maat 50, en daar begon ze nu na 3,5 week uit te groeien. 56 past nu wel, maar moet mouwtjes oprollen enz.
Dat klopt niet helemaal, het gewicht is ook wel van belang. Mijn zoontje was 55 cm en 3500 gram bij de geboorte en verzoop echt in maat 56 omdat hij zo tenger was (en nog is, hij is nu 15 maanden). Hij heeft dus toch een paar weken maat 50 gedragen en nog steeds hoeven we pas over te stappen naar een volgende maat als hij de lengte van de vorige al is gepasseerd.
Klopt Emme, hier is dat hetzelfde. Onze dochter is lang en slank en wij kunnen veel langer met de maten doen dan je zou denken als je naar de lengte kijkt. Onze dochter is geboren met 3290 gram en 48,5 cm. Ze had maat 50 en kleiner was eigenlijk nog beter geweest. Het was allemaal wel wat groot. (omslaan enzo) Maat 50 heeft ze toch zeker een week of 9-10 aan gehad. En sommige dingen die groot vielen nog wel langer. Ondanks dat ze toen al lang de lengte had voor maat 56.
Mijn ervaring is dat het vaak de mouwlengte is die er voor zorgt dat iets te klein is. Om die reden zou ik zeggen dat het gewicht niet veel uit maakt, alleen de lengte.
Hier de ruglengte!! Mijn kereltje heeft een lange rug. Heeft nu shirts en truien maat 86/92 en broeken 74/80 (al moet mt 74 wel goede lange pijpen hebben). Maar hier was het maat 56, 2 weekjes.
Mijn beide boys pasten allebei direct in mt. 56, ik had een paar broekjes in mt 50 die ze ook wel even gedragen hebben, maar niet lang. Mijn ervaring is dat baby's vaak een maatje achter lopen qua broek, maar dat ligt misschien aan mijn kinderen!
Ik heb heel veel kleertjes in maat 50/56 gekocht. Ik heb ook 2 setjes in maat 50 maar deze zijn van c&A en vallen eigenlijk even groot uit als maat 50/56. Meeste is van hema/V&D en prenatal. Nu lees ik steeds meer dat maat 50 toch nodig kan zijn en aangezien ik niet weet hoe groot hij eruit komt wil ik ook iets in 50 hebben. Maar waar moet ik dan kopen zodat het echt maat 50 is en dus kleiner dan 50/56?
Maat 50 ging net voor 1 a 2 wk. Had ook maar 2 setjes een gekocht en een gekregen. De rest mtje 56 en dat zat eigenlijk ook al prima.
prenatal 50 valt in ieder geval niet ruim, als 50 denk ik mijn dochter pastte het in ieder geval niet 4720gr en 52cm
Veel mensen verklaarde me voor gek dat ik bijna alleen maar maatje 50/56 in de kast had hangen voor de kleine vent geboren werd. Hij zou hier zo uit zijn en dan zat ik met bergen kleding. Bij de geboorte bleek hij echter maar 2690 gram en droeg maat 44. Inmiddels is hij bijna 2 maanden (en +- 4300 gram) en draagt maat 50. Noppies begint nu wat krap te worden maar Frenz (eigen merk v&d) zit bv. nog heel ruim.
hier oko een kleine man met geboorte ongeveer 43 cm en 2085 gram, meneertje is geboren met 36 weken en 3 dagen... heeft denk ik 1 1/2 maand 44 aangehad ging toen over naar 50 dar heeft hij zeker 2 maanden ingehangen en toen ging het heel erg hard... hij is nu 1 1/2 jaar en draagt broekjes 80 (74 kan ook nog maar dan verwacht hij bij sommige broekjes hoogwater)... en shirtjes 80-86 maar nu is het ook een beer van nog net geen 11 kilo en geen 80 cm.....
Ik merk met het opvouwen van de gewassen kleertjes dat de maten maar 'ongeveer' zijn! Ik heb 1 rompertje maat 44 gekregen van mijn zusje, maar de rompertjes maat 50/56 van de trekpleiser zijn even klein! Dan heb ik van de Primark een setje 'newborn' rompertjes, en die zijn nog groter dan de 62 die ik van de hema heb... Ach, ik heb iniedergeval van alles wat hahaha
Er zit idd heel veel verschil in. Het ene merk valt groot en het andere klein. Als je kindje dadelijk geboren is, kom je er vanzelf achter welke merken goed zitten en welke niet. Je hebt natuurlijk ook veel verschil in bouw e.d.
zoonlief is geboren met 32w, en was 35 cm en 1 kilo, dus die poll gaat niet voor hem op....bij 3 weken heeft hij een romper 38 aangekregen, en bij thuiskomst, hij was toen 6 weken, had hij maatje 42-44... deze beeb groeit nog goed, dus heb een pakje 50 en 56 klaar liggen in de vluchttas!