Waarschijnlijk word ik volgende week ingeleid. Hij is dan wel niet prematuur maar wel dysmatuur. Onze kleine man loopt flink achter in groei en weegt nu nog ongeveer 1800 gram. Ik vraag me af welke maat kleertjes ik nu moet kopen. Is 44 goed of maat 40 ? En hebben jullie nog tips waar je leuke niet al te duren kleertjes kunt kopen ? Ik zag dat prenatal ook wat had maar ik vond de shirtjes nog zo breed vallen.
Mijn meisje is met 1800 gram geboren, en maatje 44 paste goed. Heb ze ook nog wel een tijdje gedragen. Ik vond dat er weinig was voor prematuur, ze had ook 3 dezelfde pakjes gehad die roze van prenatal.
hoi, mijn zoontje woog 1790 gram met de geboorte, hij mocht geen kleren aan in de couveuse. (dit is per ziekenhuis verschillend, hij heeft in 3 ziekenhuizen gelegen en bij 1 mocht het wel) Tot 2 kilo gaan de kindjes eerst in de couveuse en daarna in de wieg en moeten ze kleertjes aan. ik had een aantal maatje 44, maar dit paste pas toen hij zwaarder dan 2 kilo woog. Maatje 44 paste hij nog niet toen hij 1800 gram woog, ik denk dat ie toen maat 40 had idd. succes voor aankomende tijd en shopze! groetjes
Als het geschatte gewicht klopt, dan is je kindje behoorlijk dysmatuur. Hopenlijk valt het mee met de bevalling. Ons zoontje was 1874 gram toen hij met 31 weken geboren werd en mocht ook de eerste dagen nog weinig kleertjes aan. Daarna een mutsje, een rompertje en sokjes. Maatje 44 is prima. Ik zou niet kleiner kopen, omdat ze daar zo uitgegroeid zijn zodra ze gaan groeien. In het ziekenhuis hadden ze liever ruim vallende kleren, omdat dit makkelijker was om aan te trekken en dus minder belastend. Voor kleertjes kun je naar prenatal, maar ook de V&D, H&M (valt groot), babydump, bijenkorf etc. Verder de duurdere merken als petit bateau, lief! en dergelijke. En verder heb je een heleboel internet winkeltjes. Wij hadden aan drie setjes boven kleding en een stuk op 6 rompertjes genoeg. Heel veel sterkte de komende tijd.
Hoi hoi, Mijn zoontje werd ook 1800 gram geschat, hij was ongeveer 1500 gram bij de geboorte. Toen hij 1800 gram woog zat maat 44 hem prima, valt ook vrij smal. Ik heb prematuur kleertjes besteld bij liefwinkel.nl Daar hebben ze overslag rompertjes en truitjes met klittenband sluiting op de rug etc in hele leuke kleurtjes. Je kunt ze online bestellen (deed ik vanuit mijn ziekenhuisbed) en dat is ook heel handig! Mijn zoontje was heel erg ziek maar mocht ook in de couveuse al snel een rompertje aan ondanks alle toeters en bellen aan zijn lijfje. Ga maar eens kijken op de site, ik hoop dat je wat leuks vindt! Groetjes, josie
Bedankt meiden. Hij is idd behoorlijk dysmatuur. Hij zit een heel stuk onder de p3 lijn. En zijn buikje loopt nu 7 weken achter in groei. Zal ook eens op de lief site kijken. Helaas mag ik niet meer uitgebreid shoppen moet ik rust houden en krijg ik thuismonitoring. Ik ga dus maar voor maat 44.
hoi Linda, Heel veel succes!! Ik hoop dat het geboorte gewicht een beetje meevalt, en dat je kindje een goede start heeft. Hij/zij heeft in ieder geval wel een goede termijn gehaald bij je (ook ivm de longrijping etc) Mijn zoontje werd op 1800 gram geschat met 34 weken. Weet je waarom jouw kindje zo klein is? Laat je weten hoe het gaat?? Liefs, josie
Ja dat vind ik ook het spannende. Kan hij de bevalling aan. Het zou wel een domper zijn als het ook nog een keizersnede word aangezien ik thuis nog een meisje van 2 heb rondlopen die nu al aardig van pad af is. Ze zagen maandag op de placenta kalkvlekken zitten. Dit is waarschijnlijk de oorzaak van de groeiachterstand. Ook heb ik een SUA. Dit zijn 2 vaten in de navelstreng ipv 3. Josie jou kleine liep dus ook wel wat achter op groei ? Met 33 weken werd deze kleine man 1600 gram geschat. Hij is dus in 3 weken tijd nog geen 200 gram aangekomen. Gelukkig schopt hij nog wel genoeg en zijn de CTG`s goed. Daar doet de placenta het nog goed genoeg voor. Vind het zooo spannend allemaal.
