Ik zag dat er al eens een topic hierover geopend was, maar dat was een iets andere insteek en bovendien was het topic ook al weer afgesloten. Enfin, zijn er meer vrouwen onder ons, die geadopteerd zijn en zwanger? Het schoot mij namelijk te binnen (jah nu pas) dat ik dus geen flauw idee heb, of er dingen (zowel positief als negatief) aan mijn biologische familiekant voorkomen. Voor 't zelfde geld kom ik uit een gezin met meerlingen ofzo. Het gaat mij dus niet direct om een emotionele gedachte met betrekking tot je adoptie ofzo, die heb ik eigenlijk (nog) niet. Wellicht ook omdat ik super blij ben met de ouders die ik ken en heb.
Ik ben niet geadopteerd maar mijn man wel. En inderdaad komen de gedachten aan zijn biologische ouders wel extra boven gedurende de zwangerschap. Zeker als er bij de verloskundige vragen worden gesteld over erfelijke aandoeningen in beide families. Mijn man weet dus helemaal niets over zijn achtergrond en zijn adoptie moeder is ook niet bereid om daar iets aan te veranderen. En dat is dan toch wel spannend allemaal, vooral omdat mijn man rond die tijd ook gezondheidsproblemen had die mogelijk erfelijk kunnen zijn.
Hier een geadopteerde vriend... Wij hebben dus ook geen idee wat er bij hem in de familie zit aan eventuele erfelijke dingen. Hij is al ruim vijf jaar naar zijn ouders op zoek maar tot nu toe zonder resultaat. Ben heel benieuwd...