Welke maat kleding dragen jullie kleuters? Ik schrik er van hoe snel dochter afgelopen jaar is gegroeid, helemaal omdat ze amper wat eet. Vorig jaar lente/zomer droeg ze maat 116 van kleding. Inmiddels is dat maat 128 geworden (en veel kleding winkels en merken vergelijken dat met een kind van 8 jaar). Ze is nu 126 cm lang, weegt 20.2 kilo en heeft schoenmaat 31. Ik twijfel gezien haar lengte ook heel erg of ik wel voor de hele lente en zomer nu al kleding ga kopen, als ze in 1 jaar tijd al 10 cm is gegroeid dat vraag ik me af of ze als het echt zomer word nog wel maat 128 past, dus over een paar maanden. Zouden jullie het aandurven voor de hele zomer al alles in maat 128 te kopen of zouden jullie nu alleen wat lente kleding kopen en tegen de zomer de rest als je weet hoeveel ze nog gegroeid zijn? Ik ben zo bang dat als ik nog een aantal weken/maanden wacht namelijk dat al het leuke al op is in de winkels (niet dat ik super veel leuke dingen al heb gezien). Maar nu al maat 134 kopen dat vind ik ook een beetje tricky. Vind te grote kleding namelijk ontzettend lelijk staan en als ze die toch niet past deze zomer zal het volgende zomer vast al te klein zijn. Of hebben jullie de ervaring dat groeien na de kleuterklas een stuk minder hard gaat. Ik kan me dat van zoon namelijk totaal niet meer herinneren.
Hier 114, 21.6kg (recent behoorlijk wat afgevallen door griep/corona en buikgriep) schoenmaat 30 ze is in december 5 geworden. Voor broeken is t echt een wijde 128 of een gunstig vallende 134 (waar ik dan de broekspijpen in moet korten) anders past ze er echt niet in met dr bovenbenen en kuiten. Shirts 122/128, anders zie ik een blote buik of een blote rug. Heb alle maten van dr een keer opgenomen omdat ik ook kleding maak voor dr met de naaimachine en dat eens tegen zo'n maattabel aangehouden, gewoon de knipmode eens gepakt. Ze zit echt over meerdere maten heen van 116-134. Geen wonder dat ik me rot zoek in de winkels. Ruglengte zit ze in de 128/134 hoek bijv. En dat soort grappen al sinds geboorte. Korte pootjes, flink gespierd gebouwd in dr benen, lange romp, moeilijk voetje er ook nog eens bij. Als je t nog niet kan leer je zo vanzelf wel naaien. Dan past t tenminste.
Valt denk ik helaas niks over te zeggen. Zoon van 2,5 zit in maat 110. Dat is 4-5 jaar. enige wat je zou kunnen doen is kijken op de groeicurve wat de verwachting is qua lengte, als je haar lengte beetje hebt bijgehouden. Blijf je alsnog het risico houden dat ze ineens een groeispurt heeft.. Ik zou dus gaan voor de optie nu wat dingen kopen en later nog wat bijkopen.
hier is het juist hele lange slanke benen en amper billen. Qua omvang zou ze van broeken eigenlijk een 110/116 moeten hebben maar qua lengte heeft ze echt de 128 nodig. Dat is altijd een zoektocht naar smalle modellen zodat die niet van haar kont afzakken. In verhouding heeft ze ook lange armen, maar met korte mouwen geeft dat nooit problemem. Met truien weer wel, als ze in de lengte voor haar arme goed zijn vallen die schouders vaak te breed en dat oogt zo slonsig vind ik persoonlijk. Alle t-shirts van vorig jaar zijn nu crop tops bij haar en qua broeken is alles hoogwater (en valt de breedte nu perfect). Ze heeft nog 2 dunne lange broeken van vorig jaar die goed zitten qua lengte, misschien ietsje te kort, en breedte prima maar dat waren baggy modellen met elastiek onder aan de pijp. En door het model stoor ik me niet heel erg aan die lengte, met een hoge gymp valt het niet op en met een laag gympje met enkelsokjes ziet het er ook wel leuk uit als het zonnetje schijnt.
die groeicurve is wel een goede tip! Heb dat altijd bijgehouden in een app. Dank je wel, ik neig zelf ook naar nu een beetje en over een paar maanden nog wat bijkopen. Ik ben alleen bang dat ik dan spijt heb als al het leuke weg is. En als ik het nu koop en het dan niet past kan ik het altijd nog proberen te verkopen via vinted ofzo. edit. Dan is jouw zoon ook al zo groot voor zijn leeftijd. Ik zie in de tabellen van de winkels dat 110, 5 jaar is. Bij 2,5 jaar geven ze maat 92/98 aan. Hoe lang is jouw zoon en wat is zijn gewicht?
