Een peuter meisje van 3 jaar....zo'n druk meisje!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Vandaag gezellig met vrienden en de kindjes naar de binnenmaas geweest!

En ja hoor weer was het zover....ons meisje is zo onwijs druk. Zit ze op de schommel, dan wil ze glijden, dan wil ze weer op de draaimolen.
    Ze komt naar ons toe, mama mag ik een koekje, mama mag ik een ijsje, mama ik wil in de bootjes. En ohwee wanneer we nee zeggen dan is het gedaan met de pret....huilen en het liefst nog op de grond neerstorten van "verdriet".

Ze is gewoon zo druk en wil van alles doen, maar ook van alle hebben. Ik weet even niet meer hoe ik hiermee om moet gaan.

Ik voel me ook zo opgelaten t.o.v. onze vrienden, dat ze denken "pfpfpfp geen leuk meisje" ze is gewoon echt over enthiousiast en op een bepaalde manier hebberig! Dan twijfel ik echt hebben we nu iets verkeerds gedaan met onze opvoeding....

Is dit herkenbaar bij iemand van jullie :)

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.740
    2.537
    113
    Ja hoor best herkenbaar. Ons meisje springt ook van de hak op de tak.
    Voor jezelf helpt het als je niet denkt aan wat anderen zullen denken over je dochter. Ze is druk, of zeg maar gewoon heel levendig/ enthousiast. Ze is zoals is en jullie zijn heel trots op haar zoals ze is. Houden zo, dus lak aan wat anderen denken.
    Verder is het belangrijk dat je heel duidelijk bent en dat je volhoudt aan wat je hebt gezegd. Op een gegeven moment weet ze dan dat ze niet meer hoeft te drammen als ze "nee" gehoord heeft.
    Misschien kan je met spelen aangeven dat ze nu eerst gaat schommelen en dadelijk mag glijden, dan weet ze waar ze aan toe is en dat geeft haar misschien meer rust.
    Misschien doe je dit al zo, maar dan is het een bevestiging dat er ook andere ouders zijn die het zo doen.
    Succes ermee.

3. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    hoi,

Jou verhaal komt mij wel een beetje bekend voor. Mijn dochter van 3 is ook heel erg druk en wil ook het liefst alles tegelijk doen. Nou hebben wij haar natuurlijk zelf ook wel een beetje verwend en toen ze 2 was begon dat gedrag dus, dat ze alles wilde hebben wat ze zag. Sinds dat moment bereidt ik haar altijd als we weggaan voor op wat er gaat gebeuren. Bijv. als we naar de winkel gaan zeg ik in de auto al: we gaan nu naar de winkel, vandaag mag je 1 koekje uitkiezen/ of vandaag mag je niks uitkiezen. dat helpt bij ons heel goed. want als ze weet dat ze dus niks mag uitkiezen vraagt ze er ook helemaal niet meer naar. Misschien dat dat bij jou dochter ook werkt ;) Succes ermee!

Deel Deze Pagina