Kleding baby in ziekenhuis?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door chantal1985, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik beval in juni van ons eerste kindje. Ik vroeg mij af wat jullie je kindje aan trekken in het zkh? Een box/kruippakje, pyama, of gewoon een truitje/broekje? Ik ben zelf niet zo van de pakjes uit 1 stuk, maar ik weet niet of het 'normaal' is als je je kindje met een truitje en broekje in het bedje legt?

    Ik dacht zelf mee te nemen:
    - 2 truitjes maat 50
    - 2 truitjes maat 56
    - 2 broekjes maat 50
    - 2 broekjes maat 56
    - 2 paar sokjes
    - mutsje
    - krabwantjes (mocht dat nodig zijn?)

    Truitjes met lange mouwtjes. En broekjes gewoon lekker zittende broekjes, geen spijkerbroekjes, ofzo. En als we d'r mee naar huis mogen nemen gewoon in diezelfde kleding, en dan in een wikkeldeken.

    Ben ik op het goede pad?
     
  2. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Ik zou ook nog wat rompertjes meenemen. Verder ziet het lijstje er goed uit, geloof dat ik hetzelfde bij me had. Ik zou trouwens nog wel een extra mutsje meenemen.
     
  3. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Oh stom, rompertjes neem ik idd ook mee. Vergeten in dat lijstje te zetten. ;)
     
  4. Juudje79

    Juudje79 Actief lid

    18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chantal... vergeet niet t pakje/setje mee te nemen die je zelf t allerleukste vind om je kindje voor de aller1ekeer aan te trekken..

    Tegenwoordig kunnen ze gelijk meisjes bv een maillot met jurkje aan ipv een boxpakje
     
  5. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Een pakje uit 1 set is niet handig, omdat ze vaak of aan de ene kant of aan de andere kant hun kleding bevuilen ;).
    En bij een los setje kun je of het broekje of het truitje vervangen.

    Als 1ste setje zou ik overigens niet het allerleukste aantrekken zoals in de tip hier boven staat: vaak hebben ze dit maar heel even aan. Omdat ze vaak spugen als ze net geboren zijn of nog erg knoeien met drinken .

    Overigens vind ik een jurkje met maillot nog niet zo mooi staan bij een pas geboren meisje.
     
  6. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    De truitjes die ik mee wil nemen, zijn idd wel gelijk haar leukste.

    Het enige jurkje dat ik tot nu toe voor d'r heb, is in spijkerstof. Dat lijkt me niet heel fijn zo direct na de geboorte...
     
  7. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ja, dat dacht ik idd ook.

    En je legt je kindje dus ook gewoon in die kleertjes in het zkh bedje, als ze gaan slapen? Of trek je dan weer iets anders aan?
     
  8. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    nee pyamas zijn echt voor later. in het begin liggen ze in de kleertjes van overdag. voor z'n kleintje is omkleden echt niet leuk.
     
  9. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ok! Dat was mij nog niet helemaal duidelijk. *bloos*
     
  10. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bij de eerste moest ik langer blijven, maar bij de tweede had ik 2 shirtjes, 2 rompers, 1 broekje, een mutsje en een paar sokjes bij me.
     
  11. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier kreeg ons jochie ziekenhuiskleding aan. Heel makkelijk om aan te trekken voor dat kleine spul. Omslagromper en soort jump-suit.
    Toen we naar huis gingen had hij voor het eerst zijn eigen kleding aan.

    Maar ik had 2 setjes (romper, sok, shirt, broekje) en 1 mutsje mee. Eentje in maat 50/56, en een andere die iets groter viel in 56. Gelukkig kon hij met 6 dagen in mijn favopakje van 50/56
     
  12. Justins mama

    Justins mama Bekend lid

    9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou voor de zekerheid ook iets in maat 44 meenemen. Ik ben bevallen met 37.1 dus niet spectaculair vroeg. Maar al die tijd was mijn mannetje ingeschat op een grove lange baby.

    Nou toen hij eruit kwam was hij dus 44 cm!! en 2780 gram!! Daar ga je dan met je kleertjes in maat 50/56.... VEELS TE GROOT DUS!!
     
  13. smartie1980

    smartie1980 Niet meer actief

    Ik zou naast lange mouwen ook korte mouwen inpakken.
    Je bevalt in juni toch? En in het zkh is het altijd best warm.
    Pakjes uit 1 stuk vond ik niet fijn, onze dochter is in verhouding heel lang, en dus pastte het niet. Los is dan fijner. En als de kleertjes gewoon zacht zijn, dan kunnen ze er makkelijk in slapen.

    Overigens kunnen ze in het zkh ook zkh kleertjes aan, mocht je echt iets te kort komen, maar is wel zo leuk je eigen kleertjes te gebruiken.

