1 jaar en 9 maanden; geen middagslaap maar wel moe!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lana85, 29 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    De titel zegt het al, onze dame die over 3 maanden 2 jaar wordt slaapt nog maar sporadisch s middags.
    Op zich prima, het ene kindje is nou eenmaal eerder klaar met een middagdutje dan een ander kindje. Maar probleem is wel dat ze bekaf is op een dag dat ze niet slaapt.

Ik heb geprobeerd om haar later op bed te leggen en toen dat niet werkte juist vroeger (omdat ze anders over haar slaap heen lijkt te gaan) maar beide mogen niet baten. Ga ik na 13.00 met de auto rijden, valt ze zo goed als altijd in slaap en als ik haar dan in de auto laat liggen slaapt ze zo 2 uur. Ze lijkt het dus eigenlijk nog wel nodig te hebben. Ze vraagt ook met regelmaat of ze naar bedje mag, maar als ze dan eenmaal ligt dan komt er niks van slapen terecht.

Is het gewoon een fase is de overgang naar het niet slapen overdag? Of zijn er misschien tips om haar wel nog in slaap te krijgen.

dank voor het meedenken :)

2. Twanneke

Twanneke Actief lid

18 aug 2014
    175
    0
    0
    Volgens mij is de leeftijd tussen de 18 maanden en 2 jaar 'berucht' om het slaapjes weigeren. Mijn oudste ging na zijn tweede verjaardag op een gegeven moment vanzelf weer 's middags slapen, tot ergens rond zijn derde. Mijn jongste (nu 2,5) is nooit meer dat slaapje gaan doen. Hij valt soms aan het eind van de middag nog wel eens op de bank in slaap. Als ik hem laat liggen, slaapt hij met gemak 1,5 uur of langer, maar dan krijg ik hem 's avonds echt niet voor tienen naar bed. Liever maak ik hem na 15 - 30 wakker, dan is hij net uitgerust genoeg om nog fatsoenlijk het avondprogramma (eten, bad, etc.) door te komen en toch nog op tijd op bed te liggen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het verschilt per kind.
    Mijn oudste weigerde op die leeftijd ook, maar hij kon echt niet zonder. We hebben hem toen in ieder geval wel steeds op zijn kamertje gebracht. Hij mocht dan ook in bed een puzzel maken of boekje bladeren. Maar in ieder geval even minimaal 45 minuten rustig. Ik geloof dat het met een paar weken over was, en daarna heeft hij tot 3,5 nog middagslaapjes gedaan..

Mijn jongste begon rond de 18 maand ook over te slaan. Maar hij had er minder last van, hij kreeg zijn avondeten ook nog redelijk normaal binnen. Hij sliep een beetje om en om voor een paar maanden. Soms ook in de auto even een half uurtje en dan droeg ik hem naar binnen waar hij dan soms wakker van werd. Anders liet ik hem even op de bank bijkomen. Ik maakte hem dan wel wakker ivm met de avonden.
    Hij was voor zijn 2e verjaardag echt helemaal van de middagslaapjes af. Alleen nog af en toe na een hele intensieve dag.

4. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hier zijn beide keren naar bed gaan een drama. Ik krijg hem amper in zijn slaapzak en huilen dat hij doet. Maar toch slaapt hij prima. Ik ga ervan uit dat dit een fase is. Hopelijk duurt het niet zo lang.

5. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    bij mij was het een fase van niet slapen, even zo laten en later weer proberen. Hier lukt het alweer

6. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hier gaat t naar bed brengen an sich juist prima maar is t slapen een drama haha. Ze ligt er dan wel een uurtje in als ze niet slaapt maar echt uitgerust raakt ze daar niet van. Eind vd dag valt ze dan vaak alsnog bijna om van de slaap! S avonds raakt ze dr bedje en ze is vertrokken...

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier met 18 maanden hetzlfde gehad, ging daarna opeens weer over. En sinds een paar weken slaat ze weer geregeld haar middagdutje over.
    Wel handig eigenlijk, ze kan best zonder, dus ben nu minder beperkt.
    Benieuwd of het doorzet.

8. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ja klopt zara, qua dag indeling kam het zeker geen kwaad haha. Alleen als ze bekaf is vind ik t gewoon zielig. Je ziet dat dr lijfje de slaap dan nodig heeft maar aan toegeven ho maar.

Maargoed ik denk dus dat ik gewoon moet blijven proberen zolang ze zo nu en dan nog slaapt. Wie weet is t een fase en anders houd t slaapje vanzelf wel op.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier was het toen een fase. Legde 'm wel altijd op bed en hij sliep dan niet maar ging niet huilen of roepen dus kon 'm wel even laten liggen.
    Toen kwam er een periode dat ie wel weer elke middag ging slapen. Hij is inmiddels van z'n middagslaapje op bed af maar wil soms nog wel in de auto of op de bank in slaap vallen...

Deel Deze Pagina