welke maat droeg jullie kindje met 4 maanden ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Nou ik wordt af en toe gek van de familie!

Onze zoon is net 4 maanden en zit sinds 3 weken in maatje 62!
    nou heb ik van de week al een keer of wat gehoord dat hij toch snel over moet gaan naar 68 want je ziet hem met de dag harder groeien en je ziet dat die uit 62 groeit ?
    Hij draagt het net 3 weken en ik ben een 2 weken geleden op het bureau geweest toen woog hij 6220 gram en 61,5 cm en vorige week in het ziekenhuis 6310 gram en 61,7 cm
    ?

naar mijn idee kan hij 62 nog een flinke tijd aan!
    het meeste moet ik de mouwen 1 a 2 keer van omslaan en de broekband 1 keer ????

maar ik zal wel gek worden nu vroeg ik me af is het zo gebruikelijk dat een kindje met 4 maanden al in 68 zit?

ons mannetje heeft 6 weken maat 50 gedragen was 48 cm bij zijn geboorte!

( zou het er misschien stiekem mee te maken hebben dat hij wel redelijk vlot is in zijn doen en laten, rolde vanmorgen voor het eerst van zijn rug naar zijn buik en ook maar even gelijk terug om dit vervolgens lekker te herhalen, hij heeft al 1 tandje wat bijna door is , en wil alleen maar zitten komt zelf omhoog om beter te zitten.)

ben ik nou zo raar aan het denken of valt het wel mee ?

liefs

(wordt dus nog steeds moe van alle familie):p

2. tulip

tulip Niet meer actief

joh, jij weet het beste wat je kindje aan kan. Als je om moet slaan lijkt het mij niet dat je een grotere maat moet nemen. Ik heb toen meisje geboren was hele stapels 50/56 gekocht, wist iedereen ook beter en dat was heel dom, want binnen een maand waren ze eruit. Nou die maat heeft ze tot 4,5 maand gedragen. (nu heb je ook meteen antwoord op je vraag;)) Ik heb een klein meisje wat in haar eigen lijntje goed groeide, maar blijft dus klein. Ze is nu 18 maanden en heeft nog genoeg broekjes en rokjes 74. Het is toch niet te voorspellen hoe snel je zoontje groeit.

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

Het was hier ook van ik moest de kleinste maat maar in 62 kopen want vaders was ook een reus, ( net geen 10 pond)

Werd hij geboren verzoop die in maat 50 en dat 6 weken aan gehad

en dit was iedere keer, het maakt me alleen steeds zo onzeker
    ( ligt aan mij )

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Die van mij heeft tot 6 mnd maat 62 aangehad. Toen 68 en nu is hij pas net over naar maatje 74 (terwijl er nog genoeg kleertjes zijn in 68 die ook nog passen). En hij is trouwens heel gemiddeld.

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Puck gaat nu pas naar 68 toe. Je hebt grote kindjes en kleine kindjes. De leeftijdstabel is dan niet zo handig. Je kunt gewoon het beste naar je kindje kijken.

Groetjes ELke

6. tulip

tulip Niet meer actief

dat snap ik hoor, geloof mij je wordt er naar mate je kindje ouder wordt steeds sterker in. :)

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier rond de 5 maand ook maat 68 hoor. Ik dacht als het zo hard gaat hoe moet dan dan wel niet :$
    Op een gegeven moment stagneerde dat en hij heeft wel een jaar gaat 86 gedragen. Hij gaat nu net zo langzaamaan 92 in :D

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hendrik is 7 maand en zit in bovenkleding 80 en onderkleding 74

jelle is 2 jaar en 4 maand en zit in 98 boven en 92 benenden

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn zit hier nog in maat 74 hij gaat en nu langzaam uit maar dan is hij ook al wel 15 maanden.
    maat 62 had hij van 3 tot 6 maanden aan en 68 tot 10 maanden

10. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Die maten moet je echt loslaten hoor!! Je trekt gewoon aan wat jij vind dat goed zit en leuk staat. Kan ook nog 56 zijn! En misschien van shirtjes maat 68. Van broekjes heeft mijn dochter altijd een maat kleiner dan van shirtje. Mijn dochter heeft maat 86 maar heb gisteren een vestje maat 98 gekocht!! En het zit echt goed. Rare maten!!

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    hier werd met 4 maanden nog 56 gedragen. Maar eh, je ziet toch zelf het best of iets past of niet?

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Onze dochter droeg toen ook pas net 62 (ook nog 56). Ze zit pas sinds een maand in maat 68, maar draagt ook nog steeds regelmatig 62!! Ze is nu 66,5 cm lang, dus wel een klein meiske, maar toch! Ik zou me niet te druk maken hoor. Als het niet te klein is, waarom zou je dan over moeten naar een andere maat?

13. moeke31

moeke31 Niet meer actief

hier met 4,5 maand maat 68, al een paar weken nu. Maar hij is nogal stevig. Truitjes 62 gaan nog wel maar staat een beetje gay ;)

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja ben er ook achter gekomen dat die maattabel niks zegt. Daar staat dat Emma nu zo ongeveer in maat 80 moet zitten, nou ze zit nog in maat 68.
    Toen Emma 4 maand was had ze maat 56.
    Gewoon kijken wat je kindje het beste past. Zo'n maattabel is gemiddeld en het ene kind is groter als het andere kind met 4 maand.

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou als je alles moet omslaan lijkt het me niet dat je een maat groter moet nemen?
    Hier tot 3-4 maanden maat 56, daarna héél lang 62 en tot 8 maanden zoiets 68. Gaat nu langzaam naar 80 in shirts en rokjes nog altijd 62...

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Lekker belangrijk, die kledingmaten.
    Ik kijk wat goed past bij mijn kind.
    Soms is dat maat 68, soms 74.
    Met 4 maanden droeg hij 68.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier draagt hij ook nog genoeg maat 62.. Ik verwacht dat hij over een dikke week naar 68 kan, maar dat zal nog wel een tijdje te groot zijn..

Ik zet hem pas over trouwens als het aankleden moeilijker gaat of als zijn mouwtjes te klein zijn.. gaat hier prima..

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hanne zit nu toch echt in 68... Voorheen 'konden' kleertjes maat 62 nog wel, maar dat zit er niet echt meer in (enkele groot uitgevallen exemplaren daargelaten)

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter had met 4 maanden maat 68.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Maten moet je weinig op uit doen hoor, ligt er ook aan hoe de kleding valt (ene merk valt groter dan het andere merk)

Kylian zat met 4 maanden qua bovenkleding vooral in 74 en onderkleding 68
    Hij is nu 108 en heeft kleding aan variërend van maat 98 (wat groot valt) tot maat 116 (wat klein valt)

Kinley zat met 4 maanden gedeeltelijk in maat 62 en 68.
    Ze heeft nu qua bovenkleding 74 en 80 aan maar ook nog een groot uitgevallen shirtje maat 68.
    Met haar broeken heeft ze hetzelfde probleem als haar broer met 74 is de lengte goed maar slobbert het om haar middel en bij 68 zit het middel goed maar heeft ze hoog water.

Trouwens het is toch te zot voor woorden dat andere mensen jou vertellen welke maat je kind nu zou moeten dragen.

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina