slaapje(s) dilemma 10,5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Piekie81, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha mamma's,

we zitten hier met een dilemma. De kleine man is nu 10,5 maanden oud.
    Sinds een week vertikt hij het om 's middags te gaan slapen (zowel thuis als op het kdv).
    's ochtends is hij rond 6.30 uur wakker. Om ongeveer 7.00 uur ontbijten we en tegen 9.00 uur krijgt hij zijn fruit. Daarna is hij vaak al zo moe dat hij het echt niet langer volhoudt (thuis dan, op het kdv houdt hij het een uurtje langer vol) en echt naar bed wil. Dan slaapt hij rustig 2 à 3 uur.
    's Middags wil hij echt niet meer slapen. Hij vindt het over het algemeen prima dat hij in bed wordt gelegd, maar gaat dan lekker zitten brabbelen, met zijn knufdoekje of speen spelen en als hij er geen zin meer in heeft gaat hij huilen. Maar slapen zit er dan echt niet meer in. Hij geeft ook niet echt slaapsignalen, en is 's avonds wel moe, maar niet totaal afgedraaid. Hij gaat meestal om 19.30-20.00 uur weer naar bed.

Herkennen jullie dit gedrag? Hoort het bij het '11 maanden sprongetje'? Of hebben jullie tips om hem 's ochtends iets langer te laten slapen, zodat hij iets later weer naar bed kan. Of tips om hem sowieso 's ochtends iets langer wakker te houden.

Alvast bedankt!

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik herken het hier wel. Maar tips? Nee, niet echt... We moeten de middag maar door zien te komen ;) . Hoewel ik wel merk, dat als ik haar speentje teruggeef, dat ze dan soms na wat huilen nog wel in slaap valt. Dus ik moet haar nu af en toe even laten huilen, wat voorheen nooit nodig was.

Maar verder dus uitzingen en eventueel wat wandelen. Dat ze kletsen in bed geeft niet, dan rusten ze toch wat uit, ze krijgen in elk geval geen prikkels verder.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik zou eens proberen om het ochtendslaapje veel korter te maken.

Onze oudste sliep in de ochtend 1 tot 1,5 uur en in de middag 3 uren.
    Nu is onderhand het ochtendslaapje er uit en slaapt ze in de middag 1,5 tot 2 uren.

Zodra we merken dat ze in de ochtend eerder wakker wordt (eerder dan 7 uur) betekend dit voor ons dat ze overdag te veel slaapt.

Ze ligt ook in de avond tussen 19.30 en 20 uur in bed.

ALs je dit 2 dagen doet, zal je verschil merken. Tenminste....bij ons wel...

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ging ze rond 10 maanden over op 1 slaapje per dag....maar goed, ze was wel ietsje later wakker (rond 8.00 uur), dus dat was wat makkelijker rekken tot 12.30. De eerste dagen was dat lastig maar dat was snel over en sindsdien slaapt ze 1 keer per dag een uur of anderhalf uur.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    bij ons werkte dit weer niet ;) mevrouw wordt iedere dag om half zes wakker en slaapt alleen verder na een fles. Ik wijt het dus aan een groeispurt in combi met tandjes..

6. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de tips!
    Helaas heeft de hoeveelheid slaap overdag hier geen invloed op het tijdstip van wakker worden 's ochtends. Hooguit is hij bij weinig slaap overdag 's avonds zo moe dat hij tijdens de fles (om een uur of zeven) in slaap kachelt en vervolgens heel huilerig is tot hij in bed ligt.
    Vanmorgen werd hij na 1,5 uur wakker en nu is het na een half uur 'spelen' opeens stil boven! Ik ben benieuwd of dit eenmalig is.

Deel Deze Pagina