Welke maat luier na Kruidvat maat 6 XL?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Be Happy, 27 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Hier ook een probkeem met kruidvat luierbroekjes. Elke keer nat. Ik heb de pampers luier broekjes gekocht en het gaat goed. Of idd de nachtluiers.

Ik ben nu aan het proberen met wssbare luiers en van little lamb is er ook een maat 3 die zeker bij je zoontje past. Dit is een bamboe nachtluier die het erg goed zou moeten doen.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou inderdaad eens een ander merk proberen. Te klein lijkt me echt niet. Mijn dochter van bijna 7 zou die nog met gemak aan kunnen bij wijs van spreken. Het ligt denk ik meer aan de pasvorm.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Er is geen grotere maat...en ik ben wel benieuwd naar hoe hij eruit ziet. Hij moet wel zwaar obese zijn als hij met 10 maanden (als je zegt dat hij toen al in die maat zat) maat 6 nodig heeft.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Mijn dochter is bijna 3 en draagt snachts de easy up maat 6 van pampers.
    Gewone luiers lekten op het laatst door snachts, maar deze gaan altijd goed! Maat 5 past ze ook wel, maar voor de zekerheid 6 en gaat prima dus, zou ze eens proberen!

5. Manoya

Manoya Niet meer actief

Ik zou een ander merk proberen, ik gebruik op mijn werk weleens maat 6 van pampers (wel wat duurder) bij een kind van 3 dat redelijk aan de maat is maar hij past wel! :)

6. Manoya

Manoya Niet meer actief

Wat breng je dat toch weer lekker subtiel zeg. ;)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Omdat het echt niet kan...of ik kan niet lezen. Ik lees een kindje van 10 maanden in luiermaat 6. Omdat hij nu een jaar ouder is en er geschreven wordt dat hij die al een jaar draagt?? Kan echt niet.

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Eens met tuc. Dochter is bijna 2 en draagt 4+.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

TS: hoe groot en zwaar is je kindje? Zit hij qua gewicht echt binnen de marges van gewicht die op deze maat luier staat?
    Het lijkt mij namelijk sterk, dat dat al zo zou zijn geweest een jaar geleden, en dan zou ik het zelf eerder gaan zoeken in ander merk luier proberen in een goede maat.
    Dat hij deze luiers een jaar lang zonder doorlekken heeft gedragen, lijkt misschien 'bewijs' dat het de juiste maat was, maar dat zegt natuurlijk niks.

Edit: even googelen leert mij dat de luiers maat 6 geschikt zijn voor kinderen van 15-30 kilo. VEEEEEL te groot dus voor jouw zoontje, want je gaat mij echt niet vertellen dat die een jaar terug al 15 kilo was. Voor nu zou het kunnen, dat gewicht, maar dan zit hij wel aan de onderkant van de marge en blijft het meest logische dat de luiers echt te groot zijn en zeer beslist niet te klein.

Doorlekken doet elk kind trouwens af en toe. Ook als de luier goed past.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Maar manoya je hebt gelijk het was niet netjes...mijn excuses aan ts. Geloof alleen nog altijd niet dat het klopt maar dat obese gedeelte was niet sjiek van me.

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zou oprecht een ander merk proberen. Mijn oudste lekte door bij panpers, maar niet met kruidvat. Tegelijkertijd zitten de jumbo luiers bij de jongste weer veel beter dan de kruidvat. Het ene merk is breder dan de andere.

Daarnaast, check echt je rompers. Ik merk dat mijn jongste ook sneller lekt bij de randen omdat de rompers strakker zitten. Als zijn romper los zit past er veel meer in de luier.

12. Manoya

Manoya Niet meer actief

Ik deel je mening absoluut, kan het me ook niet voorstellen, maar misschien is kruitvat net de verkeerde pasvorm.
    Super dat je je excuus aanbied:D

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe vaak verschoon je? Aangezien mijn dochter van ruim 4, 17 kilo, een nacht van 12 uur in de kruidvat maat 6 nog net haalt. Pampers past ze niet meer ( Kleding maat 116 ) maar pampers wel. Ze heeft voor school ( Zindelijkheids problemen en we lopen bij de plas poli ) wel regelmatig een kruidvat night time broekje aan in maat 17-25 kilo geloof ik. Die past prima, is haar zelfs ruim, maar zijn wel heel duur.

Bumbelies past ze trouwens ook, die vallen netjes, misschien het proberen waard.

Maar ik sluit me erbij aan; ik kan me echt niet voorstellen dat een kind van 1 jaar en 10 maanden uit de luiers maat 6 gegroeid is als je gewoon elke 2-3 uur verschoont. En anders is het misschien de moeite waard het boekje "zindelijk maken is kinderspel" te kopen, je baby op het potje vanaf 1,5 jaar.

14. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Lastig probleem!!!
    Hier een dame met stevige bovenbenen waardoor ze ook al snel in maat 6 van de kruidvat zat. Tot nu toe gaat dat nog goed, maar heb ook al weleens gekeken of er grotere waren.
    Van de kruidvat zijn er wel luierbroekjes, ik geloof tot en met maat 9. Alleen liggen die vaak niet in de winkel.
    Online op de site van de kruidvat kun je ze wel vinden!

Succes!

15. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Mijn dochtertje past nog in de 4, maar ik vind het zelf gewoon fijner met een grotere luier. In de kruidvat zit ze in 5, maar ik vind dus zelf de luierbroekjes veel beter van pasvorm. Voor de nacht draagt ze een pamper 5+ dan kan ze de hele nacht door, anders niet.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Dochterlief heeft een flinke kont, altijd gehad, en het kwam er altijd wel op neer dat ze onderaan de gewichts-range door moest naar de volgende maat. Maar aan maat 6 Is ze nooit echt toegekomen! Met 2,5 jaar ging ze veel doorlekken in maatje 5 (waar ze met 15 mnd aan begon) vooral in de nacht, inderdaad met het sparen en ineens overstromen. Maat 6 bleek ondanks haar 14 kilo echt nog te groot, in bed ging het wel goed maar als ze liep en plaste liep het zo langs haar beentjes.

De gouden greep hier was de 5+ van kruidvat, maar toen we die ontdekten was het een week of twee later al niet meer nodig

Ben ook wel heel benieuwd hoe groot en zwaar je zoontje is. De rompers vind ik een goede tip.

17. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    lief je excuses maar totaal onnodig naar mijn mening. Je zegt toch niets raars. ;)

Ik ga verder mee met een hoop andere moeders. Misschien een maatje kleiner juist, grotere romper, of hemdjes met onderbroekjes aan doen.

18. Twanneke

Twanneke Actief lid

18 aug 2014
    175
    0
    0
    Wij hebben ook, bij beide jongens, ineens heel veel lekkages bij kruidvatluierbroekjes. Het zou me dus echt niet verbazen als ze er iets aan veranderd hebben.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oudste van 8 jaar draagt nr 6 s nachts (vd kruidvat) geen problemen mee..

Heb je de dry nights al geprobeerd?

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik ben toch nog steeds erg benieuwd hoe groot/zwaar het kindje van TS was met 10 maanden en nu. Kan het ook bijna niet geloven dat nr 6 al nodig was/is.

Deel Deze Pagina