Welke maat fopspeen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sarah82x, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Hallo,

hoe weet je welke maat fopspeen je nodig hebt? Ons meisje heeft vanaf haar geboorte (5 weken geleden) Difrax maat -2/+2 maanden. Deze valt best vaak uit haar mond maar ik weet niet of ze dat zelf doet of dat dit is omdat ze 'm niet goed aan kan zuigen omdat ie te klein is. Ik had al een 0-6 maanden speen van Difrax liggen en deze net gegeven. Ze pakt deze heel goed maar het ziet zo groot uit bij ons meisje.
    Ik kan er op internet niks over vinden, alleen over maten van de speen van de fles, niet de fopspeen.
    Gewoon proberen en op gevoel of zijn er echt "regels" voor?

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Op gevoel, niet elk kindje is het zelfde.
    Ons meisje heeft ook al een paar week 6 maand fopspeen. De andere werd te klein en liet afdruk achter op het gezichtje.

En ze drinkt ook nog gewoon uit een speen vanaf 0 maand. De andere gaan te snel.

3. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Er zijn wel regels voor, daarom staat er ook een maandsindicatie op de verpakking van die spenen. Maar als jouw kindje binnen die leeftijdscategorie valt maakt het verder niet zoveel uit. Doe waar je je zelf goed bij voelt. :)

4. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    idd kijken hoe ze hem aannemen, als ze hem veel uit de mond laat vallen dan is hij waarschijnlijk te licht. Hier ook altijd difrax en dat was hier ook wel een teken dat het tijd was voor een stapje hoger. De eerste maatjes ging ze eigenlijk wel vlot door, heb me redelijk kunnen houden aan de leeftijdsindicatie, maar dan moest ik echt over naar een andere. Ze zou hier nu de 18+moeten hebben, er ligt er 1 in haar bedje, maar de 12+ vindt ze nog steeds veel fijner

5. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Bedankt voor de reacties!
    Ze had bij de kleinere maat dat deze inderdaad afdruk rond haar mond achter liet. Ze is volgens mij heel tevreden met de nieuwe maat :)

Deel Deze Pagina