40,1 graden koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kuki, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Vannacht lag mijn dochter (18 maanden) al wat te rommelen, toen ik haar uit bed haalde, had ze 38.8 en was ze hangerig. Ik heb haar toch maar een zetpil gegeven en daarna wilde ze wel haar pap eten. Toch bleef ze erg hangerig en ze wilde 's middags niet eten (brood). Ook wilde ze niet echt veel drinken. Wel wil ze heel dicht bij mij zijn, dus ik heb haar eigenlijk de hele dag op de arm.

Inmiddels twee poepluiers gehad en toen ze net naar bed ging, had ze 40,1 graden koorts. :confused: Nu weet ik dat die kleintjes heel snel hoge koorts kunnen krijgen, maar toch vraag ik mij af of ik de huisarts moet bellen. Of moet ik het aanzien?

2. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik zou haar even lekker laten slapen. Als wakker wordt en dan nog koorts heeft en niet drinkt, zou ik even bellen. Je kunt altijd bellen voor informatie. Je hoort dan vanzelf of je langs moet komen.

Beterschap met je kleine meid!

3. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Nou, met 40.1 zou ik toch echt wel even bellen hoor.

4. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Als je dus al met zetpillen gestart bent dan zou ik dit wel even preventief blijven geven. Gemiddeld dus om de 6 uur om een eventuele koortstuip te voorkomen. Mocht de koorts niet zakken dmv de zetpil dan altijd even bellen met je huisarts. Als jij je echt heel erg zorgen maakt zowieso even bellen al is het maar om je onrust weg te halen!

5. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ze heeft nu 39.0 en heeft zojuist een hele drinkfles leeggedronken, ik kijk het nog even aan...

6. Niet meer actief

als ze nog goed drinkt en dus ook nog plasluiers heeft en nog alert is, dan zou ik het nog even aanzien hoor.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Je kunt het nog wel even aanzien hoor. Jesper had laatst 41 graden koorts en was echt ziek, toch maar de ha gebeld en kon de volgende dag langskomen. De volgende dag had hij helemaal geen koorts meer zelfs, was hij weer hartstikke goed te pas. Hoge koorts is idd vrij 'normaal'bij die kleintjes.

Mocht je je toch teveel zorgen maken, gewoon bellen. Beter een keer te vaak dan te weinig en vaak is het ook fijn om gewoon gerustgesteld te worden.

8. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Mick had ook ruim 41 graden koorts, dit duurde bijna een week. Wij zijn wel na zo'n 3 dagen naar de (spoed)kinderarts gegaan, maar die zei dat het een week mocht duren :confused: . Na een week was de koorts grotendeels over.
    Het belangrijkste is dat ze voldoende drinkt en dus nog plast.
    Verder kunnen ze toch niets doen aangezien het meestal om een virus gaat. Kleed haar niet te warm, maar lekker katoen en laat haar veel slapen. Verder natuurlijk paracetamol blijven geven.

Maar als je het niet vertrouwt natuurlijk altijd om hulp roepen bij de arts, ze zijn er ook om jou gerust te stellen!

Sterkte en beterschap!

9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Toen ze ging slapen had ze 39.6. Ik ben eigenlijk wel de hele nacht met haar in de weer geweest, dus niet veel geslapen. Vanaf half 7 maar bij ons in bed, daar nog even geslapen. Ze had zojuist 38.7. Ze drinkt verder wel en wilde ook haar pap wel hebben (niet alles, maar er zit in ieder geval weer wat in dat buikje).

10. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik zal jullie even een update geven, gisteren toch maar naar de huisarts gegaan en ze blijkt een oorontsteking te hebben! Inmiddels een dag bezig met een antibioticum en ze knapt zienderogen op!

Deel Deze Pagina