Zoveelste slaapzak vraag...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Toen ik mijn dochter vanmorgen uit bed haalde had ze echt koude beentjes en voetjes. Ook haar armpjes voelden koud aan en handjes waren echt ijsklontjes.
    Heb haar in een dikke slaapzak van de Wibra gedaan met een romper lange mouw zonder broekje.
    In d'r slaapkamer is het een graad of 19 en ik vind het best kil aanvoelen, maar ik ben een koukleum hoor.
    Wat moet ik nu? Ze ligt al in een dikke winterslaapzak, dus als ik haar nu al een pyjama ga aantrekken wat moet ze dan aan als het echt winter gaat worden?
    Maar die koude beentjes is natuurlijk ook niet goed.:(
    Zou het gewoon eraan kunnen liggen dat ze in een goedkope slaapzak van de Wibra ligt?
    Is een Puckababy slaapzak bv niet voor niks een stuk duurder, dat dat gewoon veel warmer slaapt?
    Wat zijn jullie ervaringen?
    Ik vind het echt lastig hoor, lig zelf onder een dik dekbed en mijn kind heeft gewoon koude beentjes, zo zielig.:(

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Misschien een dun piamabroekje?hier ook een wibra slaapzak,de zomerdikte en slaapt nu in een rompertje met lange mouwen en een broekje en ze lag te zweten.hier dus vanavond alleen een rompertje.en bij ons is het echt niet warmer.

3. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    zelf pas ik eerst de pyama aan, een steeds dikkere (velourse zijn lekker warm.) als dat niet voldoende blijkt dan pak ik een warme slaapzak, eerst zonder armen '(is vaak wat dunner) en dan met armen.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Eens met Debbie.

Ik zou gewoon een pyjama aan doen. Mijn dochter ligt nu in een pyjama, een mouwloos rompertje en een zomerslaapzak. Er zijn naar de winter toe heus nog wel stappen waarmee je het nog warmer kunt maken. (Slaapzak met mouwen, dikkere pyjama's, rompers met lange mouwen, sokken.)

5. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    mn zoon heeft ook een pyjama aan lange mouw, lange broek daarbij een romper korte mouwen en een zomer slaapzak. Wel heb ik een zomerslaapzak met afritsbare mouwen (V&D). Die heb ik er van de week weer aangeritst omdat het in zn kamertje 18 graden was.

De volgende stap hier zou zijn, verlourse pyama aan.
    en daarna evt zomerdekbed erbij.

dan hebben we het herfst deel nog wat er aan vast kan en als laatste stap kan ik er nog een winterslaapzak bij aan doen maar dan moet het wel een hele strenge winter worden.

afgelopen winter met de strenge vorst lag mn zoontje in een winterslaapzak met een velourse pyama aan en een zomerdekbed erbij met een temperatuur in zn kamer van 13 a 15 graden

6. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ik heb gister een lekker dikke slaapzak met mouwen gekocht van de Hema. Zit prima en ze slaapt zelfs door, ze heeft nog een lakentje met katoenen deken erbij over haar voetjes.

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik vind de slaapzakken van de Hema echt heerlijk warm.
    Mijn dochter ligt nu ook alleen in een romper en straks als het echt flink kouder begint te worden doe ik haar nog een dikke pyjama aan.
    Maar over de HEMA slaapzakken ben ik echt super tevreden. :)

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    De Hema winterzak is idd erg warm en zacht. Naar mijn idee is deze bijna net zo warm als de wintervariant van de Puckabag. Ik heb beide zakken thuis.
    In jouw geval had ik haar een broekje aangetrokken en eventueel een nieuwe winterzak gekocht (bijv. Hema). Daar had ik de mouwen vanaf geritst en gewoon de mouwen van de romper en/of pyjama gebruikt. Wanneer het echt heel koud wordt (vorst e.d.) zou ik de mouwen eraan ritsen en een (dik) pyjamatruitje toevoegen.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier nu een romper, shirtje met lange mouw en dunne zomerslaapzak. Toen het warmer was zonder shirtje of zelfs zonder romer. Als het kouder wordt met broekje en bij nog kouder met winterslaapzak zonder mouw en erna met mouw.

10. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier de winter slaapzak van puckababy en nu is hij lekker warm sls ik hem in de ochtend uit bed haal nig geen pyjama er onder alleen een rompertje

Deel Deze Pagina