Benieuwd naar jullie mening? Juniorbed of ledikant zonder zijkant?? Kindje 22 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caroline80, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ben erg benieuwd naar jullie mening. Mijn zoontje van 22 maanden kan uit zijn ledikant klimmen. Hij doet het niet altijd, maar als hij wilt, lukt het hem dus ook. Van de week zat hij bovenop zijn ledikant. Boefje.

Nou zit ik een beetje in dubio wat ik zal doen. Mijn nichtje heeft een ledikantje (gewoon normaal babybedje), waar de zijkant vanaf kan. Die zou ik eventueel van haar mogen lenen. Dan kan hij zelf in en uit zijn bed en kan hij in elk geval niet zo hard vallen. Maar hij is best wel lang. Hij ligt altijd helemaal languit op zijn buik. Daarom denk ik dus dan weer tot hoe lang zou hij nog in een ledikantje passen.

Een andere optie zou zijn een juniorbed. Maar ergens vind ik hem daar nog te jong voor. Ziet er wel weer heel schattig uit.

Wat zouden jullie doen?

Groetjes Carola

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij zijn net over naar een peuterbedje (160 lang?) met opstaand randje, zoontje is 20 maanden. Het gaat goed! Hij kruipt er helemaal niet uit. Nu probeerde hij dat ook niet met zijn ledikantje dat scheelt misschien. Als hij wakker wordt zit hij gewoon in zijn bedje..

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kun je niet 1 of 2 spijlen uit het ledikantje halen?

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon is vrij groot voor zijn leeftijd en is net overgegaan van een (open) ledikant naar een eenpersoonsbed. Hij behoort wat betreft lengte geloof ik tot de bovenste 10% ofzo. Dus veruit de meeste kinderen zouden volgens mij minimaal tot hun 3e in een ledikant passen. Langer zelfs, hij doet qua lengte vaak niet onder voor een 4-jarige.

Ik weet niet precies hoe groot een juniorbed is, maar persoonlijk vind ik het zonde van het geld. Waarom niet gelijk een eenpersoonsbed? Dan ben je gelijk 'klaar' en hoef je niet weer een hoop spullen te kopen (niet alleen bed maar ook matras, moltons, lakens e.d.) die toch maar weer een paar jaar meegaan.

Ik zou dus gaan voor een ledikant zonder zijkant en dan over een (ruim) jaar ofzo gelijk overgaan naar een eenpersoonsbed.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Tupp.

Mijn dochter slaapt nu nog in haar ledikant met 1 zijkant eraf. Eind van het jaar krijgt ze een groot bed en gaat het ledikant naar mijn zoontje.

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje is overgegaan naar een groot bed vanaf 18 mnd oud.
    Ze was toen 96 cm lang.
    Nu inmiddels over de meter heen met haar 21, 5 mnd oud.
    Ze ligt super in een gewoon bed en blijft liggen terwijl ze met 18 mnd nog uit haar ledikant klom.
    Ze heeft erg lange benen dus ja ze kon er makkelijk uit klimmen.

Sommige vinden haar ook tejong voor een gewoon bed maar dit is wel veel veiliger dan uit het ledikant klimmen.
    En juist omdat ze de lengte van een kindje van 3, 7 jarige heefy kan het makkelijk :)

Ze slaapt er heerlijk in :)
    Geen geklim meer en ze slaapt ald een roos :).

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier staat er een auto peuterbedje klaar voor z'n tweede verjaardag, gekocht via marktplaats. Hij ligt op zich nog prima in z'n ledikant maar mijn rug vind het wat minder en er kunnen geen spijlen uit. Een gewoon bed past niet in z'n huidige kamer en zo hebben we nog wat meer tijd z'n nieuwe kamer op te knappen. Ik zou in jou geval dat ledikantje van je nichtje lenen, kijken hoe dat gaat en dan kan je nog even nadenken wat je verder wil...

Deel Deze Pagina