Babykleertjes wassen voor de eerste keer dragen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Suzanne75, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Hoi, is het de bedoeling dat je babykleertjes wast voordat ze de eerste keer gedragen worden?
     
  2. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Ja, en dan liefst zonder wasverzachter.
     
  3. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Dat van die wasverzachter had ik al ergens gelezen ja. Is dat wassen voor de eerste keer dragen dan de bedoeling vanwege het tere huidje of zo? Wat is de reden?
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik denk dat dit gewoon n 'lekkerder' idee is dat jouw kindje echt schone kleding aan heeft. Ik had ook alles gewassen maar hetgeen ik kreeg op mn kraambed, heb ik niet voor de 1ste keer gewassen..
     
  5. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Ja dat zal het ook zijn. Ik vind het ook wel een frisser idee. Wil eigenlijk nu al gaan wassen, de dingen die ik heb. Maar ik moet nog een kleine 20 weken....
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Had ik ook idd. Heb t gewoon 2 x gewassen :oops: .. :)
     
  7. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Heeft het niet te maken met het stijfsel wat in de stoffen zit verwerkt? Door het te wassen gaat er dit uit of zo...

    Ik heb het weekend alles gewassen...
     
  8. line07

    line07 Lid

    13 jul 2007
    26
    0
    0
    Utrecht
    hai
    Je moet de kleertjes wassen omdat een pasgeboren baby nog geen antistoffen aanmaakt en dus erg vatbaar is voor ziektekiemen en bacterieen.
    Je weet niet wie de kleertjes hebben vastgehad in bijv de winkel.
    Je moet ze zelfs strijken.... Om dezelfde reden.
    Groet Marjolein
     
  9. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    In nieuwe kleding zit een bepaald soort stijfsel wat er ook voor zorgt dat de kleertjes niet smoezelig worden van het vele aanraken. Dit spul is niet echt prettig voor de huid van je kindje en daarom is het wassen van nieuwe kleding echt aan te raden.

    Ik weet niet of je ooit (misschien in een ver verleden :p) zelf wel eens een bijv nieuwe spijkerbroek meteen had aangetrokken en daar mee in de regen hebt gelopen gefietst, dan komt er vaak enorm veel schuim van af, dat is dus die troep en een kindje wordt ook vaak nat en het kledingstuk ook en dan komt dat spul dus ook zeker vrij..
     
  10. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Het gaat idd om het stijfsel en niet om het "idee" ;)
     
  11. HammyQ

    HammyQ Actief lid

    8 jun 2007
    115
    0
    0
    Ik kan nu eindelijk aan het wassen slaan maar zit er nog even met een vraag eigenlijk.

    We hebben hier heel hard water en hoe kan ik dan de kleertjes het beste wassen zodat het geen bordkarton wordt :D

    Ik gebruik normaal poeder wasmiddel zou ik dan vloeibaar moeten nemen? Of alles de eerste keer met de hand wassen?

    Hebben jullie tips?
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik heb alles gewoon met waspoeder gewassen en sommige spulletjes die niet in de droger kunnen (of daar gewoon lelijk van worden) met sensitive wasverzachter gewassen, anders worden ze keihard. Mocht de baby er allergisch op reageren, kan ik de wasverzachter altijd nog weglaten.
    Vind het idee ook wat frisser om alles te wassen, vers kindje, lekker fris.
     
  13. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook hard water... :(
    Maar wij hebben een speciaal babykleding programma op de droger, dus hier gelukkig geen bordkarton. :)

    Je kan anders wel wasverzachter van neutral gebruiken, daar zit nix in.

    Succes!
     
  14. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    AH heeft ook Hypo allergene wasverzachter van het eigen merk. geloof sensitive o.i.d
     
  15. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ja ik heb ze ook gewassen, dit doe ik zelf ook altijd met nieuwe kleren,..
    opdat het spul wat er in zit als het nieuw is, (geloof opdat het kreukvrij blijft) bij mij jeuk veroorzaakt,..
    dus met de baby zal ik ze voor de zekerheid ook allemaal wassen,..

    kom alleen net tot de conclusie dat ik dus wel wasverzachter heb gebruikt :oops: :( haha onbewust toch gedaan
     
  16. Pomme

    Pomme Actief lid

    1 jan 2007
    359
    0
    0
    Ik gebruik voorlopig Neutral voor de babykleertjes.
     
  17. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Wassen: Sowieso!
    Doe ik ook mijn eigen nieuwe kleding en ander textiel Alles gaat eerst door mijn machientje ;)

    Wasverzachter:
    De een doet het wel en de ander niet....
    Denk dat ik het niet doe maar een lekker geurbuiltje in de kast hang.

    Strijken:
    Best..heb tegen die tijd toch wel de drang om nog even iets te doen denk ik ;)

    Speciaal wasmiddel:
    Nee hoor, was het gewoon met mijn eigen wasmiddel.

    Elmo
     
  18. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    pfffff strijken. ik kom niet eens door mijn werkkleding heen zonder te vergaan van de pijn in mijn rug! hier niet hoor. wassen is wel voldoende vind ik. en de wasverzachter, hm, ik gebruik ariel, daar zit al wasverzachter in :(
     
  19. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik gebruik voor de babykleding nu ook ph neutraal wasmiddel en wasverzachter...

    Maar van robijn en silan enzo heb je ook speciale baby wasverzachters!
     
  20. Rootje79

    Rootje79 Fanatiek lid

    Ik ga de babykleertjes en dergelijke wassen met neutral en gebruik ook die wasverzachter voor hetgene dat niet in de droger kan.
    Ik doe dit hoofdzakelijk omdat ik zelf nog wel eens een allergische reactie heb op bepaalde wasmiddelen. Dus gewoon voor de zekerheid zodat ons kleintje straks niet helemaal onder de jeukende rode bultjes zit.
    Als ons kindje wat ouder is, ga ik het wel proberen met het wasmiddel wat we normaal gebruiken.
     

Deel Deze Pagina