belachelijk gemaakt worden op het cb

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sila24, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

We waren vandaag bij het cb voor de tweede prikjes , en die zuster die riep mijn zoontje als zeehond:( zijn naam begint met de c maar dan kan ze toch wel vragen hoe je die uitspreekt:$:(
    echt iedereen keek naar mij , en een moeder die keek echt met mond open naar mij , wat mijn reactie zou zijn, maar ik stond echt met mond vol tanden ik zei neej je spreekt zo uit: C....
    En we hadden haar de vorige keer met eerste prikjes echt ze stak die prikken er wild in joh niet normaal en ze zei geeneens van neem je zoon op schoot ofzo. Vandaag hadden we gelukkig een arts en dat was echt een lieve vrouw ze ging heel liefdevol om met mijn zoontje en zei dat ik hem op schoot mocht houden etc. De vorige keer echt als ik eraan terugdenk word ik gewoon boos , wij zijn onervaren jonge ouders en misschien niet aan gedacht om hem op schoot te houden waarom zei ze dat gewoon niet :(

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik mag mn dochtertje niet op schoot houden voor een prikje
    :( ze moet op tafel liggen...

wel raar om je zoontje zo aan te spreken, zou er wel wat van zeggen!

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

voor de prikjes mag je best je kindje op schoot houden, maar de meesten leggen het kindje op een soort aankleedkussen,

dus je moet het wel zelf aangeven dat je je kindje graag vast houd tijdens de prikjes,

wel lullig hoe ze de naam van je zoon uitspreekt, ik zou gewoon gezegd hebben : volgende keer als je niet weet hoe je een naam uitspreekt kun je misschien beter zeggen : mevrouw de jong je mag komen met je kindje o.i.d.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Je had toch ook kunnen zeggen: ik hou mijn zoontje op schoot?

Toen mijn zoon zijn eerste prikjes kreeg was ik ook onervaren, maar het kwam toch wel in mij op om mijn zoontje op schoot te nemen.

En heeft je zoontje zo'n weinig voorkomende naam dan? Dat ze hem zeehond noemt? Misschien wist ze gewoon wel echt niet hoe de naam uit te spreken.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik begrijp je niet helemaal... je bent er toch zelf bij? En waar ben je belachelijk gemaakt?

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hm ok dus dat is wel gebruikeloijk dan dat hij/zij op tafel moet liggen okee

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou ze zei dus zeehond op een bespottend manier en ook lachen erbij

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou nee dat kwam echt niet in me op, ik was toen ook half stoned van alle medicijnen die ik gebruikte na de bevalling ( had hel van bevalling gehad) we hebben een turkse naam voor mijn zoontje kan me voorstellen dat ze moeilijk vond om uit te spreken maar dan kan ze het toch gewoon zeggen.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Bij ons lag ze bij de eerste drie series prikken ook op tafel en ik hield haar handjes vast en probeerde haar te troosten door zachtjes te praten bij haar gezichtje..
    Zodra de prikjes erin zaten nam ik haar meteen bij me!
    Nu zit ze wel op schoot (maar blijft ze ook wat minder goed liggen :))

Weet niet wat zijn naam precies is, dus kan niet oordelen over het uitspreken van de naam. Er zijn nou eenmaal ook namen die erg moeilijk uit te spreken zijn, dan kun je het zelf toch even verbeteren of zo??

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ok nu ik dit lees dan weet ik dat dat gewoon normaal is dat van het liggen op tafel.
    ja zijn naam is moeilijk maar er staat een c geen z waarom zeehond dat kan toch niet? ik bedoel welk normaal mens noemt zijn kindje zeehond

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Nou, ik hoop niemand!

12. MichMar

MichMar Niet meer actief

Wat ik hier eigenlijk uit opmaak is dat je beledigd bent om het feit dat ze lacht om de naam van je kindje. Buitenlandse namen zijn nu eenmaal moeilijk om uit te spreken, daar komt bij dat het vaak namen zijn benoemd uit familie's (en vaak met betekenis), dus dat maakt de beledigende factor voor jou dan nog erger waarschijnlijk.

Misschien is het een goed idee om de volgende keer meteen te vragen wat er aan de hand is en waarom ze lachtte, misschien had het helemaal niet met de naam van je kindje te maken en ben jij beledigd en gefrustreerd om niets.
    CB's zijn altijd al vervelend, vaak toch wel (te) veel eisend over de opvoeding etc...
    Lighten up, en voel je niet meteen persoonlijk aangevallen om zijn naam, dat moment zal nog veel vaker komen dat zijn naam verkeerd uitgesproken wordt ;)

13. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik durf hem zelf niet vast te houden ik vind het te zielig:(, zit met een brok in mijn keel in dat kamertje...ik neem mijn moeder altijd mee.

maar belachelijk dat je zo behandeld wordt zeg! moet niet kunnen zoiets :(

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha ja idd

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

juistem jij begrijpt me helemaal thnx voor je reactie

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja ik was er met mijn man hij durfde niet eens te kijken , ik wou hem wel op schoot houden want vorige keer vond ik te erg hoe die andere zuster hop hop die naald erin stak, deze dokter deed echt voorzichtig ik hoop dat ik haar de volgende x weer heb, want mijn zoontje die heeft niet eens gehuild vandaag stoere bink dat ie is :p

17. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    CB is inderdaad vaker vervelend dan leuk, als iemand echt expres een naam op die manier fout uitspreekt. Laat ze dan maar, ik zou het proberen over me heen te laten waaien en klaar hoor. Niet te veel aandacht aan geven.
    Zo vaak hoef je er niet naartoe.

Ik herken dat wild prikken trouwens ook, had ineens een andere arts en ze deed heel naar tegen mij. Vond dr helemaal niet leuk. Ze stak 2 injecties in me ventje alsof het een olifanten huid was. Zo heb ik het nog nooit gezien! Ook niet bij mijn andere zoon. Ik vond het echt zo vervelend, heel mijn dag was door haar gedrag verpest.

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nu ben ik wel erg nieuwschierig naar de naam van je zoontje.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

hier wordt dochterlief steeds ilama genoemd en dan reageer ik niet en dan zeggen ze op een gegeven moment mama krijt ikzo ja me kind heeft een andere naam ow sorry zeggen ze dan

ja het is ilana 1x fout oke maar steeds

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    jij verstond zeehond neem ik aan

ik kan bijna niet geloven dat iemand dat echt zegt
    en kan nog moeilijker geloven dat een moeder dat dan laat zeggen