vanmorgen bij mijn dochter blaasjes ontdekt gevuld met vocht. Afgelopen dagen had ze al koorts en was niet fit. Er heerst ook waterpokken bij haar op school en in de klas. Nu is het nog in het begin stadium dus nog geen last van jeuk. Hoor wel vaak dat zemelen of havermoutbadje werkt voor de jeuk of maizena erop doen heb ik ook al eens gehoord en aangezien het morgen zondag is er er hier geen winkel open is denk ik erover om vandaag nog wat in huis te halen. Kan maar beter voorbereid zijn denk ik. Wat werkte voor jullie kind het beste?
Mijn zoontje zat met 7 maanden echt van top tot teen onder. Toen hij zich 1 dag echt niet lekker voelde hangerig en koorts heb ik hem paracetamol gegeven en zo luchtig mogelijk gekleed(alleen een zachte romper). En iedere dag soms 2 keer per dag in een bad met havermout. Gewoon de havermout in een washandje doen dicht binden en in bad gooien. Na het bad droog deppen en eventueel nog het soort gelei uit de washandje knijpen en op de huid smeren en op laten drogen. Ook had ik van vsm calendulan emulsie gekocht en dit smeerde ik tussendoor erop.
En inderdaad als het nog vochtblaasjes zijn kan je er maizene op doen tegen de jeuk. Veel sterkte voor je dochter! hoop dat ze er snel vanaf is.
Dank je. Heeft je zoontje er lang last van gehad? En helpt dat van vsm ook goed? Denk dat mijn zoontje het ook wel krijgt. Mijn dochtertje is nog maar 3,5 maand.
Ook je jongste kan het helaas krijgen. Hier ook gehad op die leeftijd en gelukkig zonder bijwerkingen. Verder hielp kidsclin hier het beste.