Onze zoon (11 mnd) heeft sinds een paar dagen wat witte blaasjes op zijn vingers. Ik zag althans de losse velletjes ervan op zijn vingers zitten en sinds vanmorgen in ene een heel hoop kleine witte blaasjes (zonder vocht vreemd genoeg) op zijn handpalmen. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar hij is wel al een tijdje niet helemaal zichzelf en verkouden. Wat zou dit kunnen zijn? Het lijken blaasjes als van een blaar of wanneer je vochtige voeten hebt met warm weer. Dan heb je ook wel eens van die wittige velletjes/blaasjes zonder vocht op je voeten waar het schuurt. Lastig uit te leggen en zoon wilde zijn handen niet openhouden voor een foto dus hoop dat het iemand bekend voorkomt!
Al gedaan, maar die blaasjes zijn met vocht gevuld en er zit een rode rand omheen. Ook zouden ze er veel last van hebben en dat heeft hij niet, zit althans niet aan zijn handjes en ook ik mag er gewoon aankomen.
Hij heeft 2 weken geleden wel de zesde ziekte gehad en toen had hij ook bultjes op zijn handjes en voetjes. Het leek toen wel gecombineerd met de hand-mond-voetziekte maar volgens de huisarts was dit eigenlijk niet mogelijk. Misschien nu een nasleep ervan? Vreemd en altijd in het weekend zoiets
Klinkt toch wel echt als hand-voet-mondziekte. Was ook hier zonder rode rand om de blaasjes, waren meer gewoon vellen die los gingen hangen en hier en daar een blaasje.
Misschien zijn het blaasjes van 2 weken geleden die nu uitgedroogd zijn? Ik heb zelf altijd als het mooier weer wordt een aantal dag minuscule vochtbultjes op mn vingers en binnenkant handen, die drogen dan uit en dan worden het inderdaad die droge blaasjes en uiteindelijk vervellen. Dokter heeft geen idee wat dat precies is, maar ik heb het altijd bij warmer weer.