Waar gaat het heen met de ziekenhuis zorg?!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door miss40, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Ik ben zo boos en verdrietig dat ik het even van me af moet schrijven.

Mijn vader heeft tot maandagochtend 4 weken in het ziekenhuis gelegen. Zijn middenrifspier raakte plotseling verlamd, waardoor zijn ademhaling moeizaam gaat en hij niet kan liggen, anders krijgt hij het vreselijk benauwd, ze hebben allerlei onderzoeken gedaan en omdat ze de oorzaak niet kunnen achterhalen, denken ze nu aan Neuralgische Amyotrofie, een onbekende zenuwaandoening.
    Hij kon en mocht in het ziekenhuis alleen slapen d.m.v. een bipap beademingsapparaat.

Nu heeft de longarts hem maandag uit het ziekenhuis ontslagen, omdat hij het bed nodig had voor een ander en hem naar huis gestuurd met een bipap apparaat van het ziekenhuis, ging mee in de taxi. De arts was ook vergeten medicijnen voor thuis voor te schrijven, moest mn vader thuis zelf achter aan en hij heeft thuis ook de zaalarts gebeld die wel heel begaan met hem is geweest daar, die was ook boos en wist niet eens dat mn vader naar huis was gestuurd.

Nu moest mijn vader gisteren voor een intake naar een arts van een beademingscentrum, waar ze zorgvuldig beademingsapparaten voor de thuissituatie aanmeten, volgende week moet hij 3 dagen naar het ava centrum in arnhem, daar wordt zo'n apparaat zorgvuldig aangemeten en de patient krijgt dan thuisbegeleiding door een speciale verpleegkundige.
    Die dokter van de intake was erg boos dat de longarts mijn vader onbegeleid met het ziekenhuisapparaat naar huis heeft gestuurd en ging hem bellen zei hij.

En wat gebeurd er vanmorgen:$:$:$, staat plotseling die longarts (45 minuten rijden vanaf het academische ziekenhuis) voor de deur bij mijn ouders, dat hij het bipap apparaat weer mee naar het ziekenhuis ging nemen. Hij ging er vandaag voor zorgen dat mn vader in een ziekenhuis in de buurt werd opgenomen, waar ze ook over zo'n apparaat beschikken.

M'n ouders een paar uur achtergelaten in complete stress, mn moeder had de huisartsenpraktijk al ingeschakeld om het uit te zoeken, rond 13.00 werd er inderdaad door het streekziekenhuis gebeld, dat m'n vader vanmiddag daar word opgenomen.

Wat doen ze kwetsbare, zieke mensen toch aan soms?. Hij had hem niet naar huis mogen sturen, en helemaal niet zonder begeleiding met dat apparaat.:x. m'n vader huilt nooit, maar m'n moeder zei dat hij vanmiddag wel een paar keer gehuild heeft, hij is helemaal op.
    Ook mijn moeder is op, ze heeft ook nog van de week haar teen gebroken, waardoor ze moeilijk loopt.

Ik heb me zo op lopen vreten, ik moest het even kwijt.

2. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    zit met verbazing dit verhaal te lezen.
    heel veel sterkte gewenst en ik had het hier niet zo bij gelaten en vind dit ook echt niet kunnen

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik kan me voorstellen dat je daarvan boos wordt. Zo ga je inderdaad niet met mensen om. gelukkig kan je vader vanmiddag in een ander ziekenhuis terecht en ik hoop dat ze hem daar beter begeleiden in het omgaan met de apparatuur en dat ie er klaar voor is als hij weer naar huis gaat.
    Ik zou zeker als jullie daar weer aan toe zijn een klacht indienen bij het vorige ziekenhuis en de longarts.
    Dit kan echt niet.
    Sterkte en succes.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    heel simpel, klacht indienen bij de juiste instantie voor ziekenhuizen.... niet meer niet minder, dit is gewoon levensbedreigend geweest, aanklagen die handel!

ben blij dat er niks gebeurd is met je vader, en hoop dat het nu onder goede begeleiding allemaal goed gaat !

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

wow, dit is wel heeeeeel erg :$
    veel sterkte en beterschap voor je vader, en ik zou ook een dikke klacht indienen al hoor je daar 9 van de 10 keer niks meer over :(

6. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Heb met verbazing je verhaal gelezen, wat erg allemaal.
    En inderdaad zou een klacht in dienen. Staat vast op de site van het ziekenhuis waar je dat kan doen.

Hopelijk knapt je vader snel op en wordt hij nu wel goed begeleid in het streekziekenhuis.

Sterkte

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Idd aanklagen!

8. princess25

princess25 Niet meer actief

In eerste instantie zou ik info vragen wat de normale manier van handelen is. Dat dit niet normaal is, dat lijkt me duidelijk, maar het is wel handig om te weten hoe anders. Dan de arts zelf aanspreken. doet hij hier niets aan dan bestaat er een BIGwet. Hier staan alle artsen e.d. ingeschreven. Hier kun je een klacht indienen, wat voor hem erg nadelig kan werken. Wel moet je dit dus pas doen als je overal zeker van ben.

9. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Ja, ik denk dat ze er later nog wel een klacht over indienen. Alleen moet hij, als hij weer thuis komt, rustig nadenken of hij aan die verlamde spier geopereerd wil worden of wachten op spontane genezing ( Maar 10 procent kans). Operatie houd niet in dat het goedkomt met die spier, maar door operatie werkt die spier de longen niet meer tegen.

En dat academische ziekenhuis staat bekend als enige met veel ervaring op dit gebied en zouden hem dan opereren.
    En als je een klacht indient, ben je toch ook bang dat ze je dan nog slechter behandelen denk ik .

De verpleging en de zaalarts waren daar wel super goed overigens.
    De zaalarts kreeg het toch voor elkaar dat mn vader met behulp van het bibap apparaat in de mri kon liggen, hij heeft er met de technische dienst voor gezorgd dat er een extra lange slang aan ging.

10. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    WTF!!!!! Heb met verbazing je verhaal gelezen... Wat een @%*&#? Nu heb ik al genoeg meegemaakt waardoor ik sowieso geen vertrouwen in ziekenhuizen en artsen heb, en dit bevestigd mijn gevoel maar weer es...

Ik wens jou en je familie heel veel sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat met je vader!

11. Bika

Bika Niet meer actief

Wat goed dat er andere artsen waren die hem er op aan gesproken hebben! Je kan er daardoor vanuit gaan dat zij een officiële klacht hebben ingediend bij het academisch ziekenhuis. Dat gebeurt helaas heel vaak, nou ja het is helaas heel vaak nodig. Ik zou wel zelf ook nog een klacht indienen, als patiënt heb je daar alle recht toe namelijk.

Hopelijk knapt je vader snel op!

12. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb niet snel een WTF moment, maar geloof dat dit HET WTF moment van het jaar is!!! :$

Ik zou een officiële klacht indienen tegen de arts, moet toch niet gekker worden!

13. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    jemig, ik zit dit met open mond te lezen. wat slecht.
    hoop dat het andere ziekenhuis beter met hem omgaat

ik zou zelf een klacht indienen

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Niet alle reacties gelezen maar ben met alles eens! JEZUS beterschap met je pa en ma ... Hoop dat hij in dat streekziekenhuis helemaal in de watten wordt gelegd! Sterkte

15. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Dit is toch wel een heel bijzonder verhaal. Nee, zo ga je niet met mensen om.
    Ik zou alles zoveel mogelijk opschrijven (met namen en tijden erbij) en hiermee naar bureau patiëntenbelangen gaan. Zij kunnen je hiermee verder helpen (en in mijn ervaring wordt hier erg zorgvuldig mee omgegaan).
    En wat ik begrijp is dat je vader waarschijnlijk geopereerd gaat worden in dat acedemische ziekenhuis. Dan zou ik sowieso een andere longarts eisen. In een acedemisch ziekenhuis moeten er voldoende rondlopen. Bang zijn dat ze je slechter helpen zou ik niet zijn. Als er zulke fouten worden gemaakt (die erkend worden door een andere arts) denk ik dat er juist beter op de zorg voor je vader wordt gelet.

Veel beterschap!

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat erg! direct een klacht indienen! sterkte met je ouders!

17. Tese

Tese Niet meer actief

O mijn god dit slaat echt alles! Ik zou er zeker werk van maken!

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat erg. Je kunt inderdaad een klacht indienen, maar dat maakt natuurlijk niet meer goed dat jullie dit hebben moeten doorstaan. (Neemt niet weg dat ik het wel zou doen hoor, daar niet van.)

Veel sterkte gewenst de komende tijd!

19. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Bedankt voor de reacties. Het is zeker goed dat die longarts door een andere arts op de vingers is getikt( en nog wel uit een ander ziekenhuis), want gezien de snelheid waarmee hij het apparaat persoonlijk ophaalde bij mijn ouders en toch een nieuwe opname regelde, was hij denk ik zelf ook erg geschrokken van de berisping.
    Gelukkig was mijn vader 's avonds toen ik hem belde al wat opgewekter. In ieder geval word er nu weer goed op hem gelet.

Misschien gaat hij inderdaad wel een andere longarts vragen , zodra hij er voor kiest om geopereerd te worden.

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mee eens!!
    echt doen hoor!!! want dit is niet normaal zeg:x
    kan me daar zo kwaad om maken!

heel veel sterkte voor jullie allemaal!!!!

Deel Deze Pagina