dekbed als ze overgaat naar 1p bed,

10. Nasibal

Nasibal Actief lid

22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Bedankt voor de tips meiden! Het wordt dus een eenpersoonsdekbed 😊 Bedankt ook voor de link Sandana, ik ga even kijken. Wel handig inderdaad, een kookvast dekbed!

11. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    ik heb ook een peuterbed van Ikea en dekbed van peuterformaat als 1 persoons. Die van peuterformaat heb ik gekregen en op zich kan het wel, maar er is gewoon geen dekbed over om de zijkanten goed in te stoppen, het glibt er zo tussenuit. Dus ik zou een 1 persoonsdekbed aanraden!

Deel Deze Pagina