Zag dat bij de AH de pampers new baby in de aanbieding zijn en wil graag even advies. Ik las dat je voor de bevalling een pak newborn luiers in huis moet hebben. Nou zag ik bij de AH dat deze voor, ik geloof 2 tot 5 kg zijn (zijn niet in de aanbieding) en dat de pampers new baby luiers voor 3 tot 6 kg zijn. Mijn vraag is..... welke luiers kan ik het beste kopen als eerste luiers? Kindjes zijn toch meestal zo rond de 6 tot 8 pond bij de bevalling? Dan zijn die pampers new baby toch eigenlijk ook prima of misschien zelfs beter dan de newborn?
hoihoi, ik heb 2 pakken new born gekocht. maat 1 dus de kleinste maat. in de blije doos van Prenatal zit dezelfde maat pampers. Bram heeft deze maat nu nog steeds.. anders kun je toch gewoon 1 pak kopen ( kleinste maat ) en dan mocht hij/zij een maat groter hebben is het nog altijd snel genoeg gehaald! succes iig
Wij hadden 1 pak newborn (uit de preanatal kadodoos) en die paste Marissa perfect na de geboorte (ze woog 3055 gram). Maar ik had zelf ook de pampers new baby van 3-6 kg gekocht en die paste ze na dat eerste pak ook prima, dus volgens mij kun je sowieso daar wel 3 pakken van nemen, voor je kindje 6 kg is, duurt nog wel even. Zeker in het begin gaat er ongeveer een pak per week door. Mochten dan de 3-6 kg luiers te groot zijn, kun je altijd nog een pak kleinere halen, dat is ook zo gebeurt. Succes ermee! Groetjes Rootje
Ben heeft de eerste 2 maanden new born gedragen, hij was 2500 gram bij geboorte en met 2 maanden 4500 gram, maar hij is lang en heeft weinig babyvet dus die zaten toen nog prima.
Mirrem inderdaad de blije doos zit een gratis pak in. Ik weet niet of jullie een c1000 in de buurt hebben maar als je daar het geboorte kaartje inlevert krijg je een doos kado en daar zit ook een pak newborn luiers in.
Sasha was met de geboorte 3900 gram! En ze zit nu na 3.5 week nog steeds in maatje 1 (pampers) maatje 2 is haar gewoon echt nog te groot. Denk dat ze een klein scharregatje heeft! hihi
We hebben hier de eerste 4 weken de pampers gehad die ook in prenatal door zitten. Daarna ben ik overgestapt op papers baby dry nummer 2 Deze zijn een stuk voordeliger. New born luiers dus alleen nummer 1 gebruikt.
Had idd ook een pakketje luiers in de blije doos, maar zitten er maar 7 in. Net ff gechecked en die zijn voor 2 tot 5 kg. Denk dat ik die pampers toch ook maar ga halen, want scheelt bijna 10,00 euro nu, toch weer een flink voordeel.
Eva paste nauwelijks in maat 1, het is dat we wat cadeau hadden gekregen dat we ze wel hebben gebruikt, maar na een paar dagen zijn we maat 2 gaan gebruiken (maat 1 kregen we nog maar net dicht en zat erg strak, beetje zielig...) en hebben maat 1 aan een yoga-vriendinnetje met kleine baby gegeven. Eva woog 4350 gram bij de geboorte en is breed .
ik had 2 pakken maat 1 gebruikt en daarna ben ik overgetapt op maar 2 . alicia woog toch maar 3160gr met haar geboorte en was ook maar een iniminie mensje met haar 46cm maar toch zat die maat 2 stukken beter.
Ik heb bij de Kruidvat vorige week 2 pakken van 84 luiers gekocht voor 28 euro. Weliswaar Pamper Babydry, 3-6 kg, maar dan heb ik dat alvast in huis!
De new born luiers zijn met een speciaal laagje in de luier waardoor de ontlasting er niet op blijft zitten en dus in contact met het huidje blijft. Deze luiers zijn ook beter als je bv geeft. (ook weer andere ontlasting dan met fv)
De pampers bij de AH zijn wel New Baby. MAar die heb je dan in maat 1 (new born) voor 2 - 5 kg, maat 2 (new baby mini) voor 3 - 6 kg en maat 3 (new baby midi). Aangezien baby's naar ik gehoord heb bij de geboorte (als ze tenminste niet veel te vroeg zijn) wel tussen de 6 en 8 pond wegen, leken die new born mini mij een goede keus. Heb dus maar gewoon 3 pakken gehaald. Altijd handig en scheelde toch bijna 8 euro.
Mijn zoontje heeft wéken maat 1 aangepast, echt heel lang. Terwijl je ook vaak hoort dat je die maat niet te veel in huis moet halen, maar het ligt er erg aan hoe zwaar je kindje bij de geboorte is denk ik. Mijn zoontje was 3040 gram.
Wat Marjanne al zegt, de new born zijn beter dan de baby dry als je borstvoeding geeft. Ik heb me de eerste maanden vaak afgevraagd waarom Eva zo vaak doorlekte... omdat wij de baby dry hadden dus . Wisten wij veel . Ik zou maat 1 ook niet teveel van in huis halen. Maat 2 past altijd wel een tijdje, maat 1 is maar afwachten en is ook zo gehaald. En een ietsjes te grote luier gaat nog altijd beter dan een te kleine luier .
Ik heb op een gegeven moment maat 2 ook geprobeerd omdat zijn ontlasting wel erg vaak doorlekte maar toen sloot de luier helemaal niet goed aan om zijn benen, was nog veeel te groot! Je man/partner moet er toch vaak wel op uit in de kraamweek (sowieso voor boodschappen), dan kan hij gelijk luiers meenemen Ik ben 4 weken te vroeg bevallen en had een paar dingetjes nog in de planning om te halen. Das dus allemaal wel goed gekomen.
maat 1 heeft Ymke maar heel kort aangehad. Volgens mij alleen dat gratis pak uit die doos en daarna maatje 2. Ik vind het niet prettig als het "precies pas" is met luiers, stap snel over op een groter maatje. Het moet wel een beetje comfertabel zitten