Dag dames. Ik vroeg me af wanneer jullie zijn begonnen met het kopen van dingetjes voor de baby. Zijn jullie meteen na de positieve test de winkel leeg gaan kopen of hebben jullie daar toch nog even mee gewacht? Ik zelf wil wachten tot ik de 12 weken voorbij ben en heb dus echt nog helemaal niks gekocht hoe graag ik het eigenlijk ook zou willen. Gewoon een schattig truitje of pakje ofzo. Na de 12e week zijn we op vakantie en wil ik dus op vakantie iets leuks voor de kamer ofzo gaan kopen. Ik ben hier ook al dames tegen gekomen die zonder dat ze zwanger zijn al het een en ander gekocht hebben. Dus wanneer zijn jullie begonnen met kleine dingetjes kopen?
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tijdens de eerste 12 weken 1 heel schattig rompertje gekocht; verder ook nog niets omdat ik daar ook een beetje voorzichtig in ben. Tweede zwangerschap is helaas misgegaan en daar word je zo mogelijk nog voorzichtiger van! Dus nu denk ik zelfs nauwelijks aan spulletjes kopen, dat komt hopelijk nog wel, maar nu gewoon nog effe helemaal niet! Ach zal voor iedereen wel anders zijn. Je moet doen waar jij je fijn bij voelt en als je nu een hele dringende shopbehoefte hebt moet je daar misschien ook gewoon lekker aan toegeven! Succes!
Ik heb ook nog niet zoveel gekocht. Heb toen ik het net wist (7 of 8 weken) een heel klein schattig knuffeltje van een schaap en een speentje met Papa is the best gekocht. Gewoon omdat het te schattig was en omdat het leuk was om zelf het eerste te kopen. Eind mei (14 weken) hebben we de maxicosi gekocht omdattie in de aanbieding was. En afgelopen week hebben we de box van iemand overgenomen, die werd ons aangeboden, maar ze wilde er wel snel vanaf. Ondertussen heb ik wel rompertjes voor een heel weeshuis en allemaal andere schattige dingen gekregen. Mijn tip: Koop af en toe wat, zodat het wat reëeler wordt voor jezelf. (rompertjes maat 50 dat koopt niemand voor je, en die heb je wel nodig). En koop de rest als je weet waar je het gaat laten. Linda
Ik heb ook de eerste spulletjes na 12 weken gekocht. Natuurlijk bestaat de kans dat het fout gaat ook nog 12 wk, maar het gaf mij een geruster gevoel om te wachten na de 12 wk. Om nu iets te gaan kopen als je nog niet zwanger bent vind ik persoonlijk nou iets te overdreven. Als je dan niet zwanger kunt raken is het des te pijnlijker als je al iets in huis hebt. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Als je nu al iets wil kopen...lekker doen, kun je toch al wat gaan genieten.
Wij hebben tijdens een weekendje weg een knuffel en slofjes gekocht, gewoon omdat het er zo schattig uitzag! Verder kopen we voorlopig niks, niet omdat we bang zijn dat het misgaat, maar vooral omdat ik al die spullen nog niet in huis wil. Tijd zat nog. Als je je echt niet kan bedwingen zou ik gewoon iets kopen hoor. Je bent nu ook al zwanger, niet pas na 12 weken!
Ik heb wel wat kleine dingetjes gekocht voor de 12 weken. Zoals een rompertje. Met 13 weken de babykamer gekocht. Omdat er een mooie aanbieding was.
Toen ik 10 weken zwanger was hadden wij ons kamertje al gekocht! Het is net wat jezelf wilt en waar je jezelf goed bij voelt!
toen ik de positieve test had heb ik de dag erna gelijk 1 schattig pakje gekocht De rest zo'n beetje na de 12 weken
Ik heb nog helemaal niks gekocht. Wel veel kleertjes gekregen maar nog niks zelf gekocht. Me vorige zwangerschap is misgegaan bij 16 weken en ik dacht dat ik na 16 weken wel meer zou kopen maar nog steeds nie. Ik denk elke keer ach heb nog zat tijd. Ben wel een x gaan kijken alleen nu zijn er zoveel zomerpakjes en mijn kindje komt in de winter.
Ik heb wel meteen een klein dingetje gekocht... en nog een, en nog een... zo langzaam aan steeds een beetje meer
Elke week, op vrijdag, een kleinigheidje - voor de beeb, voor mezelf en om te vieren dat ik weer een week verder was! Na zo'n 16 weken via Marktplaats het kamertje en toch... nu nog steeds elke week iets leuks kopen voor ukkie
heb al slofjes en een paar knuffeltjes. en een schatiig lampje, voor de rest krijg ik de baby kamer van mijn moeder die heeft alles nog van met mijn broertje,, die nu 3,5 jaar is. en ik ga binnenkort dingen kopen