    Overslaghemdjes en overslag rompertjes zijn heel fijn die eerste dagen! Fijner dan gewone rompers en truitjes. De eerste dagen vind je het nog eng en moeilijk om armen door de mouwtjes te krijgen en dan is dat fijn.
    Bovendien als ze zich zelf helemaal vol poepen met spuitluiers, hoef het niet over het hoofdje met poep eraan... ;-p
     
  14. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Aan een paar setjes lekker zittende, zachte kleding heb je wel genoeg. Het maakt niet uit of dat pakjes aan een stuk zijn of losse broekjes en truitjes, maar net wat je zelf mooi en makkelijk vindt. Het eerste pakje van Julie was aan een stuk, en ik vond het niet onhandig ofzo met verschonen. Wel handig om een paar verschillende maten of wat kleiner en groter vallende kleding mee te nemen, je weet maar nooit hoe je baby "uitvalt" :). Julie hadden ze op een flinke baby geschat, wat maar een klein popje dus ik was erg blij met de kleiner vallende pakjes die ik had meegenomen.
    Ik vond het wel belangrijk dat de eerste kleertjes meteen "mooie kleertjes" waren. Is gewoon leuk voor jezelf, en je maakt ook een hoop foto's in die dagen. Wel zo leuk als je kindje dan jouw favo kleertjes aanheeft.

    Het eerste mutsje had ze op van het ziekenhuis, handig met bloedvlekken enzo. Pas toen ze mooi schoon was, heb ik haar mooie bijpassende mutsje opgezet. Handig om een extra mutsje mee te nemen.
    Ook een paar rompertjes niet vergeten. Ik had gewone rompertjes, geen overslag. Bij een vieze poepluier trek je ook een gewone romper gewoon naar beneden uit.
    Pyjama's heb je niet nodig in het begin, die ben ik pas met een maand of 3-4 gaan gebruiken. Tot die tijd gewoon in de kleertjes in bed. Die kleintjes gaan nog zo vaak het bedje in en uit, als je iedere keer zou moeten verkleden heb je er een dagtaak aan ;) en het is niet fijn voor de baby.
    Wikkeldeken had ik ook meegenomen naar het ziekenhuis, kun je je kindje lekker in rollen als je het uit bedje pakt. Als je die niet bij hebt, heeft het ziekenhuis daar ook wel badcapes voor. Ik vond het handig dat in mijn wikkeldeken een gat zat voor de gordel van de maxicosi, zo kon Julie met deken en al daarin toen ze mee naar huis ging.
    Shirtje met korte mouwen heb ik trouwens heel weinig gebruikt voor Julie, die in juli in een hittegolf is geboren. Daar had ze het veel te koud in!
     
  15. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Hmm, ik heb niet eens kleertjes in die maat... Ik was 52cm bij m'n geboorte, m'n man ook iets van 51. En ik ben best stevig, dus ik ga er steeds maar vanuit van een (vrij) grote baby. ;) Maar idd, als ik eerder zou bevallen, dan zou dat nog wel eens anders uit kunnen pakken. Is het idd verstandig toch nog even iets in 44 te halen?
     
  16. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Klopt, in juni. Ik heb veel rompers met korte mouwtjes gekocht. T-shirts met korte mouwtjes heb ik bijna niet... Ik las overal dat ze die toch bijna nooit aan hebben in het begin, omdat het toch nog wat koud voor ze is?
     
  17. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Handige tip! We hebben nu 1 mutsje, met haar naam erop. Maar ik wilde idd nog wel eentje bij gaan kopen.
     
  18. Justins mama

    Justins mama Bekend lid

    9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik was 50 cm en mijn mijn 52cm.... enne stevig... tja wat zal ik zeggen hahaha heb niet voor niks een maagverkleining.... dus dat wil echt niks zeggen!!!
    mijn manneke is nu nog steeds klein en smal dus weet niet van wie hij die bouw heeft, maar van mij mag hij hem houden hahaha.

    Ik vind het dus wel verstandig om in ieder geval 1 setje in die maat te hebben. Maar ja het hoeft natuurlijk niet!
     
  19. Druif2008

    Druif2008 Actief lid

    16 aug 2008
    287
    1
    0
    Dat zou ik niet doen. 44 is echt prematuur kleding en alleen echt in die gevallen nodig als je kindje heel klein is. Meestal blijf je dan toch nog in het ziekenhuis ivm gewicht. Alleen als je zeker weet dat je kindje vroeg wordt gehaald door bijv pre-eclampsie o.i.d. zou ik het kopen. Mocht je kindje bij circa 40 weken toch nog zo klein en ielig zijn dat 44 nodig is, kun je altijd je man, moeder, zus, etc er op uit sturen om bij te kopen. Zonde van je geld anders.
    Ik had bijvoorbeeld 4 pakjes maat 50 maar mijn kind kon daar niet eens in qua lengte en hij was helemaal niet eens zo zwaar (3900 gr.)
     
  20. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    toen ons mannetje eindelijk kleertjes aan mocht.
    Heb ik hem natuurlijk meteen het leukste setje aan getrokken. En uiteraard bewaard voor later.
    Hij kreeg sonde voeding dus spugen deed hij niet.
    En wat dan nog even uitwassen en weer schoon.

    Lekker aan trekken wat jij mooi vind voor jullie meisje.
    En 's nachts hebben ze idd hetzelfde aan als overdag.
     

Deel Deze Pagina