Duowagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamavanMischa, 21 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi meiden,
    Een paar dagen geleden heb ik ontdekt dat ik alweer zwanger ben. Heel erg onverwacht maar heel erg leuk! Nu is het een beetje bezonken en begin ik over de praktische dingen na te denken... Ik weet nog niet hoe lang ik al zwanger ben (heb binnenkort een echo), maar schat dat Mischa ongeveer 14/15 maanden zal zijn als zijn broertje of zusje geboren wordt.

Hoe moet dan dan met een kinderwagen? Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Ik zie mezelf eerlijk gezegd niet zo snel met zo'n mega duowagen rondlopen...

2. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Hi,

Gefeliciteerd! in dit topic staat een onderwerp over de 'phil en teds', een compacte duowagen, misschien is dat wat?

groetjes

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Anders misschien je baby in een draagdoek (lekker dicht bij mama) en Mischa in de buggy. Ter afwisseling kan je ook de kleine in de kinderwagen doen en Mischa in de draagdoek, als je dat wil.

Zo wil ik het iig gaan doen, mocht ik weer zwanger raken.

4. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ja, ik zat ook een beetje aan een draagdoek te denken... Maar voor Mischa heb ik die ook nooit gebruikt omdat ik een wagen zo makkelijk vind, dan kan ik zelf nog lekker vrij bewegen.
    Die phil en teds is misschien ook wel een idee, maar het gaat me er vooral om zolang de tweede baby nog in een kinderwagenbak kan liggen... Ik geloof dat zoiets wel kan bij die phil en teds maar t ziet er een beetje sneu uit, onderin... Lijkt me pas geschikt als de baby ietsje ouder is.

5. MamaToontje

2 apr 2009
    85
    0
    0
    Regio Utrecht
    Kijk eens op verschillende sites van babywinkels (of marktplaats bijvoorbeeld) en vergelijk wat er te koop is. Ik wil zelf ook een duowagen aanschaffen, maar dan wel een achter elkaar. Je hebt hele compacte, waar bijvoorbeeld een babynestje achterinkan. Naar zoiets gaan mijn voorkeur uit.
    Ik denk zelf aan x-adventure of een topmark. Ik moet ze nog even gaan testen in de winkel en dan maak ik mijn keuze. Phil & Teds ziet er wel grappig uit, maar ik vraag me af of hij ook comfortabel ligt voor zo'n uk.
    Bij ons moet hij ook nog eens klein op te vouwen zijn, want onze auto is niet zo groot.
    Succes!

6. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Dat vraag ik mij dus ook af, of dat comfortabel is voor zo'n klein kindje. Het is zo lastig, de meeste wagens die ik zie zijn toch een beetje voor kindjes die een veel groter leeftijdsverschil hebben als onze kindjes straks... Mischa was 7 wk te vroeg geboren en zit nu nog in de maxy cosi ipv in de buggy, daar past hij nog lang niet in namelijk! Dus ik verwacht straks met twee hele kleine kindjes te zitten, ik ga er vanuit dat ik Mischa dan bijv absoluut nog niet mee kan laten lopen, die is dan gecorrigeerd namelijk pas zo'n 10 maanden.

In elk geval bedankt voor het meedenken en reageren allemaal!

Zoals misschien te lezen is ben ik totaal niet voorbereid op deze situatie. Toen Mischa veel te vroeg geboren werd was ik nog niet zo ver dat ik me in zulke dingen verdiept had, laat staan dat ik me nu, een half jaartje later verdiept heb in wandelen met twee kindjes! ;)

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben een urban jungle duo wagen en die bevalt tot nu toe super. Bij ons gaat het dan om een tweeling, maar hij schijnt ook erg fijn te zin voor 2 kindjes van verschillende leeftijden.

Die Phil en Teds wagen vind ik persoonlijk echt super lelijk. Ik leg mijn ene kindje echt niet onder de andere. (maar dat is dus mijn mening)

8. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
  9. sunshine07

sunshine07 Actief lid

31 jan 2009
    242
    0
    0
    Hoi!
    Wij hebben een urban jungle. Mijn kindjes zitten naast elkaar.
    Mijn zoontje is 22 maanden en mijn dochtertje is 6 weken.
    Mijn zoontje zit dus en mijn dochtertje ligt er naast in de bak.:)
    Ik heb hem nog niet zo heel lang maar hij rijdt erg prettig. Hij past gewoon door de voordeur. Ik ben nog niet naar alle winkels geweest maar dat gaat tot nu toe goed. De supermarkten blijven wel een probleem, daar pas ik meestal alleen bij de speciale rolstoel/kinderwagen kassa.:x
    Succes met je beslissing.

10. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Beeb ligt prima in de Phil&Teds hoor! Hij vindt het hier zelfs lekkerder dan in de wandelwagenbak van de Urban Jungle. En hij kan ook heerlijk omhoog kijken, net als in de wandelwagenbak.
    Maar: ik heb wel zelf een matrasje gemaakt voor in P&T voor wat extra comfort ;)

Ik kan me wel voorstellen dat je het er vreemd uit vind zien hoor, dat vond/vind ik ook. Maar ik vond het echt de beste optie. Die duowagens naast of achter elkaar vonden wij niks.
    Als je al wat bredere kindjes hebt, is bijv een urban jungle duo te smal om echt lekker in te zitten hebben wij gemerkt ;)

11. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik denk dat ik eens in de winkel op zoek ga naar de phill & teds, eens kijken hoe het er in het echt uit ziet. :)

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik heb de Kees k2
    BabySuperSale
    zoals je aan mijn banner kunt zien heb ik er nog niet mee gereden maar hij lijkt me superfijn. Hij is met 1 druk op de knop in te klappen en past dan met gemak in de kofferbak.
    Persoonlijk vind ik de phil en teds niet mooi.
    Alleen op de easywalker sky vanaf 2008 en de zoom past een maxicosi maar dat vond ik echt te prijzig worden.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik heb een tweedehands Graco duowagen gekocht voor een paar tientjes. Had echt geen zin om een vermogen uit te geven voor een nieuwe wagen voor die paar maandjes. De maxicosi pas hier prima in, niet officieel met adapters, maar hij staat zo vast, die gaat geen kant op. Ze zitten trouwens achter elkaar. Tot onze verbazing klapt hij compacter in dan de Mutsy 4-rider.

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb de easywalker duo sky.... heerlijke wagen! Ik kan overal in! Zelfs bij de kruidvat is geen probleem. O alleen de speelgoedwinkel lukt niet altijd. Je kunt er bijv ook 1 maxi cosi en 1 buggyinzet inzetten. Of een reiswiegje. En als je ze via MP koopt zijn ze helemaal niet zo duur. Wij hebben hem wel nieuw gekocht maar op MP staan ook hele goede

15. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik ben inmiddels aan mijn 3e urban jungle duo en zweer erbij :) Superlichte wagen en toch past het door elke normale deuropening.
    De zitjes zijn ook erg ruim, bijna alle kids hebben er wel tot hun 4e in gezeten.
    De phil&teds heb ik deze keer ook voor gestaan maar dat is een wagen met een korte gebruikstermijn. Je kindje is vrij snel uit de onderste zitting gegroeid en dan? Dan is je oudste kindje ook nog net 2 jaar oud ongeveer, dan zijn hele stukken lopen ook nog vermoeiend plus dan zitten ze in de wegloopfase.

Nee, na 12 jaar moederen kan ik overtuigd zeggen dat de urban jungle een topwagen is! Ik heb er nu weer een via mp btw want ze zijn wel erg prijzig (niet voor niets natuurlijk :p)

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Mamadeluxe, even heel nieuwsgierig, hoe oud zijn je andere kindjes?

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @funnyme, ze zijn 12,9,8,5 en 2 :)

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat bedoel je met het onderste zitje? Dat losse stoeltje? Jelle is 2 en kan daar nu nog makkelijk in. (nu staat het losse zitje bovenop en Jitte ligt in het vaste zitje onderop) Als Jitte straks zover is dat ze kan zitten, zet je het vaste zitje rechtop waar dan de zwaarste inzit en het losse zitje onderop voor de lichtste. Ik vind juist dat je er langer mee kunt doen omdat je de P&T ook als enkele wagen kunt gebruiken als de oudste er niet meer in hoeft... Tot nu toe vind ik hem zijn geld meer dan waard! (ik heb trouwens de sports)

De Urban Jungle is trouwens ook een superwagen, maar ik heb voor de P&T gekozen omdat ik niet verwacht dat Jelle nog heel lang in de wagen zit. (misschien nog een jaar of anderhalf) EN dan zit ik met een dure duowagen de ik niet meer nodig heb, en moet ik alsnog een enkele kinderwagen aanschaffen.

19. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Phil en teds...als 2e beebje ook ouder is, kun je ipv babynestje een ander soort opstukje erop zetten waar ze toch vrij lang kunnen inzitten hoor

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Oh, ah misschien hebben jullie gelijk, jullie hebben er immers zelf 1, ik niet. Mij leek het alleen niks, ik vind de wagen persoonlijk niet handig, ik heb veel mee te slepen en daar vind ik deze wagen die ik nu heb handiger voor, ik wil een beetje de ruimte hebben en niet het idee dat het allemaal net kan (heb meer kids dan alleen de jongste 2). Het argument dat je de wagen daarna voor 1 kan gebruiken maakt voor mijn situatie niks uit, ik heb destijds mijn 2e urban jungle verkocht en een bugaboo gekocht, die staat er nog steeds.

Deel Deze Pagina