Hallo, wij zijn sinds kort begonnen met een proefbehandeling van 3 maanden met de Qvar pufjes bij mijn zoontje. Dit in verband met een sterk vermoeden van astma door de kinderarts. Mijn zoontje kan periodes van 3 maanden achter elkaar enorme hoestbuien hebben en het dan erg benauwd krijgen. Nu vroeg ik mij af of er meer ouders zijn die ervaring hebben met deze pufjes? Hoe snel zagen jullie resultaat bij je kindje en waren er bijwerkingen?
Mijn zoontje van bijna zes heeft ook Qvar gebruikt. Na de eerste drie maanden was er duidelijk verandering. Hij heeft het later in combinatie met een andere gebruikt, weet even de naam niet meer. Maar die moest ik meer gebruiken wanneer hij last had van hoesten. Het heeft echt heel goed geholpen. Zijn longen waren wat vernauwend en dichter dan normaal. Na een jaar qvar te hebben gebruikt gaat t nu zo goed dat hij het niet meer gebruikt. Vele blaastesten afgenomen en t werd iedere keer beter. De laaste keer dat hij het had gebruikt was februari van dit jaar. In mei controle gehad en straks weer in dec. Hij loopt ook echt bij een longarts en kno. Hoop dat t bij jouw zoontje net zo goed gaat helpen....
Ik lees even mee. Mijn zoontje sinds deze week ook aan de qvar. Hoop dat het gaat helpen. Voor de 2e keer in 3 weken in het ziekenhuis gelegen waarvan nu 2 dagen (nachten) aan de zuurstof. Hopelijk gaat deze combinatie nu beter werken voor m.