Zoontje komt viezig van de creche

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jeanette17, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanette17

    14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo daar,

    Herkent iemand dit?
    Mijn zoontje, 16 maand oud, komt altijd wat viezig en smoezelig terug van de creche. Het begon met een broek die helemaal zwart was na het kruipen in de modder. Hier heb ik wat van gezegd aangezien hij een reservebroek/ speelbroek daar heeft liggen. Daar zouden ze nu aan denken. Een paar weken geleden haalde ik hem op en toen had hij een te kleine luier aan waardoor zn luier was doorgelekt, jam nog in de oren, brood in zn haar.
    En de laatste keer had hij een te grote luier aan waarin hij niet had gepoept, maar wel een vieze romper omdat hij schijnbaar eerder die dag door zn luier heen had gelekt....
    Ligt dit aan mij of komen dit soort dingen vaker voor.

    Hier thuis is er ook wel es een romper vies want hij kruipt/ loopt nou eenmaal met een vieze luier en ik heb het niet altijd direct door. Soms ruik je het gewoon niet. Dus dan krijgt ie een schone luier, romper en broek aan. Lijkt me duidelijk. Dat doen ze op onze creche schijnbaar niet. Daar liggen schone kleren, maar hij kreeg een schone luier maar had diezelfde vieze romper aan. :(

    En dat die kleintjes brood in hun haar smeren en jam in t oor krijgen is ook meer dan logisch.. Maar na het eten haal je dat er toch even uit? Een toetenpoetser over t koppie heen, handjes schoon en klaar toch?

    Misschien werkt een creche anders als dat ik had verwacht?

    Kijk, ik hoef `m niet glanzend gepoetst terug hoor, maar dit zijn in mijn ogen onnodige viezigheden.

    Ze zijn volgens mij heel begaan met de kids daar, dat zie ik wel in de manier waarop ze met de kids omgaan.. Ik weet dan ook niet goed wat ik hiermee aan moet. Zeur ik? Of moet ik er wat van zeggen?
     
  2. Ilsev85

    Ilsev85 Bekend lid

    19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hier krijg ik zoonlief altijd gepoetst en wel terug. Maar ook vergeten ze wel eens een stukje. Dan maar extra in bad denk ik maar.
    Kleertjes worden inderdaad wel vies, mijn zoontje loopt nog niet, dus knietjes zijn vaal en viezig. Ik heb er van geleerd om dan maar niet zijn mooiste kleren en schoenen aan te doen :)
     
  3. Tamar86

    Tamar86 Lid

    30 jun 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook, restjes poep aan de billen, broodbeleg om 17uur nog achter de oren en op handen. We hebben ze gewezen op hun eigen huisregels en aandacht gevraagd voor basis hygiëne, kijk kleertjes klein beetje vies van eten of buiten spelen hoor je mij niet over. Maar poep oid moet ik echt niet zien. Dan zeg ik dat toch wel duidelijk!
     
  4. pientje1

    pientje1 Niet meer actief

    Hier is ze ook niet altijd even fris, maar wat jij omschrijft vind ik wel te vies hoor. Zou het bespreekbaar maken. Ik kan meestal wel zien of ze gepoept heeft, ze zit niet onder de poep, maar er zitten wel wat restjes. Tja, die meiden hebben het veel te druk en dat vind ik jammer.
     
  5. Lieke84

    Lieke84 Fanatiek lid

    1 jun 2011
    3.016
    1
    38
    Vind wat jij omschrijft wel te vies hoor.
    Billen zijn altijd goed schoon en indien nodig ingesmeerd met zalf. Kleertjes zijn wel vaak vies. Snoet wordt gepoetst, maar is soms ook bijna geen beginnen aan bij verkoudheid of veel kwijlen. Zie noot aan zijn gezicht wat hij heeft gegeten.

    Zou het dus wel bespreekbaar maken
     
  6. gusto

    gusto Niet meer actief

    Ik zou er ook niet blij van worden en er zeker iets van zeggen. Heb dochter, op grijze knietjes van het spelen na, nog nóóit vuil terug gekregen. Altijd netjes verschoond, gezichtje en handjes schoon, terwijl ze smiddags warm eet daar.

    Inderdaad bespreekbaar maken!
     
  7. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Hier komen de kinderen best schoon terug. Tuurlijk wel eens een vlek, maar zeker geen poep of zo! De schone kleertjes die we daar hebben liggen worden echt gebruikt en de vieze kleertjes krijgen we in een plastic zakje mee.

    Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je kind met kleren met poepvlekken rondkruipt. Ik zou het aankaarten.
     