Ja lastig! Ik merk zelf dat ik elke keer denk dat ie nu wel een keer stopt met groeien. Maar helaas alle shirts die ik richting eind zomer iets op de groei had gekocht past ie nu echt niet meer (ik vind bij jongens dan weer iets te groot beter staan dan nét te klein haha). Echt erg zonde. Achteraf is qua groeicurve prima te zien wat ik als maat had kunnen verwachten, hij volgt altijd hetzelfde bovenste lijntje
Hier 116cm en 20 kg. Maat 116 past nog net, maar voor de zomer koop ik 122. Alleen de dubbele maten vind ik zo onhandig. 122/128 is nog veel te groot en 110/116 wordt krap.
Mijn nu 7,5 jarige heeft net 2,5 jaar met maat 122-128 gedaan. Ze was bij de kleuters een van de langere kindjes en nu is ze gemiddeld. Maar nu is er echt uitgegroeid en gaan we zomer kleding halen in maat 134. Is ook even zoeken want veel is 134/140 en dat is dan toch echt weer te groot
Mijn dochter is net 6 en is ook lang en smal (122 cm, bijna 20 kilo, schoenmaat 29), bovenstaande is heel herkenbaar.
Zoon word in juni 7. Hij is nu 1.27 en 25 kg en schoenmaat 33/34. In september was hij nog 1.22 en 24 kg, dus een goede groeispurt gehad. Merk je ook wel aan de kleding
Dit heeft zoon ook! Een smalle taille maar lange benen. Echt last met broeken want een maat groter is ook direct breder en dat vind ik zo lelijk, van die flappen aan de zijkant. Broeken hier altijd van name it de extra skinny of ter stal de extra skinny. Hier wordt hij in juni 6 en draagt 122/128. Ik zou gezien haar maten niet een hele garderobe aanschaffen in maar 128. Van sommige merken heb je ook 128/134, ik zou daar naar kijken. En even naar het model, sommige shirtjes vallen wat langer en als deze korte mouwen hebben, kun je prima een 128 nog wel kopen. Wat een gedoe hè!
M’n 6 jarige zoon heeft shirts maat 134/140 en broeken 128. Maar met een groeispurt is hij daar ook weer uit. Hoop op veel mooi weer, kan hij mooi korte broeken aan. M’n 4 jarige dochter zit qua bovenmaat 122/128, broeken 116, leggings 122. Koop voor haar de jurken in maat 128, zit nu nog ruim, maar het is nog geen zomer.
Mijn dochter van net 7 is zowat precies alle maten en gewicht van jouw dochter, haha. 1 cm korter denk ik. Ook amper billen en lange smalle benen. Die droeg vorig jaar zomer 122/128 en daarvan past ze nu nog veel dingen. Dus het gaat nu wel wat minder snel ja.
Dat is hier ook zo, ik had dat al snel door. Dus ik kocht ook gerust voor een jaar vooruit in de sale ofzo.
Onze zoon was met net 6 jaar 1.26 inmiddels bijna 8 en 1.41 Hij blijft in de bovenste lijn zitten. Ik koop kleding altijd net boven zijn werkelijk maat. Dus met 1.26 paste 122 /128 niet omdat hij een langer lijf en armen heeft. Dan ging ik voor de 134. Meestal heb ik t shirt liggen die ik vorig jaar net wat groter had gekocht dus nu nog net 1 zomer kunnen. Dat vul ik dan aan met nieuw spul wat net iets groter is (geen tent) in theorie past hij die dan volgend jaar weer nog de eerste weken/maanden. In de winter het zelfde. Voordeel van meisjes dat ze vaak vestjes hebben en waar je een T-shirt makkelijk onder kunt stoppen. Kunnen ze die ook langer door dragen
Volgende week weer meten en wegen. Ze wordt begin juni 4. Ik gok 109 cm en 18 kilo. Schoenmaat 28, maar ik denk voor de zomer 29. Qua lengte vind ik ook lastig. Ze heeft nu shirts 110 aan, omdat ze de lengte nodig heeft. Ik vind kleding ook lastig. Lang en snal meisje. Lange benen, lange romp en korte armen. Hema had ik 2 leuke shirts mee genomen. Maar 110/116 te kort en 122/128 is weer te ruim. HM zit wel ok. Next valt ook prima. C&a had niks leuks. Nog aan het wachten op pakket van name it. Gelukkig past ze nog paar dingen van vorig jaar.
Hier een petite’je; wordt in juni 6 en draagt 110/116 (hangt ook wel sterk van het merk af of dat past, soms nog behoorlijk groot) en schoenmaat 29/30, weegt 17,5 kilo.
Hier een kleintje denk ik. Mijn jongste (jongen) is 6,5 jaar en is 116 cm en weegt 18 a 19 kg. Hij heeft schoenmaat 28
Hier ook een kleintje; 5,5 en 1.07, 15 kilo en maat 110, schoenmaat 28. Ze heeft een tijdje in 98/104 gezeten, maar lijkt 104 wel over te slaan. Schiet ook ineens de lengte in. Zie het ook aan haar mouwen en broekspijpen. Dus nu 110/116 uit de voorraadkast gevist.