Wieg opmaken: deken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Anniek88, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    wij verwachten een winterbaby. En waar ik al allerlei soorten dekentjes heb gekocht begin ik nu toch te twijfelen of ze wel warm genoeg zijn!
    Ik heb bijvoorbeeld deze van jollein met een togwaarde van ongeveer 1. https://www.baby-dump.nl/product/bedtextiel/433/dekens/185/jollein-deken-uni-katoen-75-x-100-cm/1654/jollein-deken-lichtroze-br-75-x-100-cm/1596/

Nu kom ik ook mooie gevoerde dekens tegen, met een togwaarde van 2. Maar is dat echt nodig of kan ik beter een extra dekentje gebruiken? Ik heb 2/3 dunne dekentjes namelijk nog ernaast.

En voor in de kinderwagen, midden in de winter? Ook gewoon een dekentje en de baby in het teddypakje of voetenzak.

2. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    het is ook afhankelijk van hoe warm het in de slaapkamer is. hier legde ikzelf voor de nacht bij erge kou nog een omslagdoek erbij over.
    hier slapen ze overdag eerst beneden in de kinderwagen is een dun dekentje voldoende.
    met buiten wandelen kan je ook eerst voorverwarmen met een kruik.
    of lekker in een omslagdoek wikkelen en zo in de kinderwagen met een dekentje erbij over.
    het is al gauw te warm hoor

3. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Oh ja de Wikkeldeken die heb in ook gekocht een gevoerde van koeka, die kan ik ook altijd nog gebruiken.

Boommm vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Wij hebben dezelfde van jollein gebruikt, nooit te koud geweest.
    Wel is het hier in huis nooit echt heel koud.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Tsja dat ligt eraan
    Hoe koud is het in huis?
    En misschien heb je wel een baby die het snel warm heeft of juist moeite heeft zichzelf warm te houden.
    Mijn zoon gaat nog steeds naar buiten in een dun vestje.. en binnen zit ie in een romper met korte mouwen. Dat is al zo vanaf zijn geboorte. Ik krijg er de kriebels van maar als ik em warmer kleed dan gaat ie nog net niet koken ;)

Voor in de kinderwagen gebruikte wij ook een deken van Jollein en die beviel ons prima :)

6. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik had ook niet een heel dik dekentje, dochter is van december! Wel legde ik ze vaak in de omslagdoek van moeders voor moeders! Heerlijk zacht en warm. Maar bij ons is het niet heel warm s nachts.

7. manonniii

manonniii Actief lid

4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Ik heb liever wat meer losse dekentjes enzo dan kan je wat makkelijker spelen met de warmte en kou.

8. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Bij ons staat `s nachts het raam altijd open en is het dus gewoon koud op de slaapkamer. Mijn jongste is van december, maar die lag toch vooral bij mij in bed en had/heeft het snel warm. Met een slaapzakje (zonder mouwen) een lakentje en een zelf gehaakt dekentje was het voor hem meer dan voldoende.
    Deze baby verwacht ik weer in december en daar schaf ik niets extra voor aan, we gaan het eerst zien.

Mijn zoontje had ik in de kinderwagen in een jasje met een capuchon of zonder jasje met een mutsje in de mini-bunker van Lodger. Dan had hij het echt lekker warm.

Deel Deze Pagina