  8. Lichtroze

    Lichtroze Bekend lid

    22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat een kind niet helemaal schoon is na een dagje crèche, maar etensresten in het gezicht, kleding met urine/poep en poepresten op de billetjes? Nee sorry, daar zou ik echt wat van zeggen en anders een andere crèche opzoeken. Dat is basishygiene en daar heeft iedereen recht op.
     
  9. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In mijn ogen is er vies en vies.

    Vies van lekker buiten spelen vinden wij geen enkel probleem. Wat vlekjes op de kleren van het eten een enkele keer ook niet.

    Maar rompers/kleding met poep, jam oid in haar/oren etc vind ik niet nodig. Niet alleen vies voor je kindje, maar ook voor de medewerkers als ze hem nogmaals verschonen oid.
    Een zeer enkele keer zit hier een vies randje aan de romper, maar dat is zelden. En ik krijg regelmatig zakjes met vieze kleren EN zelfs leen kleding als eigen kleiding op is.

    Heb je toevallig een jaar gesprek binnenkort? Of is er een moment dat je ophaalt of wegbrengt waarbij het rustig is kwa kinderen en/of ouders?
    Maak het bespreekbaar. Geef aan dat je anders had verwacht, zonder te zeggen dat zij het 'fout' doen. Daar kunnen ze iets mee.
    Blijft het te veel gebeuren? Spreek ze er nogmaals op aan. Let wel op dat het wordt besproken met alle leidsters van jouw zoontje.
     
  10. ellalalaaa

    ellalalaaa Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 2 kindjes op kdv. Ik krijg mijn kindjes niet zo vies terug zoals jij omschrijft. Ik kan zien dat ze lekker hebben gespeeld.
    Laatst verontschuldigde de juf zich dat zijn haar wat hard was omdat hij er aardappelpuree in had gesmeerd en ze het er niet echt uitkregen. Nouja prima hoor, mij hoor je niet. Maar echt nog onder de poep
    spetters zou ik niet oké vinden. Een keertje een niet gezien ongelukje op een romper moet kunnen maar niet meerdere keren. Vind ik.
     
  11. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    vieze billen of doorgelekte romper zou ik ook niet fijn vinden, maar net als modder op een broek vind ik wel kunnen en ik zou zelf een kind daar niet voor verschonen op het kdv. Of een kind moet zeiknat zijn als ze in een plas water zijn gevallen, dan zou ik wel een andere broek geven.
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vandaag kreeg ik onze jongste echt héél vies terug van mijn schoonouders. Maar hij is letterlijk snot-verkouden, dus daar begin je niet veel tegen.
    Ik zou niet graag etensresten van het middageten aan het einde van de dag nog aantreffen of echt poepresten. Een klein streepje een keer langs de rand van de romper zal ik niet moeilijk over doen. Dat kun je eens over het hoofd zien. Maar echt vlekken, dat hoort niet.
     
  13. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Heel herkenbaar!! Hier zijn onze badderdagen afgestemd op de dagen dat de kids naar het kinderdagverblijf gaan. Onze moppies, zeker de jongste, komen altijd behoorlijk smoezelig thuis. Laatst vroeg ik nog aan een leidster of de kindjes nooit slabbers omkregen. Volgens haar wel, maar de kindjes trokken ze steeds af. Tja...

    Ik ben denk ik zelf behoorlijk schoon, dat hoeft nou ook weer niet, maar een slab om, mouwtjes opstropen tijdens eten, even een doekje over de handjes en het gezicht na het eten, dat vind ik heel normaal. Maar op het kdv hebben ze daar blijkbaar de tijd niet voor of ze nemen de tijd er niet voor!
     
  14. Zouzograag

    Zouzograag Fanatiek lid

    1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Oh wat erg! Ik zou daar heel verdrietig van worden. Ik krijg mijn kind ook niet altijd fris opgepoetst terug, maar het is wel duidelijk zichtbaar dat ze hem met liefde en plezier behandeld hebben en hem een door de dag heen telkens een beetje opkalefateren. Dus: snotneus wegpoetsen (omdat het anders een rotgevoel is), schone kleertjes aan als hij doorgelekt is (desnoods de reservekleertjes van het kdv als zijn eigen kleren niet voorhanden zijn) melk uit zijn nek (hij drinkt soms slordig) en meer van dat soort zaken. En ja, ik vind hem welk eens terug met de sokken van een ander kindje aan, of een geleend truitje, maar daarin is hij wel een hele happy en goedverzorgde baby!
     
