Winteruitrusting voor een fietsstoeltje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door adi, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Als je kindje in de winter vóór op de fiets zit, wat doen jullie om de benen warm te houden? Daar is toch geen voetenzak voor of wel? Iets met een split in het midden?

Wij hebben op onze tweelingwagen een fietsstoeltje gemonteerd voor het derde kindje, en vragen ons af hoe we het straks moeten doen in de winter. De kindjes die in de wagen zitten hebben dan een warme voetenzak, maar de derde zit dan met koude benen rond te zwaaien.

We zijn op zoek naar (warme) oplossingen, alle tips zijn welkom! O ja, en hoe hou je je kind droog op de fiets als het regent?

Bedankt!!

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Jawel, ze bestaan! ..::DERYAN.NL::..

En qua regen: ik vind mijn dochter nu wel oud genoeg voor een regencape oid voor als het regent. Er bestaan ook hele tentjes voor over de fietsstoel maar dat lijkt me zo benauwd...

3. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    wij hebben als wandelwagen de maxi cosi mura besteld, en daar zit een voetenzak bij met een split. Misschien is die voetenzak een optie?

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heb een regenpak van name-it aangeschaft.

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik heb afgelopen winter mijn dochtertje een skipak aangedaan als we op de fiets zaten ideaal!
    En voor de regen een poncho gekocht.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

je hebt hoezen voor over het fietsstoeltje van basil heb je ze, 25 euro ofzo, ik vind hem ideaal alleen heb ik hem nog maar weinig hoeven gebruiken.

en je hebt speciale voetenzakken voor op de fiets, voor zowel voorop als achterop. ik had gewoon een goed skipak gekocht en daaronder dikke broek of mailot. tuurlijk egoede muts , handschoenen en sjaal

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Toevallig een paar babylegs gekocht (van die soort beenwarmers van hun enkel tot hun kruis, geen gezeur met maillotjes onder de broek met verschonen.
    Als het erg koud is, gewoon een skibroek aantrekken. De voetenzak van Wallaboo die in de maxicosi kan (mocht je die toevallig hebben) past ook in het fietsstoeltje.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Er zijn van die kinder 'ski' pakjes. Bij de prenatal zijn ze in de winter altijd wel te krijgen.
    Tegen de regen heb ik een regenpakje gekocht bij de hema. Is wel pas vanaf maat 86-92 te krijgen. Maar het broekje kan je makkelijk oprollen en het jasje maakt niet zo veel uit als het langer is. Dan is het een regenjurk ;)

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Er zijn inderdaad wel voetenzakken voor op de fiets te koop.
    En verder kun je denken aan een skipakje, of een mailloit onder de broek.

Ben trouwens wel erg benieuwd hoe jullie het fietsstoeltje op jullie kinderwagen hebben gezet....foto?

10. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zie dat je al goede adviezen gehad hebt. En ik ben eigenlijk ook wel zeer benieuwd. Wilde dat al typen en zag dat consider dezelfde gedachte had.

11. adi

adi Niet meer actief

Oh meiden jullie zijn geweldig!!! Hier ga ik mee aan de slag! Bedankt!

En ter beloning hier de foto (we zijn een hele kermisattractie op straat nu :):

(oh, die vrouw achter de wagen is oma, zo oud ben ik nog niet 8))

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wat een uitvinding zeg! Geweldig!!:D

13. tulip

tulip Niet meer actief

wat goed gedaan!!!! En volgens mij ben je altijd een kermisattractie met een drieling, ook al had je 3 buggy's.
    En van oma.... ik durfde het idd niet te vragen.:)

14. girl21

girl21 Niet meer actief

geweldig!
    goed idee zo, werkt prima!

heb trouwens net n.a.v. dit topic een fiets voetenzak via marktplaats besteld.. 10 euro!! :$

en incl verzenden...:D

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Kijk dat is nou nog eens handig!:D Ik wist niet eens dat die dingen bestonden;)
    Heb je er een plaatje van?

16. adi

adi Niet meer actief

Heeeyyy... dat is ook een idee, ik ga meteen zoeken :D

17. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wat een prachtige en handige oplossing om de drieling te vervoeren!
    Ik dacht ook meteen: is Adi zó oud? Maar dat is dus oma.. voor een oma ziet ze er dan weer niet zo oud uit :D
    Las trouwens dat je je drie dreumesjes vanmorgen al heel vroeg alledrie gewassen, aangekleed en eten gegeven had.. knap zeg! Mijn dochter en ik liepen toen nog in pyjama ;)
    En ze groeien goed zeg! Hebben het helemaal ingehaald toch?

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat een geweldige oplossing zeg voor je drieling, zo'n stoeltje op wagen monteren!
    Gelukkig kunnen ze nog geen ruzie maken over wie er in het stoeltje mag zitten, want het is natuurlijk wel bijzonder om zo mooi voorop te mogen zitten :D

19. girl21

girl21 Niet meer actief

zo eentje als die hier was vermeld zie je genoeg op mp en heb ik nu dus voor 10 euro incl verzenden..(scheelt 20 euro op een nieuwe) thnx voor de tip;)

..::DERYAN.NL::..

20. adi

adi Niet meer actief

Bedankt allemaal! :)

Danabelle, ze moesten vanochtend naar het KDV, en ik naar mijn werk, daarom waren we ZO vroeg ;). Maar hier is het 's ochtends altijd spits, want ze worden met honger wakker, en als ze in piyama gaan rondkruipen kan ik elke dag wel 3 piyama's wassen, dus kleed ze ook zo snel mogelijk aan.

En ze hebben het gewicht en de ontwikkeling gelukkig vrijwel ingehaald. Aldin en Melisa zitten op -1 lijn qua groei en Diyana op het gemiddelde. Wat dat betreft mogen we echt van geluk spreken :)

En die oma is mijn schoonmoeder, afgelopen maand 50 geworden. Ziet er heel jeugdig uit inderdaad, en draagt vreselijke kleren :(

Wat een mooie naam heeft je dochter zeg!

Romy, die ruzie komt snel genoeg denk ik, ze gillen van plezier als ze 'voorop' mogen.

Deel Deze Pagina