Welke maat en hoeveelheid kleertjes benodigd bij 1e kindje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kramertje, 4 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Zoon, 4 kg 57 cm paste absoluut geen 50 en zelfs 56 van Noppies was aan krappe kant. Daarom voor dochter ook geen 50 gekocht, maar ze kwam ruim twee weken eerder (3100 gram en 48 cm) en verzoop in 56 :roflmao:.
    Dus een baby met normaal gewicht en lengte past prima zeker een maand in maat 50. En omkleden doe je soms wel 4 x per dag. Spugen, plassen, poepen…. Dus zorg vooral voor veel rompers en een goede wasdroger :o:. Voor winterbaby altijd wel lange mouwen rompers (wilde kraamzorg ook graag) ook al moest je dan lange mouwen erover doen, vond dat geen gefrut ofzo, ging prima. Noppies valt wel voor lange slanke baby’s erg goed. Het is relatief smal, zie ik nu ook bij de slaapzak die heb van Noppies.

Kramertje vindt dit leuk.
  2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Voor mijn zoontje heb ik de eerste tijd ( maandenlang) echt geen pyjama gekocht, ze slapen toch in zachte kleertjes. Lijkt me geen verschil maken en ze slapen de hele dag door ;)

Mapje, Vero0504 en Kramertje vinden dit leuk.
  3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Stuk of 8/10 setjes in maat 50. Keer spugen en je kan ze omkleden.
    Bij zoontje maat 44 laten halen... maat 50 was te groot.

En ook al zou het niet passen, bewaar je het voor nr.2 of verkoop je het weer.

Pyjama had ik de eerste 2 maanden ook niet.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Zekerheidshalve heb ik zelfs nog 1 setje 44/48 in mn ziekenhuistas. Worst case heb ik een naaimachine en een lading stof plus 2 extra coupeuses naast mezelf.

Teken t patroon wel uit en mocht t nodig zijn is t een kwartiertje werk.

Rompers hema 50/56 kom ik werkelijk in om, wel allemaal envelop rompers.

Daar zijn we na de eerste poepluier tot de oksels direct in de eerste nacht wel achter gekomen (youtube video, envelop romper naar beneden uittrekken).

Dochter was een kunstenaar met okselluiers, echt een gevalletje "houder onder druk".

Qua kleding maat 50 redelijk beperkt, boxpakjes vooral en wat losse broekjes en omslag tops. Maat 56 gaat t al wat meer los, 62 redelijk beschaafd en bij 68 kan ik een winkel beginnen.

Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina