maatje 50 had ik nauwelijks gekocht en dat was maar goed ook want ze was wat groter uitgevallen dan verwacht (breder dan) en het pastte niet echt. Dus ik heb haar gewoon meteen in 56 gedaan en de mouwen omgerold. Denk dat ze er 2 maanden in gezeten heeft.
Imee zat een beetje tussen maatje 50 en 50/56 in, afhankelijk van het merk. Sommige shirtjes in maat 50 vallen vrij smal, die past ze prima maar het aankrijgen is dan wat lastig met de armpjes enzo. Maatje 50/56 is soms wat aan de ruime kant, maar dat gaat wel lekker makkelijk aan. Maat 56 (dus zonder de 50/) is nog veel te groot. Dan lijkt een shirt wel een jurk Hoe lang ze dit maatje blijft passen durf ik nog niet te zeggen, inmiddels is ze 2,5e week en ik heb niet het idee dat ze is gegroeid...al is dat natuurlijk onzin want ik voel haar duidelijk zwaarder worden maar het gaat heel geleidelijk. De kraamhulp zei dat ik met 1,5e maand waarschijnlijk een maatje groter nodig ga hebben.
Maat 56 ( was 53 cm) Daar heeft hij erg kort in gezeten. Maand ongeveer denk ik. Nu met 3 maanden heeft hij maat 68
Onze oudste had maat 50 twee à drie weken aan en daarna iets van 4 à 5 weken 56. Hij was met 38 weken 3920gr en 52cm
Ik had maat 50/56, dit hoorde zo samen. Mijn kindje kon dit met 5 weken nog steeds aan, tot ongeveer 7 weken. (hij is geboren met 48 cm)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig verschil zie in maat 50 en 56. Als je bij diverse winkels koopt zijn maat 50 en 56 meestal net zo groot. Alleen prenatal is vrij klein wat ik zo kan zien. Ik heb nu dus maar alles bij elkaar liggen en zie wel welke kleertjes wel en niet gaan passen.
5 weken na de geboorte mochten mijn mannetjes pas kleertjes aan wegens extreme vroeggeboorte. In maatje 38 verzopen ze nog....
dochter had maat 50. geboren met 38wk. 3160gr en 47cm zoontje had maat 44. geboren met 37wk. 2740gr en 44cm. hadden bijde het zelfde pakje aan na geboorte van prenatal. enkel een andere kleur en andere maat
mijn dochter had maat 50/56 2weken aan gehad daarna maat 62 (ze was wel 2 weken telaat geboren) mijn zoon had maat 50/56 tot zijn 8 maanden aan gehad (hij is op de uitgerekende datum geboren)
Wij hadden een klein reusje.. had alleen maat 50 en 56 ingepakt dat hebben we nog twee dagen geprobeerd maar was eigenlijk te klein. Dus maat 62 al. Hij was 57cm en 10 pond. Ik hoop nu op een iets kleiner kindje.
Hier een kindje dat met precies 37 weken geboren is en wat een kleintje was (wat wil je met een kleine mama). Ze heeft 7 weken in maatje 50 gezeten voordat ze over kon naar 56. Daarna heeft ze 9 weken in maatje 56 gezeten dus hier waren de kleine maatjes echt wel nodig.
Ons meisje is begonnen in maatje 50, maar was nog wel redelijk ruim. Ze was 51 cm en woog 3090 gram. Ik had rompers maat 50/56, deze waren ruim. Ik heb toen rompers 50 geleend en deze waren ook nog wat ruim maar beter. Ze heeft drie weken / maand maat 50 aangehad. Al scheelt het per merk. Heb een heel smal shirtje van Benneton, die kon ze meteen aan, wel wat lang, maar heeft ze nu nog aan. (Ze is nu 5 1/2 week oud)
Heb gestemd op maat 50, maar het was maat 45. Ze heeft +/-6 weken in maat 45 gepast, in het begin was zelfs dit te groot...
Mijn dochter (geboren na 38,5 wk) heeft nog weken maat 50 gepast en zeker nog t/m de 3e of 4e maand maat 56. Mijn neefje (42 wk) moest meteen maat 56 aan en zat na kleine 2 maanden in maat 62.
onze oudste had maat 50 aan maar dat was eigenlijk nog veel te groot en onze jongste zat eigenlijk gelijk in maat 62 .. hij was 56cm maar maat 56 zat echt krapjes
1 dag 50 omdat we niets anders bij ons hadden in het ziekenhuis Daarna maat 56 voor 4 weken en toen ging ze over naar 62!!
uhm 3 weken 56 en toen al in 62 haha hij was 5080gram en 54 cm dussssssssss maatje 50 heeft hij niet eens aangehad zat hij als worst in.
Allebei maat 50, ze waren dan ook niet al te groot bij de geboorte (45 en 47 cm). Ik weet niet meer precies hoe lang ze die maat hadden, toch zeker wel meerdere weken. 50 zat eerst ook erg ruim trouwens, maar had geen 44 in huis en vond het niet nodig dat aan te schaffen. Met mouwtjes omkrullen wou het wel