Welke maat kinderfiets? 4 Jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Khaleesi, Sep 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Merel 2009

Merel 2009 Actief lid

Nov 9, 2009
    124
    5
    18
    Noord-Holland
    Als ze nog niet kan fietsen zou ik inderdaad via mp een goedkoop 12 inch fietsje aanschaffen. En dan een nieuwe 16 inch aanschaffen wanneer ze goed kan fietsen.
    Beide dochters hebben na het veelvuldig oefenen met hun loopfiets snel leren fietsen op hun 12 inch fietsje en zijn snel overgestapt op 16 inch. De jongste is bijna vier en fietst nu al een tijdje op een 16 inch. Denk dat ze bijna 1.10m is.

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Onze dochter is 4 jaar (mei) en is rond de 1.15/1.16 en we hebben vandaag een nieuwe fiets gekocht 18 inch dan staat zadel op laagste stand en kan ze goes met haar voeten op de grond.

3. rietje

rietje Actief lid

Jun 12, 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Mijn dochter heeft voor haar 3e verjaardag een fietsje gekregen van 16 inch omdat ze toen al 1.05m was. We zijn gaan passen in de winkel en die verkoper zijn toen tegen ons dat de 12 en 14 inch wel kunnen, maar omdat ze zo lang is adviseerde hij 16 inch zodat we zeker nog een paar jaar met de fiets konden doen.
    Nu ze 4 is en zonder de zijwieltjes fietst, hebben we het zadel weer laag gezet zodat ze zo op en af kan stappen.

Ik adviseer ga naar een fietsenwinkel en ga passen, dan kom je tot een goede keuze.

Share This Page