vraag voor dames die dragen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maartje25, 14 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo dames

Ik wil zooo graag mijn dochter meer dragen in mijn gewevven draagdoek...maar ik krijg haar ruggetje niet 'bol' (ze is ook een beetje stijf :) )en ook krijg ik haar knietjes niet hoger dan haar billen...

Ik ben er pas mee begonnen dus ben nog veel aan het oefenen (dochter is 8 weken)

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik wil ook graag een draagcover zodat ik lekker met haar naar buiten kan maar durf nu nog niet omdat ze bijna als een plank tegen me aan zit...

Gr maartje

2. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Het zitje goed breed maken, echt van knieholte tot knieholte.
    Daarna eventueel, als ze erin zit even onder de voetjes zachtjes duwen, zodat haar billetjes iets zakken.

3. maartje25

Ik maak hrm ook brst breed maar gij blijft niet zitten..ik kan niet zo goed het zitje maken...voordat ik aangrspannen heb zakken de benen alweer naar beneden

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Knoop je dan wel strak genoeg?

Je zou een draagconsult kunnen overwegen, bij een draagconsulent bij jou in de buurt. Of gewoon filmpjes kijken op youtube. Kan ook!

5. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Wil je knopen met beentjes uit draagzak? Of erin?
    Onze uk is 9 weken en zit met benen in draagdoek (kikker-stand). We oefenen nu met benen buitenboord, met behulp van youtube. Kwestie van veel oefenen :)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou even een draagconsult doen als het met hulp van filmpjes niet lukt :)

7. maartje25

Met haar beentjes eruit...ze overstrekt zich en daarom heb je dan kans dat ze zich afzet in het doek..vandaar beentjes eruit. Ik heb draagconsult gehad maar mijn dochter blijft een stijve plank :)
    Je moet toch pas aanspannen als je het zitje hebt gemaakt?
    Ik snap gewoon niet dat ze dat ruggetje niet bol krijgt...

Ik zal nog een keer youtube bekijken op groot scherm :)

8. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
  9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Als ze zo stijf is, zou ik eerst eens een bezoekje aan een osteopaat overwegen, ook vanwege het overstrekken. Wellicht zit er iets niet prettig in haar nekje/ruggetje, waardoor dit komt en laat ze zich niet fijn in de doek dragen.

10. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Maartje jij hebt toch ook een bondolino?

11. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    #11 Summer2012, 15 dec 2014
    Laatst bewerkt: 15 dec 2014
    Hier hetzelfde probleem, maar ik doe de voetjes erin. Dan zet hij zich idd af en zit zijn hoofd bij mijn kin haha. En als ik het een keer voor elkaar krijg, gaat hij huilen.

Ik dacht dat dragen met de voetjes eruit pas vanaf 3 maanden mag. Heb je dit als tip van de draagconsulent gekregen?

Nu lees ik hier ook met de beentjes naar buiten. DraagKrachtig voor draagconsult en draagdoek » Dragen van pasgeborenen

Ga het vandaag maar eens proberen.

Jij hebt trouwens niets aan mijn reactie hihi. Succes!

12. maartje25

Nee ik kreeg dat advies gewoon omdat ze zich anders af zou gaan zetten. Ik zie wel meerdere van deze kleintjes met de voetjes eruit... mag dat eigenlijk niet dan?

13. maartje25

Ze is al bij manueel therapeut geweest ivm kiss syndroom dus klopt dat er iets niet goedbzat in haar nek. Ze vind draagdoek heerlijk maar volgensmij ligt het aan mij dat haar ruggetje niet bol word

Ik heb inderdaad ook een bondolino.maar merk dat ze de draagdoek nog wat fijner vind (ze is nog een beetje mini voor de bondolino

14. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    Ik draag de mijme vanaf week 1 met de voetjes eruit. Mag wel hoor.

Ik zou ook even bij een osteopaat langsgaan met dr, best vreemd. Lijkt haar iets flink dwars te zitten

15. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Beentjes eruit mag al na een paar dagen na de geboorte. Alleen je mag niets forceren. Als je kindje nog heerlijk in de kikkerhouding zit dan zo in de doek doen

16. maartje25

Wat ik hiervoor al beschreef...ze zit bij een manieel therapeit en die heeft haar nekwervel al ' rechtgezet' ze is dus al veel minder aan het overstrekken (ze doet het alleen nog als ze moe of boos is)

Daarom zeg ik dat het aan mij moet loggen dat ik ruggetje noet bol krijg :)

Ze zit al bijna nooit meer in de kikkerhouding. In de bondolino vind ze het vreselijk in de kikkerhouding en zet ze zich echt af... dus heb aangenomen dat ze dat vast ook in het doek niet zo leuk zou vinden :)

17. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Die van mij vind kikkerhouding nog verrukkelijk, dus verder geen tips van mij.

18. maartje25

Vandaag weer eens geprobeerd...tjpnge wat een gedoe...het lukt me echt niet... ik heb ook zo mega veel stof over aan de voorkant... ik kan hem wel 3x om haar hoofd vouwen :p

De stof blijft dus gerimpeld. .. ik ga eens kijken hoe de voeten erin moeten...ze ligt nog wel in bed in de kikkerhouding dus proberen waard

19. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Heb je al een draagconsult geprobeerd? En anders via Facebook dragende mama's in je omgeving zoeken om een keer samen te oefenen. Je kunt ook een foto plaatsen op de Facebook groepen draagpraat of draagadvies, dan kunnen andere dragers je tips geven. Zonder foto is dat lastig.

20. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Als het lukt met de beentjes eruit, is dit toch echt het advies. Het afzetten wanneer ze in de kikkerhouding zitten is niet zo goed voor de heupjes ivm de druk die er dan op komt te staan. Kijk eens of er een inloop of draagcafe bij je in de buurt is. Of mss een ervaren draagmama? Borstvoedingscafe of mamacafe lopen ook nog wel eens ervaren dames rond.

Welke maat doek heb je? En zou je me een foto willen pb-en? Ik wil best met je meekijken, voor zover dat lukt vanaf hier ;)

Deel Deze Pagina