vierseizoenenslaapzak of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Poohbear82, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik zit te kijken naar een slaapzak voor de kleine straks en zag een leuke vierseizoenenslaapzak. Maar nu twijfel ik of dit handig is. 4 seizoenen is een heel jaar, een kindje groeit natuurlijk aardig in een jaar tijd. Ik ben bang dat als ik bijv. Maat 62 of 68 koop omze uk er binnen 3 maanden uit is gegroeid. Dan kan ik beter gewoon een slaapzak kopen gericht op het seizoen toch?
    Dus wat is wijsheid?

2. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Precies wat je zegt.. Zeker in die (kleine) maat weet je zeker dat je kindje dat na een paar maanden/half jaar echt niet meer aan kan. Dan is het volgende seizoen inmiddels aangebroken.
    Gewoon kopen wat op dat moment past en qua temp nodig is. (Heb in iig zo gedaan en goed bevallen!)

3. rums

rums Niet meer actief

Ik heb net deze week de puckababy gekocht tot 3 jaar?
    Voor mij was de keus of een dure nieuwe zak die voor elk jaargetijden geschikt is en een poos mee gaat.
    Of voor elk seizoen een nieuwe slaapzak kopen en voor elke maat.
    Dan zou ik uiteindelijk net zo duur uitkomen dus toch de puckababy gekocht.
    Daarbij komende vind ik de 'winter'slaapzakken die te koop zijn veel te dun.

4. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Helemaal met Rums eens! Ik heb in maart n nieuwe puckabag gekocht en een via mp was hier in t dorp dus ideaal en scheelt behoorlijk in prijs.

5. limo

limo Actief lid

17 mei 2013
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd de puckabag! ideaal! die is er in 2 maten.

6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    De Hema heeft ook een 4 seizoenenslaapzak! Kosten zijn een stuk lager dan de puckababy en op die manier kan je kijken of jullie de slaapzak wel gaan gebruiken. Ook is het altijd handig om een extra slaapzak te hebben ivm spugen/poepen en wassen.

Ik zou trouwens die iets grotere maat aanraden. In het begin ( de kleine maatjes) zijn ze veel minder beweeglijk en groeien ze ook veel sneller.

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zou eerlijk gezegd überhaupt nog geen slaapzak kopen tijdens de zwangerschap. Je hebt pas een slaapzak nodig als je kindje zich onder het dekentje vandaan begint te bewegen. Soms is dat pas na een paar maanden en dan zit je al in een grotere maat. Ik zou gewoon een slaapzak kopen op het moment dat je hem nodig hebt. Ook dan kun je heus wel goedkope slaapzakken kopen, zeker als je niet vies bent van mp.

8. rums

rums Niet meer actief

Inderdaad goede toevoeging. BIj voorbaar geen slaapzak kopen voor hetzelfde geld is je baby een rugslaper en blij hij netjes liggen.

9. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    En mss vind je kleintje t wel fijn om ingebakerd te worden...

10. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten idd nog even te wachten en kijken wat de kleine wil/doet/nodig heeft.

11. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft onze dochter eerst ingebakerd gelegen. Pas sinds kort slaapzak in gebruik. Eerst van de Hema gekocht om te kijken of ze het iets vond. Nu heb ik ook de puckabag aangeschaft die kan ze een hele tijd gebruiken. Ik zou ook nog even wachten totdat het echt nodig is. Hier ook gewoon die dag dat het nodig was naar de winkel en bij de hema gekocht.

12. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was hij een enorme spugert en heb echt 3 slaapzakken nodig. Dus ik koop ze bij de Hema want 3x puckababy vond ik echt te duur.

Deel Deze Pagina