Ik heb met 32 weken een groeiecho gekregen (heb ik zelf om gevraagd), toen zei ze al dat ons meisje lange benen zou krijgen. (de papa en ik hebben ook lange benen). Met 38 weken zei ze het weer, vandaar dat ik toch wat langere broekjes heb gekocht. Je kan het ook aan je vk vragen als je op controle komt. De ervaren vk kunnen wel een goede indicatie geven van gewicht en lengte.
Hier alleen maatje 56 gehad. Onze kindjes werden niet al te klein ingeschat en dat waren ze ook niet, 10 pond en 56 cm, dus ik was wel blij geen 50 te hebben gekocht.
Hier werd ze 8 pond geschat. Ze kwam 5 dagen eerder en woog 3745 gram. Ze heeft 2 weken maat 50 gedragen. Had geloof ik 2 of 3 setjes in 50. Tot ongeveer 8 pond passen de meeste kindjes vaak wel in maat 50. Merk verschilt natuurlijk ook vaak, zo valt Hema bijvoorbeeld groot en Noppies klein. Ik hoop dat ze hier binnenkort ook een schatting kunnen doen. Koop nu weer 2 setjes in maat 50 en de rest in 56.
Ik had van allebei meegenomen maar maat 56 bleek toch iets te groot te zijn. De schatting van gewicht klopte ook niet, ons zoontje bleek een pond zwaarder te zijn...
Ik heb dit laatst gevraagd bij de groei echo, en ze gaf aan dat ze er altijd een halve kilo boven of onder kunnen zitten.
Onze kleine man werd geschat op 7 pond, maar was uiteindelijk maar 2800 gram en 48 cm. We hadden 2 setjes mt 50 bij ons, maar daar zwom hij echt in. Hebben daarna nog een aantal dingen in mt 44 bijgehaald en dat heeft hij nog een hele maand aangehad. We hebben nog wat neutrale kleding in mt 44, dus dit keer nemen wij mt 44 en 50 mee......hahaha.
bij mij waren mn dochters precies goed geschat met gewicht. zaten er nog geen 50 gram naast. en dat zonder echo, alleen door voelen. mn jongste dochter was 4000 gram en heeft toch nog 2 wkn maat 50 aangehad. ik ben nu zwangervd 3e en als ik nu die pakjes mt 50 zie, denk ik neee, zo klein toch niet? maar meestal passen ze dr echt wel in. behalve als ze dik over de 8 pond gaan. ik koop dus nu ook 2 pakjes mt 50 en 2 pakjes 56. sowieso niet meer, want weet t geslacht niet. ik stuur mn (schoon) zussen er wel op uit. ik vind het wel leuk om het gelijk als jongen/meisje te kleden, dus vandaar....
Ik had 50 & 56 mee. Ze woog 3595 gram & was 50cm. Maat 50 was eigenlijk nog iets te groot maar t kon wel.
Hier liggen 2 setjes klaar. 1-tje in maatje 50 van prenatal, dus klein En 1-tje in maatje 50 hema, wat net zo groot is als alles in 56 wat ik heb.... En twee rompertjes, eentje maat 50 en eentje maat 56. Zal vast iets bijzitten wat past! En anders vind mn moeder het vast niet heeeeel erg om iets bij te halen De rest van de uitzet is 56. Mocht het kindje al heel klein uitvallen dan laat ik wel wat bijhalen in 50. Maar ik vind het superzonde om nu alles in 50 te halen terwijl het straks misschien nooit gaat passen..
Misschien een hele rare vraag hoor, maar heeft iemand gehad dat zelfs maat 56 te klein was? Ik heb door omstandigheden al heel veel echo's gehad bij verschillende gyns en allen schrikken ze van de grootte van onze jongen. Mijn man woog bij de geboorte 5kg en ik zelf had een lengte van 56cm. We bereiden ons dus voor op een grote baby...
toevallig ook kennissen, zijn laatst bevallen van een kind van 5 kg en 56 cm! en dat maatje zat dus krap! haar vorige kind was ook ruim 4,5 kg en 54 cm... dus je weet het niet heh haha, maar maatje 62 heb je toch wel iets van ?