  15. Nyn

    Nyn Fanatiek lid

    14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Vieze broek van het spelen-> serieus?? Daar maak je je druk om? Als mijn kind níet vies terug komt van buitenspelen zou ik me pas druk maken.
    Te kleine luier aan waardoor doorlekken-> kan gebeuren toch? Ik lees niet dat ze hem hebben laten rondlopen, alleen dat hij was doorgelekt? Vorige week haalde ik mn zoontje elke keer met een andere broek aan op. Heerste een buikgriepje. Thuis lekte hij ook door.
    Jam in oor of haar-> tja met 16 maanden gaan die handjes nou eenmaal vaak naar het hoofdje tijdens het eten. En kan me voorstellen dat je wel eens iets mist als je met wat, 2 leidsters?, meer dan 10 kindjes? moet poetsen. Zolang ze maar leren lekker te eten denk ik dan.
    Vieze romper-> was het een klein randje waar ze over heen hebben gekeken, of een giga poepvlek? Eerste is mij of mijn man ook wel eens gebeurd. Alleen in het tweede geval zou ik er iets van gezegd hebben.

    Dus of je "zeurt": ik vind van wel. Maar is meer een kwestie van prioriteiten denk ik. Ik snap het hele principe van een "speelbroek" bijv ook niet. Je hebt toch gewoon een wasmachine en warm stromend water? En een 16 maanden oude dreumes die de wereld wil ontdekken. Zolang ze maar schoon de dag beginnen en schoon eindigen, maakt het me voor de rest niet zoveel uit wat er verder gebeurt. Muv mega poepvlekken dus;)
     
  16. MamaVanAnne

    MamaVanAnne Fanatiek lid

    21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Herkenbaar en maak er niet zo,n probleem van. Wel krijg ik haar altijd terug met rode billen terwijl ze dat thuis nooit heeft. Heb er al een keer een opmerking over gemaakt, maar daar gaat nog wel een gesprek over komen. Want kan aan haar billen zien welke leidster er was en dat wil ik niet hebben.
     
  17. Maria999

    Maria999 Fanatiek lid

    5 jan 2012
    4.525
    1
    36
    Niet herkenbaar. Tuurlijk wordt zo'n kleintje vies van het spelen, maar bij doorlekken krijgen ze hier een schone romper, en er zitten ook zeker geen etensresten meer in oren of haar. Ik zou het aankaarten.
     
  18. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Vies van het spelen, ja, hier ook. Speelt veel en graag in de zandbak en dan is het als hij thuiskomt gewoon ff direct in bad. Klaaaar!

    Snotterbellen heb ik hier ook gehad, maar dan ook aangekoekt zeg maar. Ik heb er tijdens het jaargesprek wat van gezegd en ze vonden het heel erg te horen en alle regels daarop aangescherpt. Doorlekken etc krijgen ze netjes reserve kleren aan, altijd een frisse luier als we hem ophalen... Ben echt tevreden nu. Ik vind het belangrijk dat mijn kindjes er verzorgd uitzien, en dat verwacht ik dan ook een gedeelte van hun zorg. Een vlek of viezigheid van het buitenspelen tel ik niet mee, dat is gezond. Maar geen vieze neuzen, monden, ogen.

    Bespreekbaar maken, je bent hun klant!!
     
  19. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    In onze creche wordt er met het kleinste luier-lekje al een schone romper en broek aangedaan.
    Het gebeurt ook wel eens dat haar neusje eerst nog wordt schoongeveegd, voor ze dochter naar mij komen brengen ;)

    Een vieze broek van buiten te spelen gebeurt wel eens, maar niet dat er nog modder aanhangt hoor.

    Poep aan de romper enzo, vind ik eigenlijk echt niet kunnen! Als het net gebeurd is, vind ik ook dat ze nog een schone romper aan mogen doen voor je je zoon mee in de auto neemt.

    Ik vind dat je dit moet bespreken met de leidsters...
     
  20. Liza28

    Liza28 Fanatiek lid

    24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Eens met alle reacties eigenlijk.. Mijn meisje ziet er ook 'verwilderd' uit na een dagje KDV. Maar daarmee bedoel ik vooral wilde haren en kleding die er niet meer bijzit zoals ik haar 's morgens heb afgeleverd.. Niet vies dus.. Ooit wel van het buitenspelen (maar ze zit dan ook op een groen KDV) maar vuile spullen krijg ik ook altijd in een plastic zakje mee naar huis en dan heeft ze reserve kleding van zichzelf of leenkleding van daar aan.. Van poep en jam e.d. zou ik ook zeker wat zeggen.. Een snotneusje of buitenspeel-vuil vind ik een ander verhaal.. Succes!
     

Deel Deze Pagina