Hoi Linda, Wat spannend voor je zo vlak voor de geboorte! Mijn zoontje liep inderdaad ook achter in de groei. Ik had een hele kleine en volledig voorliggende placenta die vanaf 24 weken al deels los liet. Dus veel bloedingen en veel stolsels en verkalkingen in de placenta. Ik moest vanwege de placenta praevia een keizersnede en dat is met 34 weken gebeurd. Mijn ukkie woog toen 1500 gram. De gynaecologe vertelde toen wel dat als een natuurlijke bevalling mogelijk is, dit voor het kindje beter is. Vaak krijgen de kindjes dan een betere stressprikkel waardoor de ademhaling beter op gang komt. Maar ik had daar geen keus in. Ik hoop voor je dat "normaal" kunt bevallen! Weet je al wanneer je ingeleid gaat worden? Lastig is het he, om in het ziekenhuis te liggen met nog en kindje thuis. Mijn oudste was toen 1,5 jaar en begreep er niets van. Ik lag voor de bevalling al 10 weken in het ziekenhuis en hij was er helemaal van in de war. Gelukkig merk ik daar nu niets meer van. Lig je nu nog in het ziekenhuis? Heel veel succes en hou vol! liefs, Josie
Jeetje Josie jij hebt wel een hele heftige tijd achter de rug. 10 Weken ziekenhuis dat is niet niets zeg. Ik heb er 4 dagen gelegen en ik vond die dagen al heel lang duren en heb menig traantje gelaten als mijn dochtertje zij mama ook naar huisje toe ?? Ik word waarschijnlijk volgende week met 37.1 ingeleid maar daar konden ze nog geen zekerheid over geven. Als het eerder niet goed gaat met de kleine word dit vervroegd. Ík ben maandag aan het einde van de middag naar huis toe gekomen met thuis monitoring. Maar ik mag thuis ook niets doen. Ik heb mijn zus vanmiddag even 3 pakjes maat 44 van Lief laten kopen. Ik hoop dat hij die past. Vind het zo spannend worden ! Vanmiddag heb ik nog even mijn verloskundige gebeld. Ik ben nu namelijk onder controle in een accademisch ziekenhuis en daar moet ik na 48 uur weer naar huis toe. Ik het diacconessenhuis mag je de eerste week in het ziekenhuis blijven en heb je ook een beeldschermpje waar je je kleine op je kamer of thuis gewoon kan zien. Ze gaan morgen in het ziekenhuis overleggen of het mogelijk is om nog van ziekenhuis over te stappen. Dit lijkt me vooral fijn ivm de borstvoeding. Anders word het wel heel veel heen en weer rijden en dit lijkt me ook niet bevordelijk voor de productie.
Ons mupje was dan wel geen 1800 gram, maar wel maar 44 cm groot... ik heb voor haar ook lang maatje 44 gehad. Kweet nog dat ik goed kon slagen bij baby-planet... heb daar zelfs een heel klein slaapzakje gekocht voor toen ze thuis kwam (was ze wel alweer 2 weekjes thuis geloof ik) spannende tijden breken er voor je aan, ik wil je veel succes wensen!!! Liefs Jollie
He hoi, Ik heb de meeste kleertjes gekocht online bij: www.prematuur.nl Deze kleertjes passen perfect. Én leuke vrolijke kleurtjes en printjes. Weer eens wat anders dan pastel tinten. Handig aan en uit te doen mbv klitteband en geen lastige drukknoopjes. Zeer zachte, soepele stof. En dus hele goede pasvorm De kleertjes van prénatal waren hem te groot en te breed, ondanks dat het maatje 44 was. C&A veel te groot en te breed! H&M komt in de buurt. Grtjs, Aleida Oh ja, prematuur.nl heeft een zéér snelle levering!
Ik heb nu rompertjes van de prenatal en kleertjes van LIEF. En dit valt niet groot of breed. Het koste wat maar vind ze wel mooi. Nu vraag ik me af of zijn sokjes ook niet veel te groot zullen zijnl. Hoe is jullie ervaring hiermee ?
Hoi linda, Sokjes waren inderdaad veel te groot, maar mijn zoontje had die meestal in de couveuse ook niet aan vanwege zuurstofmeter aan zijn voetje en infuusje in andere voet. Later had hij de badstof sokjes van de hema aan, in de kleinste maat en dan over de broekspijpjes heen. Het is wel lekker om iets aan te kunnen doen, maar ze bleven niet zo goed zitten Op kleertjes.com hebben ze ook prematuur kleding en daar verkopen ze ook prematuur sokjes (oa van ducky beau) in maat 40-44. Volgens mij is dat wel echt heel prettig. Ze zien er ook wel schattig uit. Succes, Josie
De sokjes van bambino van het kruitvat vond ik erg fijn. De trekpleister heeft dezelfde maar dan onder een anderen naam (zelfde keten). Die van de HEMA waren prettig toen hij ouder werd. De kleinste sokjes van zeeman bleken hier overigens na 1 keer in de droger te zijn geweest ook erg klein. Die hadden aan het begin wel gepast.