Welke maat hoeslaken om matras meegroeibedje?

Discussie in 'Verzorging' gestart door lievemommy10, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemommy10

    lievemommy10 Fanatiek lid

    13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter krijgt nu een meegroeibedje. Maar ik twijfel welke maat hoeslaken ik moet nemen.

    Het matras is 80 cm bij 1,30 en groeit daarna naar 1,60m en 2m.

    Hebben jullie er een gewone maat om en vouwen om, of past peuter hoeslaken ook?
     
  2. Kusjesmama

    Kusjesmama Fanatiek lid

    12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    #2 Kusjesmama, 31 jan 2014
    Laatst bewerkt: 31 jan 2014
    Ik heb het meegroeibedje 'Minnen' van de Ikea.

    Bij de Ikea heb je speciale hoeslakens voor de kleinste en middelste stand van dat bedje en die heb ik daarvoor dus aangeschaft.
    LEN Hoeslaken uittrekbaar bed, set v 2 - IKEA

    Edit: bedje is ook 1.30, 1.60 en later 2 meter.

    Je kunt ook wel een gewone 1 persoons gebruiken en omslaan onder het matras. Maar dit vond ik mooier.
    Een matras van een peuterbedje is vaak 70 cm breed en de matrassen van de Ikea bedjes zijn 80 cm breed, waardoor een peuter hoeslaken vaak niet past.
     
  3. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    ik heb 3 peuter hoeslakens van jolein (bij de wehkamp gekocht geloof ik) maar 1 persoons kan ook prima
     
  4. lievemommy10

    lievemommy10 Fanatiek lid

    13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden!

    Kusjesmama, die heb ik wel gezien ja maar ik vindt de kwaliteit wel erg dun. Of valt dit mee in echt gebruik? Ook vindt ik ze alleen in wit wel erg saai, en zijn ze dan weer niet heel goedkoop als ik ze ook nog wil verven :(

    Stephanie, van Jollein vond ik inderdaad bij de babydump. 75 bij 150 cm. Past dit goed ook qua breedte? Want ik zat aan de te denken... Maar wil ze liever niet op de gok kopen en dan passen, aangezien ik een stukje moet rijden voor een babydump...
     
  5. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Ik vind ze wel vrij krap hoor, ze passen wel, dat is het voordeel met jersey maar je moet even goed trekken. Maar ze zijn ook niet zo duur. ik zou ze lekker via de site bestellen, geen verzendkosten zijn boven de 20 euro volgens mij
     
  6. Kusjesmama

    Kusjesmama Fanatiek lid

    12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind de kwaliteit/dikte van de matrashoesen van de ikea prima.
    Maar een 1 persoons kan eigenlijk ook prima. Ik heb er een eenpersoons waterdichte molton onder en die sla ik gewoon onder het matras.
    Misschien is dat dan een fijnere optie dan een peuter hoes die eigenlijk te krap is voor een 80 cm breed matras.
     

Deel Deze Pagina